Suussa joku hemmetinmoinen tulehdus
Olen ollut viikon kovassa flunssassa, yskä, kuume, aftat ja kurkunpään- ja keuhkoputken tulehdus.
No, nyt alan toipua, aftat eivät ole kipeät, yskä rauhoittunut, kuume laskenut. Nyt on hemmetinmoinen kutina ja polte suussa limakalvoilla. Ei näy hiivan valkoisia jälkiä.
Purskuttelin sitruunalla, (jos olisi hiivaa) alkuun helpotti, nyt suu on kuin tulessa.
Minulla on aamulla työterveyteen lääkäriaika. Mietin vaan, että miten ihmeessä saan kulumaan nämä tunnit ennen sitä. Pitäisikö mennä jo tänään tk-päivystykseen?
olisiko apua täällä paikalla. Olen aivan kanttuvei.
Kommentit (58)
Tulihan sinne joku provo-ilkkuja! No minulla on kyllä elämässä muutakin kuin sellaisia keksiä. Että ihan apua olin kysymässä.
Ap
Huh. Hae kaupasta (s ainakin) imeskeltäviä maitohappotabletteja. Tekevät hyvää suun bakteerikannalle. Ennen ne oli makeutettu xylitolilla, en tiedä onko Coop merkki muuttanut sisältöä
Vierailija kirjoitti:
Tulihan sinne joku provo-ilkkuja! No minulla on kyllä elämässä muutakin kuin sellaisia keksiä. Että ihan apua olin kysymässä.
Ap
Älä piittaa, tsemppiä! Kurjaa olla kipeänä.
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa, sepsis on jo paha! pitäisikö mennä tk?
ap
Jos sulla ei ole kuumetta tai vakavia yleisoireita (tajunnantason lasku, korkea syke yms) niin tuskin tekevät mitään.
Ylipäätään tuollainen limakalvojen polte on asia, jolle ei välttämättä tehdä mitään muuta kuin määrätä jotain voidetta tai puuduttavaa suihketta. Jos olet niin kipeä ettet pysty syömään ja juomaan ja olet siksi kuivunut niin voit saada nesteytystä, mutta ei sitä.kovin helposti anneta.
Sepsis tuskin on kyseessä jos oireet on kestäneet useamman päivän, se etenee yleensä nopeasti ja siihen liittyy kuume
Normi lääkäri ei tutki suu sairauksia, vasn hammaslääkäri. Voit soittaa pöivystävään hammaslekurille, niin saat diagnoosin ja lääkkereseptit.
Okei, auttaisivatko ne? Maitohappobakteerit.
ja minulla EI OLE OLLUT H E R P P E S T Ä koko 48-v elämäni aikana. Eikä ole nytkään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Normi lääkäri ei tutki suu sairauksia, vasn hammaslääkäri. Voit soittaa pöivystävään hammaslekurille, niin saat diagnoosin ja lääkkereseptit.
No tutki keskiviikkonakin ja antoi puuduttavaa geeliä aftoihin. Silloin ei ollut tätä kutinaa. Se on tullut nyt tänään.
Uskallanko laittaa puuduttavaa geeliä nyt suuhun koko alueelle? Xylocain 2% -geeliä on vaikka kuinka monta purkkia.
Ap
Kun suu ja ikenet on paksna kurlaan Cordysol suuvedellä
Mietin, että tuo Corsodyl voi olla liian tujua nyt, kun suu on niin hiton arkana
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tutki keskiviikkonakin ja antoi puuduttavaa geeliä aftoihin. Silloin ei ollut tätä kutinaa. Se on tullut nyt tänään.
Uskallanko laittaa puuduttavaa geeliä nyt suuhun koko alueelle? Xylocain 2% -geeliä on vaikka kuinka monta purkkia.
Ap
Mihin vaivaan olet xylocainia saanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei siitä haittaa ole, ei tosin välttämättä suurempaa hyötyäkään. Käytä annostusta ohjeiden mukaan. Myös jääpaloista voi olla apua mutta älä käytä samaan aikaan puudutteiden kanssa, ettei tule paleltumia
Sinun on syytä vähän katsoa keneltä otat suihin, tuon siitä voit saada minkä nyt sait.
Laitoin puudutegeeliä suuhun. Joo, nyt on kieli tunnoton ja suussa sama tilanne. Outoa on se, että tuntuu, että kielellä, kurkussa olisi jotain palasia mutta kun tunnustellen sormella niin ei siellä mitään ole.
nyt ei voi syödä mitään kun suu on puuduksissa. Kuola valuu toisesta suupielestä.
On tämäkin, elämäni taas yksi näistä upeista juhlahetkistä!!!
Puudutusgeeli tuli Aftoihin, kuten jo kirjoitin. Ne ovat parantuneet.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että tuo Corsodyl voi olla liian tujua nyt, kun suu on niin hiton arkana
Ap
Itsellä auttoi Corsodyl tosi nopeasti pahaan ja kipeään tulehduksen suussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Itsellä auttoi Corsodyl tosi nopeasti pahaan ja kipeään tulehduksen suussa.
Hyvä kuulla!
jospa ostan vielä sitä..
ap
Huuliherpes voi olla lapsena ja herpes jää nukkumaan kehoon ja herää välillä. Ap luulee heti jotain seksi herpestä XD
Apllä ei ole ollut ikinä herppestä ei lapsena eikä aikuisena.
Ap
Minulla oli samat oireet. Testattuna todettiin korona. Nyt yli viikon päästä on ensimmäinen päivä, kun kurkku ei ole kipeä.
Herpes säilyy iäti veressä, jos sen kerrankin on saanut. Huuleen tai ...