Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaana taas :/

Vierailija
07.04.2007 |

Meillä -05 ja -06 syntyneet lapset ja nyt olen taas raskaana. Vauva on vielä täysimetyksellä ja kondomia olemme käyttäneet, joten en voi käsittää miten tämä on mahdollista. Jos tämä raskaus sujuu loppuun asti hyvin, niin meillä on syntynyt kolme lasta 2,5 aikana. Tuntuu tosi vaikealta tilanteelta, miten tästä selviää:(. Voi helvetti.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettehän yhtään kiehnää ja touhua ennen kondomin laittoasiten, että edes touhutippoja menee sinne? siittiöitä meinaan tulee ulos kaikessa nesteessä, siis paljon ennen varsinaista siemensyöksyäkin.

Mutta voimia joka tapauksessa, mä olen toisaalta vähän kateellinen, kun olisi aika kivaa jos lapsiluvun saisi täyteen noin lyhyessä ajassa...

Vierailija
2/13 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ole voinut kuvitella lapsia peräkkäisinä vuosina, en olisi jaksanut!

Lapsia viisi ja ikäeroa noin neljä vuotta, kuopuksella 11v!

Olen täysimettänyt lapset ja yksityisellä sain kierukan ennen kk:n tuloa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksistä huolimatta lasta ei kuulu. Nyt melkein 2 v. yrityksen jälkeen alan olla jo aika puhki ja kallistua adoptioon. Ole ap onnellinen lapsistasi ja pyydä apua jos siltä tuntuu, ota myös tarjottu apu vastaan.

Vierailija
4/13 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan en ehtinyt. Vauva on ollut alle 2kk kun tämä " kolmonen" on alkunsa saanut. Ekaa tehtiin yli vuosi ja toiselle annettiin tilaisuus tulla heti-ja heti hän sitten saikin alkunsa. Tästä syystä ehkäisyn kanssa oltiin tosi tarkkoja, mutta silti näin kävi..

Varmasti tullaan tästäkin lapsesta olemaan tosi onnellisia, mutta nyt tuntuu aika järkyttävältä ajatella elämää kolmen alle 3-vuotiaan kanssa.

Ap

Vierailija
5/13 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ettehän yhtään kiehnää ja touhua ennen kondomin laittoasiten, että edes touhutippoja menee sinne? siittiöitä meinaan tulee ulos kaikessa nesteessä, siis paljon ennen varsinaista siemensyöksyäkin.

Mutta voimia joka tapauksessa, mä olen toisaalta vähän kateellinen, kun olisi aika kivaa jos lapsiluvun saisi täyteen noin lyhyessä ajassa...

Vierailija
6/13 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikko oli 2v10kk kun kaksoset syntyivät...

Vierailija
7/13 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niistä lapsista ennenkin selvinnyt vaikka lyhyillä väleillä. Ompahan myöhemmin ainakin kavereita!

Itse orin kierukan heti lopputarkastuksen jälkeen!

Voimia vain sulle, rankkaa ehkä mutta voihan 3v jo olla aika viisas!

Vierailija
8/13 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi kanssa 3 lasta kolmessa vuodessa. Raskasta on ollut, kun tämä kolmas on ollut kova itkemään ja muutenkin totaalisen tyytymätön tapaus. Olen vain odotellut ajan kulumista ja yrittänyt selviytyä. Odotan että nuorin oppisi kävelemään, että elämä helpottuisi.

Kyl sä selviät, on pakko!

t. saman kokenut

Vierailija
9/13 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla saman kokeneidenkin kommentteja. Ja onhan niitä tosiaan kaksostenkin äitejä, joilla on myös " pieniä isompia lapsia" . Ei ole helppoa heilläkään. Kai mekin sitten pärjätään. Pakkohan se on.

Ja vielä: Meillä ei ihan varmasti ole kyse mistään puolivillaisesta ehkäisynkäytöstä. Jostakin niitä siittiöitä nyt vaan on lipsahtanut. Tarkoitus kun ei todellakaan ollut tehdä kolmatta lasta putkeen. Se kierukkakin piti laitattaa asap. Itse olin jälkitarkastukseen mennessä jo raskaana, vaikken sitä silloin vielä tiennytkään. Onneksi kuitenkin ensin otettiin papa-näyte, jonka tulosta joutui odottelemaan reilut pari viikkoa. Sitten varattiin jo lääkärikin kierukkaa varten, mutta ennen tätä aikaa sitten aloin jo epäilemään raskautta-mulla oksentelu alkaa aika varhaisessa vaiheessa. Eipä sitten laitettu kierukkaa, vaan varattiin aika ultraan.

Vierailija
10/13 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämän toisen syntymän jälkeen meillä on käytetty tuplaehkäisyä juuri siksi ettei kävisi tuolla tavoin.

Kondomi on todella yhtä tyhjän kanssa, meilläkin nuo kaksi lasta siitä huolimatta (ja varmasti oikein käytetty kun jokuhan sitä heti epäilee).!

Vierailija
11/13 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia!!

Vierailija
12/13 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierukasta huolimatta. Lapsiluvun piti olla täynnä vaan luonto päätti toisin. Lapset on syntyneet -02,-03, 06. Kuopus on tuonut paljon odottamatonta onnea ja iloa perheeseemme ja taitaa olla kaikkien lellikki. Raskaus oli kyllä täysi järkytys aluksi, mutta kyllä se siitä! Välillä jaksaa paremmin, välillä huonommin.....

t. lapsistaan kiitollinen

Vierailija
13/13 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On turha kursastella avun käytössä. Pari ekaa vuotta ovat varmasti rankkoja, mutta sitten alkaa takuulla helpottamaan. Ennen kun huomaatkaan, vanhin on jo eskarissa yms.

Erilaisia mahdollisuuksia on, siitä riippuen missä asut tietenkin ja rahatilanteesta, turvaverkostosta jne. Esimerkkejä itse käyttämistäni ja harkitsemistani (meillä isovanhemmat kaukana):

- siivousapu. Siivoja kotiin pari kertaa kuussa: on ihanaa kun koti on välillä puhdas. Ammattisiivooja tekee 2-3 tunnissa ihmeitä, tuntiveloitus on noin 30 euron luokkaa ja siitä saa vajaa puolet verotuksessa takaisin eli noin 15 euroa tunti pääkaupunkiseudulla

- MLL:n lastenhoitajat maksavat vajaa 5 euroa tunnilta.

- seurakunnan kerhot.

- tietenkin myös kunnan paljon keskusteltu subjektiivinen päivähoitomahdollisuus vanhempien lasten osalta.

- jumpat joissa lapsiparkki (ainakin pk-seudulla sellaisia löytyy)

- " vaihtarit" ja kaverikyläilyt tuttujen lapsiperheiden kanssa. Itse hoidan mielelläni välillä toisten lapsia kun saan taas puolestani joskus viedä omat lapseni heille.

- kummit.... itse valitsimme toiselle lapselle lähellä asuvat kummit jotka olivat osoittaneet kiinnostusta eka lastamme kohtaan: ovat auttaneet meitä usein!