Suomalaisilla ei ole enää käytöstapoja eikä kärsivällisyyttä
Suomalaisilla ei ole enää käytöstapoja tai kärsivällisyyttä. Asiakaspalvelijoille ja tarjoilijoille huudetaan asiasta kuin asiasta; kahvi tai ruoka on liian kallista, kahvi on vääränmerkkistä tai Ala carte annosta joutuu odottamaan yli 15 minuuttia. Eräs ulkomaillakin työskennellyt tarjoilija kertoo kyselyssä kuinka Suomessa ahdistelu on ollut kaikista yleisintä ja jos asiasta kertoo eteenpäin niin saa vain naureskelua osakseen.
Kommentit (9)
Onneksi en enää moneen moneen vuoteen käynny suomessa ravintoloissa. Ruokaa on skeidaa ja hinnat liian korkeat. Ulkomailla kyllä käyn
Ihmisillä on liian suuret luulot. Se tulee siitä että oletetaan asioita eikä ymmärretä mikä on todellisuudessa tilanne. Ihminen joka ymmärtää ja haluaa ymmärtää, niitä on harvassa nykypäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en enää moneen moneen vuoteen käynny suomessa ravintoloissa. Ruokaa on skeidaa ja hinnat liian korkeat. Ulkomailla kyllä käyn
Tuohan on ihan hyvä päätös. Sen sijaan en ymmärrä kuinka jotkut menevät ravintolaan tai kahvilaan ja valittavat kahvin tai ruoan hinnasta. Kannattaa mennä Hesburgeriin tai keittää kahvit kotona jos ei ole rahaa mennä syömään tasokkaisiin paikkoihin.
Suomalaiset kohtelevat asiakaspalvelijoita törkeästi. Myyjät, ravintolatyöntekijät, terveyskeskusten henkilökunta... koronan jälkeen suomalaisista on tullut minä-minä-kansaa. Kaikki mulle heti nyt.
Suomalaiset eivät tunnu ymmärtävän enää mitään:
Jos ruokaa tilattaessa on kerrottu ruokajonon olevan 40 minuuttia, niin jo 20 minuutin jälkeen tullaan tivaamaan, missä ruoka viipyy, kerrotaan eräässä vastauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset eivät tunnu ymmärtävän enää mitään:
Jos ruokaa tilattaessa on kerrottu ruokajonon olevan 40 minuuttia, niin jo 20 minuutin jälkeen tullaan tivaamaan, missä ruoka viipyy, kerrotaan eräässä vastauksessa.
Otin kerran asiakkaan tilauksen ja tämä valitti odottaneensa ruokaa jo yli puoli tuntia. Työaikani alkamisesta oli kulunut alle puoli tuntia joten en olisi voinut tilausta edes ottaa niin kauan sitten. - Tarjoilija
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset kohtelevat asiakaspalvelijoita törkeästi. Myyjät, ravintolatyöntekijät, terveyskeskusten henkilökunta... koronan jälkeen suomalaisista on tullut minä-minä-kansaa. Kaikki mulle heti nyt.
Ravintolassa jotkut asiakkaat haluavat että heidän tilauksensa laitettaisiin aiemmin tilanneiden edelle.
kokoomuslaiset öykkärit ja nousukkaat. Sama vastenmielinen ilmiö tapahtui jo 80-luvulla juppien takia, nekin oli pelkkiä äkkirikastuneita nousukkaita, ryysyistä rikkauksiin nousseita juntteja.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011386455.html