Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi "käytännöllinen" muoti - kannetaan kädessä läppäriä, puhelinta, kahvimukia yms.

Vierailija
31.08.2025 |

Miten kukaan voi edes kuvitella, että läppärin kantaminen olisi tyylikästä :D 

Varmaan joku nuorten juttu. Me, jotka olemme viimeist 20 vuotta raahanneet läppäreitä töissä mukanamme, emme ole enää kovin innostuneita siitä

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nelikymppinen mies ja käytän edelleen reppua. Ei kiinnosta, mitä ihmiset ajattelevat, ja jossainhan ne tavarat on kannettava. Reppuni ovat tietenkin aikuiseen tyyliin sopivia ja käytännöllisiä, eivät mitään Spiderman-koulureppuja.

Jaa..milloin on tullut ajatus että reppu on vain alakouluikäisten lippalakki poikien laukku...minullakin on usein reppu matkassa vaikka olen 50 vuotias mies...polkupyörällä ajaessa kun on hankala käyttää muuta kantamusta..se sarvista toimitettava muovipussi jossa olisi kantamukset vasta nolo olisikin

En usko, että reppua käyttävää miestä karsastetaan yleisesti, mutta ihan oikeasti on olemassa ihmisiä, jotka ovat tehneet itselleen ongelman reppumiehistä. Usein ovat naisia, joilla on hyvin kaavamaisia käsityksiä sukupuolirooleista ja sopivasta pukeutumisesta. Miehellä pitää olla kallis auto, jossa voi kuljettaa läppäriä ja kaikkea muuta, mikä ei mahdu housujen taskuihin.

Muita outoja muotisääntöjä on esim. sateenvarjo. Mies ei voi käyttää sellaista, eli vain naiset ja viktoriaaniset brittiherrasmiehet saavat suojautua säältä. Hattujen kanssa on oltava tarkkana, koska ne sopivat vain tietynlaisille miehille. Muiden on kärsittävä suorasta auringonpaisteesta.

Vierailija
42/94 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt mikä siinä repun käyttämisessä on niin "noloa", luulin että se on pääasiassa joku meemi kunnes töissä kuulin, kun nuorehko mies kysyi toisen osaston henkilöltä josko firmalla olisi laukkuja tai vastaavia, kun "eiks ne reput oo vähän koululaisille"... Sai hölmistyneen katseen ja kysymyksen, etteikö ne vapaat kädet ole ihan kivat siinä repun käytössä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läppärin ja pienen laukun kantaminen näyttää tyylikkäältä, onko sitä vaikea tajuta? 😤

Teinitytöllä pieni laukku nostaa kummasti nussittavuusindeksiä

Vierailija
44/94 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nelikymppinen mies ja käytän edelleen reppua. Ei kiinnosta, mitä ihmiset ajattelevat, ja jossainhan ne tavarat on kannettava. Reppuni ovat tietenkin aikuiseen tyyliin sopivia ja käytännöllisiä, eivät mitään Spiderman-koulureppuja.

Jaa..milloin on tullut ajatus että reppu on vain alakouluikäisten lippalakki poikien laukku...minullakin on usein reppu matkassa vaikka olen 50 vuotias mies...polkupyörällä ajaessa kun on hankala käyttää muuta kantamusta..se sarvista toimitettava muovipussi jossa olisi kantamukset vasta nolo olisikin

En usko, että reppua käyttävää miestä karsastetaan yleisesti, mutta ihan oikeasti on olemassa ihmisiä, jotka ovat tehneet itselleen ongelman reppumiehistä. Usein ovat naisia, joilla on hyvin kaavamaisia käsityksiä sukupuolirooleista ja sopivasta pukeutumisesta. Miehellä pitä

Ja samalla tämä nainen matkustaa itse bussilla tms. 

Vierailija
45/94 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä missään kädessä tarvitse kantaa, epäkäytännöllistä. 

läppäreille on omat laukut ja reput jos sitä pitää kuljettaa mukana. 

Vierailija
46/94 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sellainen muoti on? En ole käynyt kaupungilla hetkeen, eli näkyykö siellä vai muotilehdissä?

Läppärin kantamisessa johto on hankalin, sitähän ei saa tungettua suojakoteloon. Mihin nuo läppäriä kädessä kantavat laittavat johdon?

Vierailija
47/94 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannan monesti kädessä kännykkää ja kahvimuki olisi ihan paras jossain ratikassa ja bussissa kun tunnin matka. Läppäriä mulla ei edes ole.

Vierailija
48/94 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai näillä on samanlainen järjenjuoksu, kuin Lempäälän mestarilla: Heviä kuunnellessa pitää pukeutua äijäbuutseihin ja nahkatakkiin. Pyöräillä ei voi jos ei ole erillisiä pyöräilyvaatteita. Siivota ei voi koska ei olla siivoojia ja reppua ei voi käyttää, jos ei ole alakoulussa. 

Vierailija
49/94 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos osaisin suunnitella vaatteita siirtäisin taskua enemmän sivulle reiden suuntaan, jolloin kännykkä liikkuisi taskussa jalan liikkeen mukana eikä rusentaisi kiveksiä. Sellaiset syvällä miltei polvitaipeessa olevat reisitaskut kuuluvat jonnekin hampuusishortseihin, ei arkivaatetukseen."

Haet käytönnällisyyttä ja toimivuutta, mutta reistaskut ei kelpaa. Osaatko selittää?

Vierailija
50/94 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nips. Sinne lähti läppäri käsistä.

Tiedätkö kuinka surkeita lukiolaisläppärit ovat? Miksi kukaan ottaisi riskin turpakeikasta sellaisen takia?

Vierailija
51/94 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa oli sellainen iso lompakko muotia, varsinkin naisilla ja sitä piti kanniskella kädessä ja jättää se aina kahvilapöytään näytile.

Vierailija
52/94 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon kyllä kanniskellut ysäriltä alkaen 

Vierailija
53/94 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain vaiheessa oli sellainen iso lompakko muotia, varsinkin naisilla ja sitä piti kanniskella kädessä ja jättää se aina kahvilapöytään näytile.

Ah, niin, jos tässä onkin pääasiallinen idea se "katsokaa mullaki on Applen puhelin, läppäri ja kuulokkeet!! Joko olen suosittu??" 

Eihän niitä kukaan sieltä repusta näe. 

Vierailija
54/94 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että reppua käyttävää miestä karsastetaan yleisesti, mutta ihan oikeasti on olemassa ihmisiä, jotka ovat tehneet itselleen ongelman reppumiehistä. Usein ovat naisia, joilla on hyvin kaavamaisia käsityksiä sukupuoliro

Naisena autolla ajamisessa ei ole mitään hienoa. Oikeastaan päin vastoin, se on alennus johonkin kuormajuhdan ja duunarin rooliin. Isossa hienossa maailmassa miehet ajavat ja lähettävät naiselle auton, jossa kuski, hakemaan tämän paikasta toiseen, jos eivät ole itse paikalla.

Suomen kulttuurissa on häivytetty naiseus aika lailla kokonaisuudessaan. Itse kuitenkin tykkään olla nainen. Enkä aja autoa tai kanna kasseja.

Vierailija
55/94 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa sukupolvessa on aina ne yhdenlaiset tytöt, jotka haluavat olla pikku naisia ja keksivät tehdä elämästään mahdollisimman hankalan erilaisten epäkäytännöllisten ulkonäköoikkujen vuoksi. Yleensä ne tytöt kulkevat porukassa, eivät viisastu vanhetessaankaan saati pyrkisivät miettimään mistä itse oikeasti pitäisivät elämässään. Antaa touhuta. Onpahan sitten, mitä vanhetessa voi yhä  samassa porukassa muistella ja kikatella.

Naisellisuus näyttää yhdistyvän ajatuksellisesti epäkäytännöllisyyteen. Joku muotisuunnittelija (mies) sanoi suunnittelemistaan korkokengistä, että ne rajoittavat liikkumista ja pakottavat kehon tietynlaiseen epäkäytännölliseen sipsuttamiseen, ja juuri siinä on niiden feminiinisyys.

Kyllähän sellainen niiskuneitimäinen avuttomuus nähdään yleisesti naisellisena. Jos nainen pystyy juoksemaan ja kantamaa omat kassinsa, miehet suhtautuvat tähän varauksella, kuin uhkana. Avutonta sen sijaan auttavat. Tai siis auttaisivat, jos naiseutta kunnioitettaisiin - suomessa ei juuri kunnioiteta. Mutta onneksi se ei estä naista olemasta ja käyttäytymästä kuin nainen.

Vierailija
56/94 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla semmoinen valjassysteemipöytä jolla voisi pitää läppäriä edessään. Voisi näpytellä läppäriä samalla kun kävelee. Jossain elokuvassa jollain johtajalla oli sellainen kun piti puhetta yleisön edessä. Niitä on vaikeaa löytää Suomesta, ehkä pitäisi tilata jenkeistä.

Vierailija
57/94 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai näillä on samanlainen järjenjuoksu, kuin Lempäälän mestarilla: Heviä kuunnellessa pitää pukeutua äijäbuutseihin ja nahkatakkiin. Pyöräillä ei voi jos ei ole erillisiä pyöräilyvaatteita. Siivota ei voi koska ei olla siivoojia ja reppua ei voi käyttää, jos ei ole alakoulussa. 

mikä ihmeen mestari?

Vierailija
58/94 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reput ovat vähän teinijuttu. Puolella suomalaisista keski-ikäisistä miehistä on teepaita, reppu ja lippis.

Näyttää vähän monotoniselta, mutta Suomi on puritanistinen maa, minkäs sille tekee. Tyyli, kauneus ja nautinto ovat Suomessa merkkejä heikosta yksilöstä.

Vierailija
59/94 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reput ovat vähän teinijuttu. Puolella suomalaisista keski-ikäisistä miehistä on teepaita, reppu ja lippis.

Näyttää vähän monotoniselta, mutta Suomi on puritanistinen maa, minkäs sille tekee. Tyyli, kauneus ja nautinto ovat Suomessa merkkejä heikosta yksilöstä.

Reppu on teinijuttu ja niitä käyttävät keski-ikäiset? Miksi tää väite on hieman ristiriitainen?

Vierailija
60/94 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on aina menty käytännöllisyys ja mukavuus edellä, eikä täällä koskaan ole ollut syvää muotikulttuuria, kuten jossain Italiassa. Tosin Italiassakin näkee miehiä t-paidoissa, reput selässä ja mm. kokomustaan pukeutuminen on siellä tyylikästä, etenkin Milanossa, mutta tämäkin kai on tällainen "vinns gud nevö" juttu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi