Suussa joku hemmetinmoinen tulehdus
Olen ollut viikon kovassa flunssassa, yskä, kuume, aftat ja kurkunpään- ja keuhkoputken tulehdus.
No, nyt alan toipua, aftat eivät ole kipeät, yskä rauhoittunut, kuume laskenut. Nyt on hemmetinmoinen kutina ja polte suussa limakalvoilla. Ei näy hiivan valkoisia jälkiä.
Purskuttelin sitruunalla, (jos olisi hiivaa) alkuun helpotti, nyt suu on kuin tulessa.
Minulla on aamulla työterveyteen lääkäriaika. Mietin vaan, että miten ihmeessä saan kulumaan nämä tunnit ennen sitä. Pitäisikö mennä jo tänään tk-päivystykseen?
olisiko apua täällä paikalla. Olen aivan kanttuvei.
Kommentit (58)
Eikö kukaan ole tytölle kertonut, että guukerin nellin imemisestä seuraa tuollaista?
Mahtaa olla APlla väkinäiset kotiolot jos siellä ei edes perusasioita ole opetettu.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan ole tytölle kertonut, että guukerin nellin imemisestä seuraa tuollaista?
Mahtaa olla APlla väkinäiset kotiolot jos siellä ei edes perusasioita ole opetettu.
Painu sinä hemmettiin sen imemisen kanssa!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli samat oireet. Testattuna todettiin korona. Nyt yli viikon päästä on ensimmäinen päivä, kun kurkku ei ole kipeä.
OK, minulla ei ole ollutkaan koronaa vielä koskaan. On ollut tosi tappava tauti.
Ap
Minulla on ollut pari kertaa. Nyt oli kolmas kerta. Viime lauantaina alkoi oireet ja samalla testasin. Selkeästi korona tuloksena. Kävin yksityisellä lääkärillä viime viikolla nimenomaan kurkku-ja suukivun vuoksi. Ei ollut angiinaa vaan pelkästään todella tulehtunut nielu ja kurkussa iso afta. Vasta nyt kipu hävinnyt. Ääni edelleen painoksissa ja heikko olo, mutta sen verran ok, että huomenna voi jo työhön palata.
Voiko vuosia sitten juurihoidetusta hampaasta joku aika sitten irronnut iso paikka tehdä tätä? Hammas ei ole kipeä. H-lääkäriin aika 10/2025. Kiirehdinkö sitä?
Ap
Oletko imenyt jotain sopimatonta?
Tsemppiä sinulle korona-kaima! Minä olen äänityöläinen, en pääse vielä huomenna töihin.
ap
Tervetuloa vauva.fi akuuttiin hammaspäivystykseen. Tänne vaan kaikki suun hälyyttävät ja oudot vaivat.
Miksi mennä hammaslääkäriin, kun täällä saa neuvoja yhdellä klikkauksella ilmaiseksi? Ne ei ehkä ole hammaslääkärin, mutta parempi kuin ei mitään.
Tsekkaapa Ap tämä
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/lisaa-outoja-koronaoireita-paljastu…
Ja kyllä konsultoisin ihan ammattilaista, jos oireet ei pian helpota kotihoidolla.
Ettet vain olisi hölvännyt liikaa erilaisia aineita suuhusi? Ja syönyt lääkkeitä flunssaasi?
Rauhoita tilanne jättämällä suusi rauhaan. Ei muuta kuin aamulla ja illalla kurlaus Paroexilla tai Corcodylilla, korkeintaan viikon ajan. Näin sanoo ohje ja hammaslääkäri. Ei missään tapauksessa useita aineita ja yliannostusta.
Teen nyt ihmiset niin, että haen kaupasta koronatestin ja aloitan siitä. Enköhän pärjää huomiseen, jolloin on työterveyslääkäri, jos hän ei saa selville tilannetta, tilaan hammaslääkärin. Nyt taidan katsoa jotain syötävää. Aamuisesta croissantista on jo aikaa. Sitten otan unoset.
Lämmin kiitos kaikille hyvistä ja tsemppaavista viesteistä.
Aapee
Vierailija kirjoitti:
Kokeile suolavedellä purskuttelua. Tai sitten apteekkiin ja corsodyliä tai parodontaxia
Hiivaan tehoaa merisuolavedellä purskuttelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normi lääkäri ei tutki suu sairauksia, vasn hammaslääkäri. Voit soittaa pöivystävään hammaslekurille, niin saat diagnoosin ja lääkkereseptit.
No tutki keskiviikkonakin ja antoi puuduttavaa geeliä aftoihin. Silloin ei ollut tätä kutinaa. Se on tullut nyt tänään.
Uskallanko laittaa puuduttavaa geeliä nyt suuhun koko alueelle? Xylocain 2% -geeliä on vaikka kuinka monta purkkia.
Ap
Mihin vaivaan olet xylocainia saanut?
Et osaa lukea?
Vierailija kirjoitti:
Voi zaatana näitä kullinkntajia, kun sitä pitää joka paikkaan tunkea. Häivy kusipää!
Pakkoko niiltä pkolaisilta on ottaa poskeen
Eipä yllätä kun olet m a m upatja
Vierailija kirjoitti:
Sinun on syytä vähän katsoa keneltä otat suihin, tuon siitä voit saada minkä nyt sait.
Ai Kuppako?
OK, minulla ei ole ollutkaan koronaa vielä koskaan. On ollut tosi tappava tauti.
Ap