Onko mahdollista yhdistää amk verkko-opinnot ja päivätyö?
Opintokuvauksessa sanotaan, että opiskelu työn ohessa on mahdollista, mutta sanotaan myös, että opetukseen kuuluu säännöllisesti ajankohtaan sidottuja verkkotapaamisia. Yksittäisiä lomapäiviä pystyn pitämään, mutta pääsääntöisesti olen sidottu päivätyöhon 8-16. Onko kellään onnistunutta kokemusta tällaisesta kombosta, kannattaako edes hakea?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Eikö siellä ole iltaopiskeluna mitään?
Nuo verkkoluennot on ainakin itselläni lähinnä 16.00-20.00. Opiskelen monimuotona mikä on käytännössä täysin verkossa, labroja lukuunottamatta. Käyn myös kokoaikatyössä. On aika rankkaa. Mutta tämä on ainoa tapa, nyt kun aikuisopintotukikin lopetettiin. Varmasti aikuisopiskelu menee tähän suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Hamkissa sairaanhoitajan monimuoto-opetuksessa on yleensä kerran viikossa opetusta Zoomin kautta. Mutta niitä ei tallenneta. Lisäksi tuon päivän aikana tehdään jotain tuntitehtäviä, joista saa pisteitä kertyvään arviointiin jos on paikalla. En ihan pidä siitä, että osallistumisesta palkitaan enää tässä iässä ja ne, jotka ovat töissä eivät saa mitään pisteitä. Osaamisen pitäisi ratkaista. Mielelläni osallistuisin aina kaikkeen, mutta kyllä työt menee edelle. Lisäksi läsnäolopäivät saattaa vaihtua, siinä on sitten kiva perua ja vaihtaa jo sovittuja vapaa-/lomapäiviä. Niin ja ne ryhmätyöt! Niitä on paljon. On tosi turhauttavaa tehdä ryhmätöitä henkilöiden kanssa, jotka vaikka tykkäävät mennä sieltä, missä aita on matalin tai jotka eivät osallistu sovittuun ryhmätapaamiseen tmv. Mikä hemmetti siinä on, että niitä RYHMÄTÖITÄ pitää olla niin paljon?? Aloitin tällä viikolla toisen vuoden opinnot ja jos nyt oikein olen katson
Tämä onkin mielenkiintoista koska olen olettanut että erityisesti sairaanhoitajan tutkinto eroaa paljonkin muista AMK tutkinnoista juuri siinä että harjoittelu ja tutkinto on paljon juuri sitä käytännön työn kautta opetettava tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissain opinnoissa on paljon ryhmätöitä. On tosi ikävää muille, jos ryhmässä on heitä, joille mikään aika ei sovi, tai jotka eivät lainkaan osallistu. Tämä on tosi yleistä. Tästä voi seurata se, ettei opintoja saa vietyä läpi, koska kaikki opet eivät katso osallistumattomuutta läpi sormien.
Labrat on periaatteessa ryhmätöitä mutta minä tein labratkin yksi ja usein kotona..koululta oli lainassa jotain niihin tarvittavia laitteita
Riippuu koulutuksesta. Ei esim. sairaanhoitajan tai ensihoitajan labroja voi tehdä yksin kotona.
Vierailija kirjoitti:
On mahdollista. Usein verkkotapaamiset tallennetaan.
Meillä (sosionomi) on velvoite olla paikalla myös koululla muutaman kerran kuussa. Itsellä hyvä työnantaja joka on antanut palkattomaksi vapaaksi läsnäoloa vaativat koulupäivät.
Luulisin onnistuvan, koska täyspäiväisen työviikon tekeminen ja AMK tutkinnon suorittaminen iltaopinnoilla läsnäolo 100% onnistuu.
Sosionomin tutkinto minullakin siis harkinnassa. Tradenomi olen ennestään, ja haaveissa siis alanvaihto. Lapset kyllä kohta lentämässä pesästä, joten ehkä odottelen vielä. Itekseen ollessa kun voisi ehkä kituutella osa-aikatöillä tms. ja samalla päiväsaikaan opiskellen. Kiitos kommenteista! Ap
Vierailija kirjoitti:
Luulisin onnistuvan, koska täyspäiväisen työviikon tekeminen ja AMK tutkinnon suorittaminen iltaopinnoilla läsnäolo 100% onnistuu.
Riippuu koulutuksesta ja oppilaitoksesta miten nämä järjestetään. Ei kaikki tarjoa iltaopintoja eikä kaikki tee päivätyötä.
Vierailija kirjoitti:
Sosionomin tutkinto minullakin siis harkinnassa. Tradenomi olen ennestään, ja haaveissa siis alanvaihto. Lapset kyllä kohta lentämässä pesästä, joten ehkä odottelen vielä. Itekseen ollessa kun voisi ehkä kituutella osa-aikatöillä tms. ja samalla päiväsaikaan opiskellen. Kiitos kommenteista! Ap
Mä olen sairaanhoitaja ja harkitsen hakemista sosionomin muuntokoulutukseen. Verkko-opinnot ja sh-taustalla kestäisi 1v 6kk saan sosionomin paperit. Onnistuisi suorittaa kolmivuorotyön ohessa. Huomenna alkaa haku ja mietin vielä haenko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo verkkoluennot on ainakin itselläni lähinnä 16.00-20.00. Opiskelen monimuotona mikä on käytännössä täysin verkossa, labroja lukuunottamatta. Käyn myös kokoaikatyössä. On aika rankkaa. Mutta tämä on ainoa tapa, nyt kun aikuisopintotukikin lopetettiin. Varmasti aikuisopiskelu menee tähän suuntaan.
On ihan oppilaitoksesta kiinni mihin kellonaikaan ne verkkoluennot on ja pitääkö niihin osallistua kuinka paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan oppilaitoksesta kiinni mihin kellonaikaan ne verkkoluennot on ja pitääkö niihin osallistua kuinka paljon.
Uskon että aikuisopiskelijat opiskelee tästä eteen päin enimmäkseen töiden ohessa ja kaikki oppilaitokset joutuu sovittamaan opinnot niin että niiden kanssa pystyy käymään töissä. Ehkä tuota ei kaikissa amk:ssa vielä ihan ymmärretä, mutta tähän se menee, kun aikuisopintotuki lakkautettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon että aikuisopiskelijat opiskelee tästä eteen päin enimmäkseen töiden ohessa ja kaikki oppilaitokset joutuu sovittamaan opinnot niin että niiden kanssa pystyy käymään töissä. Ehkä tuota ei kaikissa amk:ssa vielä ihan ymmärretä, mutta tähän se menee, kun aikuisopinto
Totta varmaan tämä. Kyllä kustiin omiin muroihin kun aikuiskoulutustuki poistettiin. Sitä olisi voinut rajoittaa, mutta ei poistaa. Etenkin hoitoala tulee olemaan kusessa tämän vuoksi. Sairaanhoitajan opinnoista on useampi harjoittelu ja palkkaa ei saa kuin ehkä vasta opintojen lopussa ja sekin jos onnistuu löytämään paikan joka suostuu maksamaan palkkaa sh-opiskelijalle.
Työkaverini suorittaa juuri työn ohella AMK-tutkintoa. Lähinnä iltaisin opiskelee. Itse opiskelin työn ohella avoimen yliopiston perusopintokokonaisuuden. Pakolliset läsnäolot verkkotapaamisissa olivat aina iltaisin. Välillä vähän raskasta oli, koska lukemista ja kirjoittamista oli paljon, mutta antoisaa.
Vierailija kirjoitti:
On varmasti, mutta ei kannata. Amk-tutkinnot on roskaa. Varsinkin kokonaan verkossa suoritettavat.
Sä itse olet hädin tuskin päässyt peruskoulun läpi.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt höpöjö puhu. Jos sinulla on nyt päivätyö, niin ei ole mitään järkeä siirtyä osa-aikatöihin ja tehdä monimuotoista amk-opiskelua, joka on siis tarkoitettu tehtäväksi työn ohella.
Mihin haluat työllistyä sosionomina? Jos haluat ns. toimistotöihin, sinun pitää lisäksi opiskella yliopiston kursseja.
Ihmisillä on sellainen vääristynyt kuva verkko-opinnoista että ne olisi kevyttä tavaraa. Jotkut kursseista toki ovatkin, mutta ne vaativat hyvää aikataulutusta ja motivaatiota suorittaa. Ne työllistävät yllättävän paljon. Eli sinun täytyy varata päivästä se 2 - 4 tuntia täyspäiväiseen opiskeluun. Moni luento nauhoitetaan eli ne voi katsoa tallenteena jälkikäteen mutta parhaan hyödyn saat kun osallistut liveluentoon.
On se mahdollista. Osaaminen ei välttämättä tule ihan sille tasolle kuin päiväopinnoissa, koska ei työssä käydessä ole aikaa perehtyä niin syvällisesti. Mutta toisaalta työelämässä usein vaaditaan vain se tutkinto, ei osaamista. Osaaminen tulee sitten työssä.