Keskisarja ei kertonut mitä kulttuuria väestövsihto uhkaa, mikä on supisuomalaisinta kulttuuria??
Sibelius tietysti, vaikka onkin suomenruotsalainen.
Runeberg ja Lönnrot tietysti, mutta nekin on suomenruotsalaisia.
Fazer sitten, tai ainakin Finlayson, eikun Talbot.
Kommentit (545)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ruumiinkulttuurikin on kulttuuria, ja siinä suomalaisilla riittää saavutuksia. On omia lajejakin kuten pesäpallo
Ei se nyt niiin oma laji ole.
listataanpa tähän maat, jossa pesistä pelataan Suomen lisäksi:
Sehän on vain halpa kopio baseballista. Kohta varmaan väität, että Olvi colakin on mahtava suomalainen perinnejuoma.
Niin tai näin, niin median ja muiden puolueiden pitäisi ymmärtää, että nimenomaan Keskikaljan höpinöiden nostaminen tikunnokkaan on juuri sitä, mitä persut toivovat.
Heillä on nyt menossa massiivinen kampanja kannatussyöksyn pysäyttämiseksi ja mikä onkaan ainut agenda jolla he sen voisivat tehdä, no tietenkin maa h anmuuttoöyhötyksellä.
On suorastaan naurettavia nämä median höpinät, että "Riikka Purralla on vaikeuksia pitää puoluettaan otteessa" Keskikaljan öyhöttämiseen liittyen, kun persut on täysin tietoisesti laittaneet nimenomaan Keskikaljan sinne A-studioon pauhaamaan saadakseen juurikin aikaan tämän kohun jonka keskiössä taas kerran ollaan. Ei nämä Keskikaljan, Parta-Maurin ja Riikkulin itsensä viimeaikaiset ras istiset öyhötykset sattumaa ole, vaan Purran, Halla-ahon, Turkkilan ja kumppaneiden tarkkaan harkittua taktiikkaa, jolla yritetään saada kannatussyöksy pysäytettyä. Mitä enemmän tätä Keskikaljan öyhötystä pidetään otsikoissa, sitä tyytyväisempiä persut ovat.
No yllätys, ettei tyhmä vassari tunne oman maansa kulttuuria ja tapoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikulttuurisuus tuhoaa Suomen.
Suomessa on iät ja ajat ollut monikulttuurisuus. Et vain ole oivaltanut sitä.
mutta liian erilaiset kulttuurit eivät integroidu, esimerkiksi islamilaista kulttuuria ei ole pystytty yhdistämään länsimaiseen kulttuuriin onnistuneesti missään. Kaikkialla Euroopassa on jouduttu kiristämään m-muuttopolitiikkaa, koska se ei vain onnistu.
Kaikki eivät kotoudu, ja se on tulijoiden vika ei liian vähäisten kotoutusresurssien
Melko hyvinhän ne tataarit on tänne kotoutuneet. Tuskin on juutalaisella Ben Moskovitsillakaan pahemmin valittamista islamilaisesta vaimostaan, sen verran pitkään kun ovat jo naimisissa olleet.
Tuo ikuinen tataari-kortti... jooh. Tataareja oli niin vähän, että heidän oli pakko sopeutua, vaikka toisaalta on hyvä huomioida tässä yhteydessä, että Suomen romanejakin oli alkuun vähän, mutta sitäkin vähemmän ovat halunneet sopeutua tänä päivänäkään.
Vierailija kirjoitti:
Järjestelmällisyys, luotettavuus, turvallisuus, hiljaisuus, toisten kunnioittaminen, käytöstavat, maalaisjärki, saunominen, ulkoilu säällä kun säällä, laatu ja ammattitaito
Uudet perunat, kotimaiset mansikat ja kesän ensimmäiset herneet, valoisat kesäyöt järvenrannalla, metsiköt sateen jälkeen, kirpeä talvi-ilta ja takkatuli, kynttilät hautausmaalla pyhäinpäivänä, valkeat kimmeltävät kinokset, kaamoksen melankolia, makkaranpaisto nuotiolla,
Minulle nämä ovat suomalaisuutta mitä ulkomaalaisten on vaikea ymmärtää. Suomalaisuus ei ole Suomen passi vaan selkärankaan iskostunut tapa elää ja olla. Rauhassa.
Rehellisyys ja vilpittömyys.
Se tuntuu joillekkin olevan suorastaan kirosana tänä päivänä.
Kaikenlainen kieroilu ja kähmintä puolestaan on ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni Matti Vanhasen isä todisti kansojen talouden yhteyden keskimääräiseen äo-luk
---
Suomi on nyt köyhin maa :D Euroopassa.
Huom! Persut hallituksessa!
Kehitys johtuu järjettömän suurista m. muutto määristä Suomessa. Ursulakin kävi kehumassa suomalaisia kehityssuunnasta. Ei väliä vaikka Suomi kärsii muutenkin jo massatyöttömyydestä.
Vierailija kirjoitti:
478/478
Usko jo viimeinkin että kaikki ihmiset eivät välitä politiikasta.
On todella surullista seurata poliittisten puolueiden riitelyä. Mitä elämän tuhlaamista.
Lopettakaa tuo.
Minulla on oma näkemykseni ihanneyhteiskunnasta ja se ei ole kenenkään tolppatalolaisen näkemys.
Et välitä politiikasta, mutta olet siltikin aktiivisena poliittisessa keskustelussa länkyttämässä vasurinarratiivia "rasismi rasismi" kuin poika, joka huusi sutta!
Ja etkö tosiaan ole huomannut länsimaissa vellovaa kulttuurisotaa? Se on kuitenki tämän ajan merkittävin länsimaita muokkaava ja dramaattisesti muuttava sisäinen voima; vasemmistolainen, valtamediankin haltuunsa ottanut, totalitaristinen identiteettipolitiikka, joka on pelottanut kaikki muut paitsi persujen tyliset vastarannan kiisket nurkkaan ja myötäilijöiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ruumiinkulttuurikin on kulttuuria, ja siinä suomalaisilla riittää saavutuksia. On omia lajejakin kuten pesäpallo
Ei se nyt niiin oma laji ole.
listataanpa tähän maat, jossa pesistä pelataan Suomen lisäksi:
Sehän on vain halpa kopio baseballista. Kohta varmaan väität, että Olvi colakin on mahtava suomalainen perinnejuoma.
OK en ole pesiksenkään ystävä, mutta oletko pelannnut baseballia tai katsellut sitä? Se on kriketin ohella eräs maailman pitkäveteisimmistä peleistä, erittäin vaikeaa myös.
Pesäpallo on aivan eri peli, siinä on oma rytmiikkansa, pelistrategiat ja siinä tapahtuu koko ajan. Ei ole luonteeltaan laisinkaan kuten baseball, yhdistävä tekijä on pallo ja maila
Mokki,sauna ja järvi. Järven toisella puolen mökki,sauna ja järvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestelmällisyys, luotettavuus, turvallisuus, hiljaisuus, toisten kunnioittaminen, käytöstavat, maalaisjärki, saunominen, ulkoilu säällä kun säällä, laatu ja ammattitaito
Uudet perunat, kotimaiset mansikat ja kesän ensimmäiset herneet, valoisat kesäyöt järvenrannalla, metsiköt sateen jälkeen, kirpeä talvi-ilta ja takkatuli, kynttilät hautausmaalla pyhäinpäivänä, valkeat kimmeltävät kinokset, kaamoksen melankolia, makkaranpaisto nuotiolla,
Minulle nämä ovat suomalaisuutta mitä ulkomaalaisten on vaikea ymmärtää. Suomalaisuus ei ole Suomen passi vaan selkärankaan iskostunut tapa elää ja olla. Rauhassa.
Vihervasemmisto ainakin on saavuttanut yhteiskunnalliset tavoitteensa:
Huumeet kadulle
Raidkailevat neekerijengit
Sukupuolisekavan nuorison
S2 koulut kaikista kouluista
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista maata/kanssa ole olemassakaan jonka kulttuuriin ei olisi tullut mitään vaikutteita mistään muualta. Suomessa on otettu vaikutteita mm. naapurimaista. Suomalaiseen kulttuuriin kuuluvia asioita on mahdotonta luetella, niin paljon niitä on. Sauna, sisu ja Sibelius. Muumit, Alvar Aalto, Marimekko, Nightwish, suomalainen hirsirakentaminen, tasa-arvo, jokamiehen oikeudet, juhlapyhien perinteet, perinneruoka, suomalaiseen kulttuuriin kuuluu myös vähäpuheisuus, suorapuheisuus, tunnollisuus ja vaatimattomuus. Lista on loputon.
Entäpä jos nuokin mainitsemasi kulttuurit ovat hävinneet unohduksiin, kun on tullut liikaa muunmaalaista kulttuuria? Menee muutama sata vuotta kun jossain päin suomea supisuomalaiset ovat vähemmistö. Sen voi hyvin kuvitella ja olen itse poliittisesti keskitien kulkija. En mikään persu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemmisto ainakin on saavuttanut yhteiskunnalliset tavoitteensa:
Huumeet kadulle
Raidkailevat neekerijengit
Sukupuolisekavan nuorison
S2 koulut kaikista kouluista
Huumeet tulisikin vapauttaa, ja olkoot jatkossakin jokaisen oma asia miten määrittää oman sukupuoliidentiteettinsä, ei se muille kuulu - biologiseen sukupuoleen tietystikään nyt ei voida vaikuttaa.
Kehitysmaamaahanmuutto tulisi lopettaa ja nyt oleilevat rikolliset ja muut sosiopaatit palauttaa mistä tulivatkin. Jäljelle jääneet saisivat ottaa velvollisudekseen integroitua ottamaan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista maata/kanssa ole olemassakaan jonka kulttuuriin ei olisi tullut mitään vaikutteita mistään muualta. Suomessa on otettu vaikutteita mm. naapurimaista. Suomalaiseen kulttuuriin kuuluvia asioita on mahdotonta luetella, niin paljon niitä on. Sauna, sisu ja Sibelius. Muumit, Alvar Aalto, Marimekko, Nightwish, suomalainen hirsirakentaminen, tasa-arvo, jokamiehen oikeudet, juhlapyhien perinteet, perinneruoka, suomalaiseen kulttuuriin kuuluu myös vähäpuheisuus, suorapuheisuus, tunnollisuus ja vaatimattomuus. Lista on loputon.
Entäpä jos nuokin mainitsemasi kulttuurit ovat hävinneet unohduksiin, kun on tullut liikaa muunmaalaista kulttuuria? Menee muutama sata vuotta kun jossain päin suomea supisuomalaiset ovat vähemmistö. Sen voi hyvin kuvitella ja olen itse poliittisesti keskitien kulkija. En mikään persu.
Ei mene edes sataa vuotta kun supisuomalaisenemmistö kunnassa/kaupungissa on harvinainen.
Huumeiden määrä on lisääntynyt Suomessa globalisaation voimin, välittäjät yleensä ulkomaalaistaustaisia.
Suomessa rasismista puhutaan niin ponnekkaasti, että kantista haukutaan herkästi rasistiksi vaikka käyttäytyy vain oman kulttuurin tapaisesti. Näin kävi minulle. Kertokaa miten jaksan tätä? Minua on kiusattu ja olen poikkeavan näköinen kantis, nyt minulle rähjätään kadulla vaikka yritän vain ohittaa. Onko tämä oikein? Miten opin anti-rasistiksi, jos saan leiman otsaani vaikka en toivo kenellekään pahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
478/478
Usko jo viimeinkin että kaikki ihmiset eivät välitä politiikasta.
On todella surullista seurata poliittisten puolueiden riitelyä. Mitä elämän tuhlaamista.
Lopettakaa tuo.
Minulla on oma näkemykseni ihanneyhteiskunnasta ja se ei ole kenenkään tolppatalolaisen näkemys.
Et välitä politiikasta, mutta olet siltikin aktiivisena poliittisessa keskustelussa länkyttämässä vasurinarratiivia "rasismi rasismi" kuin poika, joka huusi sutta!
Ja etkö tosiaan ole huomannut länsimaissa vellovaa kulttuurisotaa? Se on kuitenki tämän ajan merkittävin länsimaita muokkaava ja dramaattisesti muuttava sisäinen voima; vasemmistolainen, valtamediankin haltuunsa ottanut, totalitaristinen identiteettipolitiikka, joka on pelottanut kaikki muut paitsi persujen tyliset vastarannan kiisket nurkka
---
Olen TODELLA.
Ja siksi olen pessyt käteni politiikasta ja rakentanut tietoisesti kuplan itselleni missä on kohtuullisen hyvä olla.
En kertakaikkiaan voi enää sietää politiikkaa. Teidän keskinäinen riitelynne hajoittaa yhteiskuntaa, saa aikaan vihaa ja hyödyttää vain Kiinaa ja venäjää.
Tämä oli viimeinen pisara.
Toistan jälleen, että minä en pidä venäläisistä.
En ollenkaan.
Mutta näin alas en ole sentään vajonnut kuten persut: että halveeraisin yhtään ainoaa kansaa heikkolaatuiseksi. En edes venäläisiä.
Tämä oli liikaa.
Tuossa menee raja.
Hävetkää.
Purra pahoitteli rasismipuheita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikulttuurisuus tuhoaa Suomen.
Suomessa on iät ja ajat ollut monikulttuurisuus. Et vain ole oivaltanut sitä.
Voiko näin tyhmää ollakaan. Vassarille kelpaa monikulttuurisuus vain silloin kun tänne saada naisten- ja eläinten oikeuksista viis veisaavia kunniamu-hakulttuurien edustajia jotka kirjaimellisesti pistävät kylmäksi homot ,lesbot ja naiset jotka kyseenalaistavat miesten oikeudet naisten ylitse. Siihen lisäksi uskonto jossa orjakauppiasta, ksnsanm-haajaa ja 12-13 vaimoa ja lukemattomia orjanaisia pitänyttä henkilöä pidetään kaikkien ihmisten esikuvana.
Tämä ei koskaan vaikuta loppuvan kun ihmiset ei kutsukkaan Keskisarjaa fasistiksi. Vassarit on ahdistuneita.
---
Suomi on nyt köyhin maa :D Euroopassa.
Huom! Persut hallituksessa!