Korkokengät näyttää tosi vanhanaikaisilta.
Livenä harvemmin enää näkeekään, mutta ysärileffoissa jokaisella naisella on korkkarit.
Kommentit (179)
Ap on Kuomiin ja littaan astuttuihin ballerinoihin pukeutuva turvonnutnilkkainen maalaistantta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nahnyt enää korkokenkiä muilla kuin vanhuksilla ja transuilla.
Jep, nuori nainen kunnioitta kehoaan ja jalkojaan, eikä tyrkytä persettään
Tuo perseen tyrkyttämisestä puhuminen naurattaa tällaista täti-ihmistä, sääriä niillä haluttiin korostaa. Ja halutaan yhä, kyllä minä juhliin korkkarit laitan vaikka muuten lähinnä tennareissa ja maihareissa liikunkin. Perseet on leggarikansan heiniä.
Sääret on 40-luvulla syntyneiden juttu. Kuka nykypäivänä enää sääriä tiirailee?
Sori vaan, mutta johtuu ainoastaan siitä, että nykynuorilla naisilla ei ole enää sääriä
Ihan päinvastoin kuule, nykynuoret on paljon pidempiä kuin boomeri-tantat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin juuri juhlissa naureskellen kun nuoremmat yrittävät kävellä korkokengillä eivätkä meinanneet pysyä pystyssä.
Ei niitä ole tehty kävelemiseen vaan kattoon nostamiseen kun mies kairaa haaraväliä. Tai paikallaan seisomiseen kun mies panee perseeseen. Sen vuoksi niitä ei kukaan täysipäinen käytäkään
Pahoittelut, jos sinua on käytetty hyväksi. Ei se ole korkkarien syytä vaan niiden miesten.
Vierailija kirjoitti:
Ai, tämän syksyn suurin hitti on kyllä korkokorkoiset pitkävartiset saappaat. Se on jo mainstream ja saavuttanut Suomenkin. Pariisissa ollut muotia jo monta vuotta. Sama kuin cowboy - bootsit, niitä näki vasta tänä kesänä Suomessa. Etelä - Ranskassa ne oli jo passe.
No on nekin paljon paremmat jalassa kuin mummokorkkarit.
Korkkarit on naisella hot.
-mies 47
"xD Tolpat tulee niille jotka jalkojaan käyttävät. Jos ne osoittavat vaan kohti kattoa kun mies kairaa niin mitään sääriä ei ole eikä tule. Siksi korkkarit, jotta vähän näyttäisi siltä että jotain on! Ja miehet tietävät, että tämä nainen muuten ottaa munaa."
No tämä oli paras.
Ihan oikean oikeasti mä asun ulkomailla ja köyn muutaman kerran vuodessa Suomessa. Olen tässä ehkä reilun viiden kymmenen viime vuoden aika huomannut, miten kamalsti ihmiset on lihoneet. Mä olen n. 50, eikä mun lapsuudessani ja nuoruudessani lähes kukaan parikymppinen ollut niin tolppamainen kuin nyt, vaikka aivan heittämällä liikuttiin arjessa enemmäin kuin mitä nämä nuoremmat sukupolvet.
Siellä Suomessa asuessa sitä muutosta ei ehkä samalla tavalla huomaa.
Jokseenkin samaa mieltä aloittajan kanssa, ainakin täällä Helsingissä niitä näkee harvoin, usein itänaapureilla ja muilla ulkomailta tulleilta silloin kun näkee.
Vierailija kirjoitti:
"xD Tolpat tulee niille jotka jalkojaan käyttävät. Jos ne osoittavat vaan kohti kattoa kun mies kairaa niin mitään sääriä ei ole eikä tule. Siksi korkkarit, jotta vähän näyttäisi siltä että jotain on! Ja miehet tietävät, että tämä nainen muuten ottaa munaa."
No tämä oli paras.
Ihan oikean oikeasti mä asun ulkomailla ja köyn muutaman kerran vuodessa Suomessa. Olen tässä ehkä reilun viiden kymmenen viime vuoden aika huomannut, miten kamalsti ihmiset on lihoneet. Mä olen n. 50, eikä mun lapsuudessani ja nuoruudessani lähes kukaan parikymppinen ollut niin tolppamainen kuin nyt, vaikka aivan heittämällä liikuttiin arjessa enemmäin kuin mitä nämä nuoremmat sukupolvet.
Siellä Suomessa asuessa sitä muutosta ei ehkä samalla tavalla huomaa.
Suomessa alueet on kyllä eriytyneet tuossa paljon, ihan tilastot sen kertovat. Ei esimerkiksi Helsingin tai Turun nuoret ole juurikaan sen lihavampia kuin ennenkään. Sen sijaan Savon ja Itä-Suomen suunnalla pahimmillaan jopa 40 % on jo teininä ylipainoisia.
Vierailija kirjoitti:
Jokseenkin samaa mieltä aloittajan kanssa, ainakin täällä Helsingissä niitä näkee harvoin, usein itänaapureilla ja muilla ulkomailta tulleilta silloin kun näkee.
Tämä on ihan totta, jos katukuvassa näkee korkkarit niin kieli on todennäköisesti slaavilaista.
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä kenkämuoti on samanlaista kuin Suomessa:
Kävin Milanossa enkä nähnyt kenelläkään sellaisia hehtaarihousuja, joita Helsingin katukuva on täynnä. En myöskään vaelluslenkkareita ym yrjötyksiä. Sen sijaan kauniita korkokenkiä ja saappaita naisilla kyllä.
En välitä, käytän korkokenkiä silti aina paitsi kuntosalilla. Mulla on lyhyet tappikoivet ja pitkä torso, näytän tosi tasapainottomalta ilman vähintään 5-6 sentin korkoja. Mulla on jopa lenkkarit sellaiset piilokorkolenkkarit.
"Suomessa alueet on kyllä eriytyneet tuossa paljon, ihan tilastot sen kertovat. Ei esimerkiksi Helsingin tai Turun nuoret ole juurikaan sen lihavampia kuin ennenkään. Sen sijaan Savon ja Itä-Suomen suunnalla pahimmillaan jopa 40 % on jo teininä ylipainoisia. "
No Savossa tai Itä-Suomessa en käy koskaan, vaan pk-seudulla. Kyllä suuri osa noin parikymppisistä jo on tolppamaisia, eikä mitenkään urheillulliselta kannalta.
T. Se ulkkari
Vierailija kirjoitti:
Kävin Milanossa enkä nähnyt kenelläkään sellaisia hehtaarihousuja, joita Helsingin katukuva on täynnä. En myöskään vaelluslenkkareita ym yrjötyksiä. Sen sijaan kauniita korkokenkiä ja saappaita naisilla kyllä.
Milanon sää on hieman erilainen 😅 Ei ne mokkasaapikkaat kauan näytä hyvältä Suomen kurassa ja loskassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on naisen helppoa erottautua. Teinistä mummoon suurin osa kävelee lönttätennareissa. Kyllä huomataan, kun laitat korkkarit ja nailonit.
Tennarit on tämän päivän mummopermanentti. Niin tyylikästä ja hyväksyttävää.
Ei vaan päinvastoin korkkarit on se nykypäivän "mummopermanentti". Nuoret ei korkkareita käytä.
Voi kuule kun se mummopermanentti oli aikoinaan ihan kaikilla. Tämän ajan nuorille nauretaan tulevaisuudessa mummotennareista, kun ne näyttävät niin vanhainaikaisilta, kun kehityksen kelkasta pudonneet niillä tallustavat nuorten taas käyttäessä jotain muuta. Tajusitko nyt vai pitäisikö hankkia rautalankaa?
Yritä nyt ymmärtää. Jos tennarit onkin joskus tulevaisuudessa mummopermis, niin tänä päivänä KORKKARIT mummopermis. Ne oli kaikilla, nyt vaan vanhemmilla.
Vierailija kirjoitti:
"Suomessa alueet on kyllä eriytyneet tuossa paljon, ihan tilastot sen kertovat. Ei esimerkiksi Helsingin tai Turun nuoret ole juurikaan sen lihavampia kuin ennenkään. Sen sijaan Savon ja Itä-Suomen suunnalla pahimmillaan jopa 40 % on jo teininä ylipainoisia. "
No Savossa tai Itä-Suomessa en käy koskaan, vaan pk-seudulla. Kyllä suuri osa noin parikymppisistä jo on tolppamaisia, eikä mitenkään urheillulliselta kannalta.
T. Se ulkkari
Ehkä näit turisteja sieltä maakunnista. Mun tyttäret on 17-21 v espoolaisia eivätkä he tai heidän kaveripiirinsä ole lainkaan ylipainoista. Juuri tuli lukion ryhmäkuvakin, ja hoikkia ovat kaikki.
Vierailija kirjoitti:
T. Se ulkkari
En tiedä keitä näit mutta Helsingin seudulla ylipainoisia on nuorista hyvin pieni osa. Vai tarkoitatko nyt tolppamaisella jotain muuta? Toki suomalaiset on luonnostaan kookkaampia kuin vaikka sirot aasialaiset.
Korkkarit on joo vähän vanhanaikaiset yhtään tasa-arvoisemmassa maassa. Ja ihan syystä, väitän että pitkälti yli puolet vihasi kävellä niillä.
Kaikkein vannoutuneinkin korkkareita käyttänyt läheinen on lopettanut jo vuosia ja sitten, ja puhuu inhoten kyseisistä kengistä:D niin kauan, ku pelkkä ulkonäkö ei ratkaise, nuo ei kunnolla muotiin palaa. Eiku perhana, ulkonäkö on ehkä rassatumpi tänään kuin koskaan ennen... No, kai nuo vielä trendinä nousee joku päivä muillakin, ku transihmisillä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Se ulkkari
Ehkä näit turisteja sieltä maakunnista. Mun tyttäret on 17-21 v espoolaisia eivätkä he tai heidän kaveripiirinsä ole lainkaan ylipainoista. Juuri tuli lukion ryhmäkuvakin, ja hoikkia ovat kaikki.
No siis lähinnä musta tuntuu, että suomalaisten silmä on vaan tottunut tukevampaan. Siis että nykyään hoikiksi kutsutaan sellaisia, jotka meikäläisen nuoruudessa oli ihan normaalipainoisia. Ja niin poispäin.
Se muutos on ollut niin valtavan laaja ja niin hidas, ettei sitä sieltä sisältä oikein havaitse.
T. ulkkari
Ai, tämän syksyn suurin hitti on kyllä korkokorkoiset pitkävartiset saappaat. Se on jo mainstream ja saavuttanut Suomenkin. Pariisissa ollut muotia jo monta vuotta. Sama kuin cowboy - bootsit, niitä näki vasta tänä kesänä Suomessa. Etelä - Ranskassa ne oli jo passe.