Mitä tehdä kun läheinen (ei puoliso) uhkailee itsemurhalla, jatkunut jo vuosikausia
Tekee sitä saavuttaakseen jotain, mitä tavoittelee. Silti ei voi tietää, tekeekö? Jos tekee, saan ikuiset tuskat.
Oma henkinen hyvinvointi kärsii, itken ja saan paniikkikohtauksia, en tahdo hänelle mitään pahaa, on rakas kaikesta huolimatta. En vaan jaksa enää. Suvussa monta jotka toteuttaneet tuon, traumoja jäänyt. Kuvottavaa että käyttää tuota, vaikka moni sen tehnyt!
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Silloin tällöin saa masennuslääkkeet, ei kuitenkaan syö kuin muutaman päivän, maaninen kaksisuuntainen, narsistinen jne. Myös väkivaltainen, on lyönyt minuakin aikoinaan. Välillä olen vuosia ollut tekemättömissä, ei auta.
ap
Kuulostat aika avuttomalta.
Hae apua.
Ei se muutu, jos toimit aina samalla lailla, vaikka olisitte välillä erossa toisistanne.
Hae itse itsellesi apua!
Vierailija kirjoitti:
Persoonallisuushäiriöinen on mahdoton tapaus hoitaa.
Kuka nämä häiriö jutut on keksinyt? Ihmisen elämässä on erilaisia aikoja kuin hyviä ja huonoja. Kuin pettymyksiä. Mikä häiriö se on ? Kokemukset mitä muut on tehnyt ja kiusaamiset kuin eri uskontoisten ilkeydet. Isommat ensin eikö niin systeemi. Meditaatiolla vaikutetaan ja noituudella yhtä paljon kuin kiusaamalla uskonnolla. Maapallolla on noitia uskontoja heimoja kieliä !iljoonia ja kaikki käy kimppuun . Vaimot nalkuttaa lapset haukkuu huumeissa ja siidereissä. Miehet pettää ja varastaa naisilta. Edes koira ei ole mukava ellei roiku narussa . Kaularemmissä. Jos on uskontoinen saa lahkon vihat päälleen. Kyllä täällä ilkeyteen väsyy kaikki välillä. Ilkeimmät nauttii ilkeydestä. Elämän halu on välillä vähissä voi olla HORMONI SAIRAUS ja vähyys. Raudan puute. Vitamiinin. Sitten vaan peruslabra kokeet . Ette osaa edes hoitaa ihmisiä oikein. NIMITTELET ihmisiä auttamatta kk palkka juoksee. Tee toisille mitä itsellesi . Tavallinen peruslääkäri jos koulutettu osaa kyllä ymmärtää milloin on hormoni vaje ja puute muusta . Ne selviää labrassa. Kilpirauhanen pitää aina tutkia. Estrogeeni ja tetanus kuin muutkin tulehdus arvot ! Voi olla vaikka mikä tulehdus . Ilkeys ei auta ketään ei ilkeääkään. Jos ei jaksa elää ei jaksa. Jos jaksaa hyvä niin . Pitää sanoa että JEESUS HALUAA ETTÄ ELÄT . HÄN ON ELÄMÄ ITSE .
Vastaa jokaiseen uhkaukseen, että teet huoli-ilmoituksen. Ja tee myös se. Oma itsemurhalla uhkaillut sukulaiseni lopetti, kun vastasin että seuraavasta vastaavanlaisesta viestistä soitan hänen puolestaan 112:seen ja teen lisäksi huoli-ilmoituksen, koska en pysty auttamaan häntä muuten. Hän tajusi, että olen tosissani ja uhkailevat viestit loppuivat siihen. Huomionhakuinen ja manipuloiva henkilö ei halua joutua selittämään tekosiaan viranomaisille.
Mitä toi haukkuminen hyödyttää ?? Nalkuttaa kuin vanha varis tai papukaija .
Lahkoissa kiusataan ihmisiä ja HAUKUTAAN . PANETTELU ON SYNTIÄ. Kertoa mikset sano hänelle että hän on hyväksytty ja hän on saanut anteeksi ristillä roomalaiskirje 8. Ettei hän ole huonompi kuin muutkaan. Pese hänen pyykit ja lopeta toi haukkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Persoonallisuushäiriöinen on mahdoton tapaus hoitaa.
Luojan kiitos että on . Mä en enää kertaakaan ota ainuttakaan pilleriä.
Minulla on vähän vastaavan tyyppinen tilanne. Välillä myös myöntää, ettei tarkoittanut sitä oikeasti, kunhan ahdistuksissaan taas möläytti. Aiheesta on puhuttu lukemattomat kerrat todeten, että tuolla aiheella et pelleile. Ei auttanut, kun sama toistui taas. Jossain vaiheessa aloin kaivaa aina puhelimen esiin ja sanoin, että soitan siis samantien hätänumeroon, että tulevat ammattilaiset apuun. Kerran soitinkin. Ambulanssi saapui ja perässä tullut lasku harmitti. Nykyään tilanteet ovat harventuneet ja kun niitä tulee, sanoo hän samantien että et soita.
En osaa kuitenkaan tehdä asialle muutakaan, oli ihminen tosissaan tai ei. Tietysti olen muuten valmis kuuntelemaan, jos puhuu ahdistuksestaan tms, eikä uhkaile.
Katsot sen bluffin eli sanot sille että lupaat vaan.
Onneks kukaan ei ole musta enää huolissaan. Se oli kaikille niin raskasta aikaa. Ne on luojan kiitos luovuttaneet. Tajunneet etten halua elämältä mitään. Antaa niiden siskojen vain olla loistavia ja onnistua aina kaikessa
Äitini hoki viimeiset pari vuotta, että pääsisi jo pois täältä. Oli todella monisairas ja lihoi lihomistaan kortisonilla. Isäni pilkkasi ja hakkasi äitiä sekä juoksi huorissa jatkuvasti. Kun äiti kuoli, olin onnellinen hänen puolestaan, pääsi pahasta eroon. Isäni kanssa en ole ollut sen jälkeen tekemisissä. Toivon vain että isä kuolisi mahdollisimman pian, koska vihaan häntä.
Anna olla. Sä et halua häntä hoitorinkihelvettiin.. haluatko katsella häntä jonain zombina..
Vierailija kirjoitti:
Äitini hoki viimeiset pari vuotta, että pääsisi jo pois täältä. Oli todella monisairas ja lihoi lihomistaan kortisonilla. Isäni pilkkasi ja hakkasi äitiä sekä juoksi huorissa jatkuvasti. Kun äiti kuoli, olin onnellinen hänen puolestaan, pääsi pahasta eroon. Isäni kanssa en ole ollut sen jälkeen tekemisissä. Toivon vain että isä kuolisi mahdollisimman pian, koska vihaan häntä.
Ymmärrän miksi ajattelet näin. Isäsi on muistutus siitä mitä helvettiä äitisi eli .
Vierailija kirjoitti:
Nyrkkisääntö on, että ne jotka eniten uhkailevat, eivät tee sitä.
Kyllä, mutta sitten on niitäkin jotka lopulta toteuttavat uhkauksensa, mm.mieheni serkku.
Tosiasia on kuitenkin se, että aikuinen ihminen vastaa itse itsestänsä. Loputon läheisten tälläisellä asialla kuormittaminen on väärin.
Jos tilanne on akuutti, eli uhkailee tekevänsä jotain nyt, soita hätänumeroon. Huoli-ilmoitus jos tilanne ei ole ns. päällä. Älä puhu hänen kanssaan asiasta äläkä reagoi noihin uhkauksiin, anna viranomaisten hoitaa.
Hanki itsellesi keskusteluapua tai terapiaa, ja harkitse yhteydenpidon katkaisemista tai ainakin minimoimista tähän uhkailijaan.
Jos hän tekee jotakin, ei se ole sinun vikasi.
Isä teki tota kun olin lapsi. Sitä jatkuvaa kyttäämistä, huolissaan oloa, odottelua, valtavaa pelkoa on yhä.. Hän teki temppunsa sitten 15 vuotta ensin uhkailtuaan.
Mä en isän uhkailuille voinut mitään muuta kuin sanoa, että hakisi apua. Siihen aikaan avun hankkiminen oli heikon tai hullun ihmisen merkki, eikä hänellä ollut aikaa kumpaankaan. Mieluummin sitten kärsit ja kasvatat läheises pelolla ja huolella? Tästä ei enää puhuta! - hän jyrähti.
Jos tänä päivänä joku puhuisia semmoisia, niin juttelisin. Yrittäisin ohjata ammattiauttajan luo. Ei terve ihminen puhu tuommoisia edes vitsinä. Edes huomiohakuiset ihmiset - siellä on aina joku syynsä - siihen negatiiviseen huomionhakuunkin.
Joko pyrkisn olemaan todella lähellä tuommoista ihmistä. Jos ei parempaa ole luvassa, niin sanoutuisin irti. En mä voi pitkään katsoa kun toinen kärsii, eikä ota apua vastaan. En haluaisi itse mennä siihen mukaan ja elää sitä elämää, enää.
Lapsena mulla ei ollut vaihtoehtoa. Oli elettävänä mukana. En mä silloin sossuista ja kuraattoreista tajunnut. Opin elämään pelkoni, kauhuni kanssa.
Minä elin tuollaista elämää pitkään. Siskoni sekä äitini hoki tuota itsemurhaa koko ajan. Kun äitini lopulta asiassa onnistui, olinkin helpottunut. Nyt se pelko oli vihdoin poissa. Tuo on todella alhainen keino ja kertoo ihmisen persoonasta paljon. Aikuinen ihminen saa Suomessa tappaa itsensä jos haluaa, paitsi silloin jos on psykoottinen.
Sinuna tajuaisin sen, ettei asia ole sinun vastuulla. Hän tekee sen, jos on tekemässä. Uskon, että hänelle on apua yritetty jo antaa. Jos hän ei ota sitä vastaan, niin et voi asialle mitään. Sinä hajotat vain itsesi tuossa ja tärkeintä on, että pelastat nyt itsesi. Kohta olet muuten itsekin samassa jamassa. Hänen elämä ei aidosti ole sinun käsissä, vaan hänen itsensä. Voimia joka tapauksessa ja toivottavasti saat itsesi kuntoon. Nämä minun ajatukset ehkä tuntuu kylmältä, mutta sinä itse olet tärkein!
Älä tuhlaa elämääsi.