Mitkä ovat mielestäsi hyväksyttäviä syitä viedä lapsi hoitoon vaikka äiti vauvan kanssa kotona?
Kommentit (43)
keskustelu minun mielestani. Jos vanhemman hoitoon vieminen sopii perheen tilanteeseen paremmin kuin kotona oleminen, niin miksi ei saisi vieda? Britanniassa asuvana kadehdin tuota Suomen edullista paivahoito systeemia ja mahdollisuutta vieda vanhempi lapsi hoitoon ilman etta loput perheesta syo kaurapuuroa kun ei enaa muuhun ole varaa.
Miksi kaikki asiat pitaa tehda vaikeimman kautta? Miksi nuoremmasta lapsesta ei saisi nauttia valilla ihan yksin ja huilata kun vanhempi on hoidossa? Miksi hoitoon viemiselle taytyy olla joku 'aidin hengenvaarallinen sairaus' -syy. Nauttikaa siskot elamasta, miksi pitaa olla taydellinen uhrautuja-aiti? Kylla minun mielesta se vauvakin valilla ansaitsee aidin jakamattoman huomion ilman etta mustasukkainen esikoinen tulee valiin.
Miltäpä isosta sisaruksesta tuntuu, jos hänet vauvan syntymän jälkeen sysätään päiväkotiin, kun vauva saa olla äidin kanssa kotona?! Eikö vauvan syntymä ole jo itsestään aikamoinen stressitekijä pienen lapsen elämässä?! Miksi sitä pitäisi vielä enemmän horjuttaa viemällä lapsi pois kotoa?!
Jos lapsi ei halua mennä, ja äiti jää vauvan kanssa kotiin, on hoitoon vieminen ehkä hieman kyseenalaista, mutta vain hieman.
Meillä vauva kotona ja 2 v. ja 4 v,. päiväkodissa, koska ITSE HALUAVAT sinne JOKA PÄIVÄ mennä! Haluaisivat mennä sunnuntaisinkin!