Kuka enää tänä päivänä uskoo jumalaan?
Maailma on niin mätä paikka että. Lähi-idässä viattomia tapetaan " uskonnon nimeen" . Naispappeja syrjitään. Raamattu on niin sovinismin täyttämä että. Kuka täysjärkinen enää uskoo moiseen? Luulen, että jos olemassa olisi jumala, tuollaista sovinismia ei olisi, eikä ihmisten tarvitsisi sotia uskon turvin.
Sitä paitsi, miten niin on olemassa monia jumalia? Riippuen siitä, missä satun syntymään, pitäisi muka uskoa " paikalliseen" jumalaan. HAH.
T: Ateismi forever
Kommentit (140)
Kuinka monta suomalaista kuuluu luterilaiseen seurakuntaan ja sanoo olevansa ateisti? On olemassa jopa pappeja, jotka kieltävät Raamatun merkityksen, vaikka Raamattu on kristillisen elämän pääopus.
Vierailija:
Toivon että paholainen päästää sinusta irti.
Minulle ei kelpaa sinun totuutesi ja jos viitsit vähänkin mennä itseesi johtuu se yksinomaan sinusta. Sinun totuutesi on kaukana rakkaudesta.
Tapasi ilmaista asioita ei tule Jumalalta. Kirjoitat ettet uskalla, sinä pelkäät Jumalaa. Usko joka pohjautuu pelkoon ei ole sitä Jumalalta tulevaa uskoa.
Jeesuskin sanoi, että meidän tulee pelätä sitä, jolla on valta tuomita meidät.
Me olemme syntisiä ja ilman uskoa vapahtajaan, syntiemme lunastajaan me todella kuolemme syntiemme tähden ja joudumme helvettiin. Meidät tullaan kaikki tuomitsemaan tekojemme tähden ja ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen me joudumme kadotukseen.
En uskaltaisi jättää pelastusta kuolinvuoteen varaan. Toisaalta en halua myös jättää pelastusta kuolinvuoteen varaan siksi, että jään paitsi kaikista niistä ihanista asioista, joita Jumalalla on tarjota omilleen jo tässä ajassa. Kun ihmisellä on yhteys Jumalaan, hänellä on turvasatama suurimpienkin myrskyjen keskellä. Ihminen ilman Jumalaa on riepoteltavissa oleva merellä ajelehtiva haaksirikkoutuva laiva. Se, joka uskoo Jeesuksen Kristukseen, sen laiva on aina ankkuroituna tämän maailmankaikkeuden luojaan, joka luotsaa ja ohjaa meitä vaikeuksienkin keskellä.
Lapsuus oli karmea, pahoinpitelyä, henkistä väkivaltaa, uhkailua ja pelottelua. Kasvatuksella Hitleristä tuli hirviö. Hän kosti isän lyönnit tappamalla juutalaisia. Isän juuret olivat juutalaisuudessa joka oli häpeä perheessä. Hitler nautti tai se pieni poika sisimässä tunsi suurta tyydytystä tapamalla viattomia, sillä olihan hänkin kerran ollut täysin viaton.
Kunpa ihmiset oppisivat näkemään syy ja seuraus suhteen.
Tässä on ensimmäinen kohta, missä englanninkielisessä Raamatussa löytyy sana hell. Suomeksi tässä sana on käännetty sanalla tuonela.
22 For a fire is kindled in mine anger, and shall burn unto the lowest hell, and shall consume the earth with her increase, and set on fire the foundations of the mountains. [shall burn: or, hath burned] [shall consume: or, hath consumed]
Alkuperäinen sana on sheol, joka käännetään näillä merkityksillä:
1) sheol, underworld, grave, hell, pit
1a) the underworld
1b) Sheol-the OT designation for the abode of the dead
1b1) place of no return
1b2) without praise of God
1b3) wicked sent there for punishment
1b4) righteous not abandoned to it
1b5) of the place of exile (fig)
1b6) of extreme degradation in sin
Sitä en sitten osaa sanoa, milloin ensimmäinen englanninkielinen Raamattu on tehty.
Tässä on muuten Mooseksen kirjojen syntyhistoriasta. Kopio on Rovasti Olavi Peltolan nettisivuilta:
" Juutalaisten synagoogalla on perimätietona käsitys, että Mooses itse on kirjoittanut nämä kirjat. Sama käsitys hallitsi kristillistä kirkkoa aina viime vuosisadalle asti. Näin ajateltaessa vedottiin Jeesuksen sanaan, kun hän aikansa juutalaisten tavoin kutsui näitä kirjoja lyhyesti Moosekseksi ja sanoi: " Minusta hän (= Mooses) on kirjoittanut" ja " te ette usko hänen kirjoituksiaan" (Joh 5:46-47). Viime vuosisadalla Raamatun tieteellisessä tutkimuksessa voitti teoria, jonka mukaan Pentateukki on syntynyt pitkän ajan kuluessa, ehkä 900-luvulta eKr lähtien ja sai nykyisen muotonsa n. 400 eKr. Toimittajat ovat koonneet sen ainakin neljästä eri lähteestä (J E P D). Tätä teoriaa pidetään niin varmana, että professori A.F. Puukko kirjoitti: " Väitteisiin, jotka hylkäävät koko lähdeteorian ja jotka pentateukin synnyssä ja muissa Vanhan testamentin kirjaintekijöitä koskevissa kysymyksissä pysyvät juutalaisen synagoogan epätieteellisellä kannalla, ei kannata kuitenkaan kiinnittää huomiota."
Vanhaa testamenttia on vaikea tulkita ottamatta jotain kantaa tähän kysymykseen. Toinen professori taas kirjoitti: " Äskettäin on vakuutettu, että Mooses kirjoitti Pentateukin täsmälleen siinä muodossa, missä se on meille säilynyt heprealaisessa Raamatussa... On täysin mahdotonta pätkiä Pentateukkia eri palasiin (J E P), sillä se ei lisää tietojamme siitä, mitä todella on tapahtunut. Mielestäni näyttää varmalta, että Pentateukin laki on pääosiltaan peräisin Moosekselta ja että kantaisien ja Mooseksen historian perimätieto on hämmästyttävän varhaista ja luotettavaa" (näin prof. A. Saarisalo lainaa W.F.Albrightia).
Tässä kirjassa haluamme pitää kiinni siitä, mitä Raamattu itse sanoo kunkin kirjan kirjoittajasta tai kirjoitusajankohdasta. Raamattu tosin kertoo harvoin varsinaisista kirjoittajista, mutta sitä enemmän siitä, että Jumala on puhunut ja sanonut juuri tämän Raamatussa meille säilytetyn asian. Kuten luotamme siihen Jumalaan, jonka olemassaolosta, puheista ja teoista Raamattu todistaa, samoin luotamme niihin Raamatun omiin mainintoihin, joissa sanotaan jotain Raamatun kirjallisen asun synnystä."
Mutta jos uskoisin, ajattelisin niin, että on olemassa armo ja anteeksianto. Ihminen ei voi sanoa, että kuka joutu helvettiin. Kuulostaa kamalalta kun ihminen kirjoittaa, että itsemurhan tehnyt ihminen joutuu helvettiin.
Itsemurhan tekevä ihminen on masentunut, ahdistunut ja lopussa, eikä näe enää mitään valoa elämässä. Ihminen sanoo, että tie helvettiin on auki.
Missä on Jumalan armo? Eikö Jumalan armo riitä ihmiselle, joka on aivan lopussa, eikä näe enää elämässään mitään valoa?
Haluaisin uskoa rakkauteen, missä on armoa. Missä ymmärretään se, että ihminen on homo ja silti jonkun rakas poika. Ihminen on masentunut, eikä jaksa enää ja silti hänelle ollaan armollisia. Jos elämä on ollut jo maan päällä vaikeaa, miksi rankaista häntä helvetillä jos hän ei ole tehnyt mitään väärää.
Olen rukoillut paljon ja saanut paljon vastauksia. Hämmästyttäviä on tapahtunut, joten en voi olla uskomatta, että joku pitää minusta huolen. Olen tehnyt paljon väärin elämässäni ja en itse pysty niitä antamaan itselleni anteeksi. Jos voisin, pyyhkisin kaiken tekemättömäksi, mutta elettyä elämää ei saa pois. En voi hyväksyä ajatusta, että minä, joka olen tehnyt pahoja tekoja, mutta katunut niitä, sujahtaisin taivaaseen, mutta ihminen, joka on masentunut ja ahdistunut ja ei jaksa enää tai homo yms. ei pääsisi.
Onneksi nämä asiat eivät ole ihmisten päätettävissä. Sen tiedämme vasta kuoleman jälkeen.
Ehkä minussa puhuu saatana jonkun mielestä, koska en osaisi omaa lastani tuomita helvettiin jos hän ei täyttäisi kriteerejä. Rakastaisin häntä juuri omana lapsenani ja yrittäisin kaikin puolin auttaa ja taistella hänen puolestaan. Siihen haluaisin itsekin uskoa, että Jumala olisi se kaikki rakkaus ja anteeksianto meille pienille ja erehtyväisille ihmisille.
Pahoin pelkään, että nimenomaan he joutuvat hiilille.
Rukoilen kuitenkin Jumalaa säälimään heitä.
Mistä revit tuon 90%?
Maailman 10 suurinta uskontoa tai uskontoryhmää ovat:
1. Kristinusko 2,1 miljardia
2. Islam 1,3 miljardia
3. Hindulaisuus 900 miljoonaa
4. Kiinan perinteiset uskonnot 394 miljoonaa
5. Buddhalaisuus noin 376 miljoonaa
6. Shamanismi, alkuasukasuskonnot 300 miljoonaa
7. Afrikan perinteiset uskonnot 100 miljoonaa
8. Sikhiläisyys noin 23 miljoonaa
9. Juutalaisuus noin 13-15 miljoonaa
10. Baha' i noin 7 miljoonaa
* Ei-uskonnollisuus, ateismi tai agnostismi noin 1,1 miljardia
90 %.. Mitä ihminen saa uskostaan? Ihminen USKOO pääsevänsä taivaaseen, mutta kuka on tullut tuonpuoleisesti kertomaan mitä siellä on? En yritä provosoida, mutta minusta tuntuu ettei siellä ole mitään. Ihminen on kuitenkin eläin, todistetusti apinan sukulainen. Kukaan ei ole meitä luonut. Kute eläimetkin, synnytään, lisäännytään ja kuollaan pois. Piste. Jos olemassa olisi jumala, luulen, että viimeistään nyt, 2007 vuotta väitetyn jeesuksen syntymästä, luulisi tulevan jotain todisteita.. mutta ei mitään. Raamattu on mielestäni jonkun mielikuvitusrikkaan nuotiotarina. Kunpa tietäisi minkälaisen massahyserian saikaan aikaiseksi tarinallaan!
että taivas on olemassa? Onko joku tullut SINULLE henkilökohtaisesti kertomaan?
Raamatussahan on vastaus tähän kaikkeen pahaan!
En tiedä olenko uskovainen mutta kuitenkin risti kaulassa.
Sattunut myös niin paljon asioita jotka tukee uskomista johonkin!
Mutta kertokaapas mistä te TIEDÄTTE että jumala on olemassa? Miten te voitte jättäytyä jonkun mielikuvitusolennon varaan? Taidatte jokainen pettyä kuoleman hetkellä kun mitään ei olekaan vastassa.
kertomaan. Se on kumma, ettei ihminen saisi uskoa, onko se teilta uskomattomilta jotenkin pois?
Jumala vastaa rukouksiin. Hän lohduttaa, Hän parantaa, Hän on aina kanssani. On ihanaa olla Hänen lapsensa.
Vierailija:
90 %.. Mitä ihminen saa uskostaan? Ihminen USKOO pääsevänsä taivaaseen, mutta kuka on tullut tuonpuoleisesti kertomaan mitä siellä on? En yritä provosoida, mutta minusta tuntuu ettei siellä ole mitään. Ihminen on kuitenkin eläin, todistetusti apinan sukulainen. Kukaan ei ole meitä luonut. Kute eläimetkin, synnytään, lisäännytään ja kuollaan pois. Piste. Jos olemassa olisi jumala, luulen, että viimeistään nyt, 2007 vuotta väitetyn jeesuksen syntymästä, luulisi tulevan jotain todisteita.. mutta ei mitään. Raamattu on mielestäni jonkun mielikuvitusrikkaan nuotiotarina. Kunpa tietäisi minkälaisen massahyserian saikaan aikaiseksi tarinallaan!
Tätä minäkin olen alkanut miettimään!
Minut elvytettiin ja olin 15min hengittämättä. En nähnyt mitään valoa tai muutakaan.
Nyt kuitenkin uskon vielä vakaammin että jokainen lähtee kun aika on, mulla ei ollut! Ja joku sen määrää!
Minäkin uskon jonkun täällä määräävän! Vai olenko ihan väärässäAteismi voisi ola vaihtoehto ja elää vain hyvin!
Samoin kuin on liian pelottavaa tiedostaa se että kaikki on pelkkää sattumaa. Pelko aiheuttaa hätää ja siinä hädässä tulevat uskonnot avuksi. Uskonnot eivät vaikuta siihen karuun totuuteen että kaikki päättyy ja kaiken päättyminen on lopullista, mutta ne auttavat kestämään elämää ja luovat sille merkityksen. Antaa niiden uskoa ketkä siihen pystyvät! oma mielikuvitukseni on sellaiseen liian rajallinen, liian aikuinen.
Tässä pahassa maailmassa on voitava uskoa johonkin. Muuten menee järki.
Toivon että paholainen päästää sinusta irti.
Minulle ei kelpaa sinun totuutesi ja jos viitsit vähänkin mennä itseesi johtuu se yksinomaan sinusta. Sinun totuutesi on kaukana rakkaudesta.
Tapasi ilmaista asioita ei tule Jumalalta. Kirjoitat ettet uskalla, sinä pelkäät Jumalaa. Usko joka pohjautuu pelkoon ei ole sitä Jumalalta tulevaa uskoa.
Vierailija: