Psykiatrinen osasto edisti kaikella tavoin pahoinvointiani
Kohtelu julmaa ja kovaa, jo muutenkin vaikeassa tilanteessa olevaa kohtaan
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa yksityinen sairausvakuutus mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Saa itse valita ne lääkärit ja muut asiantuntijat, joiden kanssa asioi.
Itse asiassa ei kannata ottaa sairausvakuutusta. Helpommalla selviää laittamalla ne rahat säästöön ja käyttämällä ne yksityisiin lääkäreihin tarpeen mukaan. Eli käytännössä harvoin tai ei koskaan.
Itse asiassa kannattaa. Tonni vuodessa on aika pieni raha. Olen käyttänyt yksityisiä lääkäreitä noin 5000€:n edestä viimeisen vuoden aikana. Ja lisänä tietysti vielä työterveyttä, muttei sen varaan voi pelkästään jättäytyä.
Tietty jos ravaa noissa jatkuvasti mutta minä käyn vain tarpeen vaatiessa. Olen käyttänyt eläessäni ehkä 500 euroa yksityisiin lääkäreihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa yksityinen sairausvakuutus mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Saa itse valita ne lääkärit ja muut asiantuntijat, joiden kanssa asioi.
Suomessa ei ole yksityistä psykiatrista osastoa, joten mikäli olet usemman eri lääkärin mielestä tahdonvastaisen hoidon tarpeessa, menet psykiatriselle osastolle ihan samaan paikkaan kuin muut asuinalueeksi potilaat.
Epätodennäköisemmin joudut psykiatriselle osastolle, jos pääset hyville lääkäreille tarpeeksi ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa ei kannata ottaa sairausvakuutusta. Helpommalla selviää laittamalla ne rahat säästöön ja käyttämällä ne yksityisiin lääkäreihin tarpeen mukaan. Eli käytännössä harvoin tai ei koskaan.
Itse asiassa kannattaa. Tonni vuodessa on aika pieni raha. Olen käyttänyt yksityisiä lääkäreitä noin 5000€:n edestä viimeisen vuoden aikana. Ja lisänä tietysti vielä työterveyttä, muttei sen varaan voi pelkästään jättäytyä.
Tietty jos ravaa noissa jatkuvasti mutta minä käyn vain tarpeen vaatiessa. Olen käyttänyt eläessäni ehkä 500 euroa yksityisii
Jos on sairauksia, silloin käydään lääkärissä ja mieluiten hyvällä lääkärillä. Mikään asia ei ole yhtä tärkeys kuin terveys. Muut asiat ovat täysin toissijaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietty jos ravaa noissa jatkuvasti mutta minä käyn vain tarpeen vaaties
Valviran laillistama lääkäri on aina hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietty jos ravaa noiss
On niissä laatueroja. Lisäksi, yksityisellä vastaanottoaika 45min - tunti, julkisella joku neuvostoliittolaisen asiantuntija huonolla suomella ja vastaanottoaika 20min.
"You have power over your mind not outside events. Realize this, and you will find strength" is a key principle from Stoic philosophy, often attributed to the Roman Emperor Marcus Aurelius.
Stoalaisuus pelastaa.
Ymmärrän todellakin traumatisoitumisen. Läheisenä järkytyin potilaiden kohtelusta ja jouduin puuttumaan tilanteisiin oman läheiseni kohtelun kohdalla. Aivan todella asiatonta ja julmaa kohtelua oli hoitajilta heikossa voinnissa olevaa nuorta kohtaan 😥. En olisi voinut uskoa sellaista olevan.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän todellakin traumatisoitumisen. Läheisenä järkytyin potilaiden kohtelusta ja jouduin puuttumaan tilanteisiin oman läheiseni kohtelun kohdalla. Aivan todella asiatonta ja julmaa kohtelua oli hoitajilta heikossa voinnissa olevaa nuorta kohtaan 😥. En olisi voinut uskoa sellaista olevan.
Avaa nyt vähän mitä tapahtui !
Osastohoito on nykyää sitä että sinua säilytetään siellä noin kolme päivää, jonka jälkeen et ainakaan papereiden mukaan ole haitaksi itsellesi tai muille.
Vierailija kirjoitti:
Olitko Novan k7?
Läheisen kokemuksen mukaan tuolla on todella hyvä osaaminen ja tarjotaan myös pitkäkestoista hoitoa, läheinen oli tuolla 3kk.
Joku voi tehä Kiusallaan Huolisoiton oli sitten mielentila mikä tahansa. Laukaisee symbioosin.
Vierailija kirjoitti:
"You have power over your mind not outside events. Realize this, and you will find strength" is a key principle from Stoic philosophy, often attributed to the Roman Emperor Marcus Aurelius.
Stoalaisuus pelastaa.
---
Edellinen lausunto ei minulta.
Stoalaisuuden opit ovat
rakkaita minullekin.
E
Uskon. On yritetty ehdottaa kriisipuhumispaikkoja joissa terapeutteja, ilman pakkoja, ja jos ei ole mitään pahempaa että ihminen poissa. Ei ole edistynyt ideat. Mutta inhimillistä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En epäile yhtään. Aika suoraviivaista on psykiatrinen ns. hoito nykyään, lähinnä lääkitsemistä ja säilyttämistä. Sairauksien juurisyihin ei paneuduta ollenkaan, tuskin tuntevat potilaan historiaa ja yksilöllistä hoitoa ei saa kukaan. Jokainen on kuitenkin erityinen tapaus, näitä sairauksia ei mitata verikokeilla eikä röntgenillä.
Rahanpuutteeseen vedotaan aina, mutta nykyisillä asenteilla ei potilaita sairaalassa ainakaan paranneta.Mitä te sitten haluatte? Ihan ihmeellistä, että potilaat väittävät tuntevan lääketiedettä paremmin kuin lääkärit.
Nämä tyypit haluaa vain valittaa kaikesta ja syytellä kaikkea ja kaikkia kaikesta negatiivisesta, sen sijaan itsessä ei ole mitään vikaa, ei mitään, mitä itse voisi yrittää tehdä asioille.
jos nyt lukisitte jonkin verran näiden laitosten historiaa. Jos nyt jotain siitä tiedätte niin miten voi vattu tulla yllätyksenä.
Siitä vaan aloittaja viipottamaan avolle!
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Tarttisi terapiaa, mutta en uskalla hakea mitään apua koska pelkään F-diagnoosin aiheuttamaa leimaa. Psykiatriselle osastolle en menisi edes itsemurha-ajatusten kanssa.
Mitä leimaa? Minulla on kymmeniä diagnooseja eikä niistä ole ollut mitään haittaa.
Nova K7 on kyllä semmoinen paikka, ettei läheisenäkään kannattaa!