Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mahdollista yhdistää amk verkko-opinnot ja päivätyö?

Vierailija
31.08.2025 |

Opintokuvauksessa sanotaan, että opiskelu työn ohessa on mahdollista, mutta sanotaan myös, että opetukseen kuuluu säännöllisesti ajankohtaan sidottuja verkkotapaamisia. Yksittäisiä lomapäiviä pystyn pitämään, mutta pääsääntöisesti olen sidottu päivätyöhon 8-16. Onko kellään onnistunutta kokemusta tällaisesta kombosta, kannattaako edes hakea?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti, mutta ei kannata. Amk-tutkinnot on roskaa. Varsinkin kokonaan verkossa suoritettavat.

Vierailija
2/36 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista. Usein verkkotapaamiset tallennetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, ajattelin, että niissä pitää olla paikalla ja osallistua jollain tavalla. Mutta hienoa, jos näin ei ole. Ap

Vierailija
4/36 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa täysin mahdollista..olen minäkin suorittanut jotain verkko opintoja AMK puolella mutta pieni varoitus että näiden verkko opintojen tasossa on paljon eroja riippuen kuka koulutuksen järjestää..

AMK taso on mielestäni laskenut ja tämän vuoksi itse siirryin mielummin yliopisto puolelle.

AMK verkkoopetustennhyvä puoli on että siellä voi suorittaa arvosanoja jotka sitten CV ssä voi mainita eduksi vaikka tutkintoa ei saisi valmiiksi asti.

Vierailija
5/36 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suunnittelet hankkivansa AMK -tutkinnon vain palkankorotusta varten niin sitten toki. Mutta jos olet todella kiinnostunut opiskelusta, ja kiinnostuksen kohteesi sattuu olemaan AMK-tutkinnon alaisuudessa, niin sitten en tosiaan suosittele verkko- tai monimuoto-opintoja. AMK-opetuksen taso on alhainen, mutta muiden opiskelijoiden kanssa käydyt keskustelut ja reflektiot (olettaen, että opiskeluryhmä on motivoitunut) tuo paljon syvyyttä opintoihin. 

Vierailija
6/36 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmasti, mutta ei kannata. Amk-tutkinnot on roskaa. Varsinkin kokonaan verkossa suoritettavat.

Mä en kyllä koe, että mun sairaanhoitajan koulutus olisi roskaa. 

Vierailija
7/36 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, ajattelin, että niissä pitää olla paikalla ja osallistua jollain tavalla. Mutta hienoa, jos näin ei ole. Ap

Tämä riippuu kyllä ihan oppilaitoksesta ja jopa kurssikohtaisia eroja on. Kyllä sun pitää selvittää nämä sieltä oppilaitoksesta eikä täältä palstalta. 

Vierailija
8/36 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on täysi oikeus käyttää opintovapaata noihin yksittäisiin päiviin. Sovit vaan työnantajan kanssa asian. 

Vierailija
9/36 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suunnittelet hankkivansa AMK -tutkinnon vain palkankorotusta varten niin sitten toki. Mutta jos olet todella kiinnostunut opiskelusta, ja kiinnostuksen kohteesi sattuu olemaan AMK-tutkinnon alaisuudessa, niin sitten en tosiaan suosittele verkko- tai monimuoto-opintoja. AMK-opetuksen taso on alhainen, mutta muiden opiskelijoiden kanssa käydyt keskustelut ja reflektiot (olettaen, että opiskeluryhmä on motivoitunut) tuo paljon syvyyttä opintoihin. 

Tämä on paljolti totta..suoritin juuri 6 op.  4 päivän täysipäiväisenä opintonsa.

Vierailija
10/36 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä tuollainen opiskelija. Teetättää työt muilla ja tekee läksyjään töissä. Osaa myös nuolla esimiehen peräaukkoa. 

Vierailija
11/36 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on täysi oikeus käyttää opintovapaata noihin yksittäisiin päiviin. Sovit vaan työnantajan kanssa asian. 

Mun työnantaja ei anna kylläkään yhtään köyttä oma ainaisen opiskelun suorittamiseen kun se on pois muista töistä .

Sä et hoida hommias heti laitetaan...itse haluaisin opiskella että voisin lähteä vetämään tästä paikasta.

Vierailija
12/36 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa täysin mahdollista..olen minäkin suorittanut jotain verkko opintoja AMK puolella mutta pieni varoitus että näiden verkko opintojen tasossa on paljon eroja riippuen kuka koulutuksen järjestää..

AMK taso on mielestäni laskenut ja tämän vuoksi itse siirryin mielummin yliopisto puolelle.

AMK verkkoopetustennhyvä puoli on että siellä voi suorittaa arvosanoja jotka sitten CV ssä voi mainita eduksi vaikka tutkintoa ei saisi valmiiksi asti.

Taso on kyllä mielenkiintoinen kun olen yrittänyt viikon ajan tavoittaa kurssin opettajan ja hiljaista on.

Vierailija
13/36 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä riippuu kyllä ihan oppilaitoksesta ja jopa kurssikohtaisia eroja on. Kyllä sun pitää selvittää nämä sieltä oppilaitoksesta eikä täältä palstalta. 

Usein tentit ja labrat pitää olla paikan päällä mutta harjoitteet ja materiaalin opiskelu verkossa ..

Vierailija
14/36 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taso on kyllä mielenkiintoinen kun olen yrittänyt viikon ajan tavoittaa kurssin opettajan ja hiljaista on.

Juuri tuo henkilökohtaisen ohjauksen puute on suurin verkko opinnoissa ..edellyttää omaa aktiivisuutta ja tiedon hankintaa...kaikki tähän ei pysty

Vierailija
15/36 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin amkin vuorotöiden ohella. Lisäksi meillä oli silloin vuoden ikäinen lapsi aloittaessa ja talo rakenteilla. Tarkkaa aikataulutusta ja körsivällisyyttä myös kanssa ihmisiltä vaaditaan. Lisäksi tyhjän paperin syndroomaa ei saa olla, pakko saada valmista kun aikataulu sanoo että nyt tee. Monimuotototeutus, silloin tällöin pari päivää viikossa lähiopetusta. Yritin saada iltavuorot noille päiville joten päivät koulussa ja illat töissä. Raskasta oli mutta selvisin nelosen keskiarvolla, opparista 3 ja suurinpiirtein järjissäni.

Vierailija
16/36 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain opinnoissa on paljon ryhmätöitä. On tosi ikävää muille, jos ryhmässä on heitä, joille mikään aika ei sovi, tai jotka eivät lainkaan osallistu. Tämä on tosi yleistä. Tästä voi seurata se, ettei opintoja saa vietyä läpi, koska kaikki opet eivät katso osallistumattomuutta läpi sormien.

Vierailija
17/36 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siellä ole iltaopiskeluna mitään?

Vierailija
18/36 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä oli sosionomiopinnoissa läsnäolovelvollisia luentoja paljon, vaikka ne oli teamsin välityksellä. Lähtökohtaisesti ne oli kaikki pakollisia, poissaolot tuli selvittää ja korvata. Luentoja oli yleensä joka toinen viikko, kahtena iltapäivänä. Tätä on myös lisätty, koska opiskelijoiden toive että on enemmän opetusta + osa ei etene opinnoissa yhtään, jos kaikki on vaan omalla vastuulla/ vapaaehtosta. 

En usko, että kovinkaan montaa tutkintoa pystyy kokonaan suorittamaan kokopäivätyön ohella, ilman että joutuu ottamaan myös opintovapaata johonkin kohtiin. Ja sit se, että tuo käy hiton raskaaksi, koska ne opiskeltavat asiat ja tehtävät ei häviä mihinkään, vaikka läsnäolovelvoitetta tunneilla tai luennoilla ei olis: päinvastoin jää vielä enemmän opiskeltavaa omille harteille. 

Vierailija
19/36 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain opinnoissa on paljon ryhmätöitä. On tosi ikävää muille, jos ryhmässä on heitä, joille mikään aika ei sovi, tai jotka eivät lainkaan osallistu. Tämä on tosi yleistä. Tästä voi seurata se, ettei opintoja saa vietyä läpi, koska kaikki opet eivät katso osallistumattomuutta läpi sormien.

Labrat on periaatteessa ryhmätöitä mutta minä tein labratkin yksi ja usein kotona..koululta oli lainassa jotain niihin tarvittavia laitteita

Vierailija
20/36 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamkissa sairaanhoitajan monimuoto-opetuksessa on yleensä kerran viikossa opetusta Zoomin kautta. Mutta niitä ei tallenneta. Lisäksi tuon päivän aikana tehdään jotain tuntitehtäviä, joista saa pisteitä kertyvään arviointiin jos on paikalla. En ihan pidä siitä, että osallistumisesta palkitaan enää tässä iässä ja ne, jotka ovat töissä eivät saa mitään pisteitä. Osaamisen pitäisi ratkaista. Mielelläni osallistuisin aina kaikkeen, mutta kyllä työt menee edelle. Lisäksi läsnäolopäivät saattaa vaihtua, siinä on sitten kiva perua ja vaihtaa jo sovittuja vapaa-/lomapäiviä. Niin ja ne ryhmätyöt! Niitä on paljon. On tosi turhauttavaa tehdä ryhmätöitä henkilöiden kanssa, jotka vaikka tykkäävät mennä sieltä, missä aita on matalin tai jotka eivät osallistu sovittuun ryhmätapaamiseen tmv. Mikä hemmetti siinä on, että niitä RYHMÄTÖITÄ pitää olla niin paljon?? Aloitin tällä viikolla toisen vuoden opinnot ja jos nyt oikein olen katsonut, niin tässä parin kuukauden aikana läsnäolopäiviä on n. 9 kpl.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme