Millä voisin korvata sen ettei ole ketään kelle puhua?
Eli ei ole kavereita, jotka haluaisi puhua eikä perhettä. Töissä puhun vähän välillä asiakkaille ja vähän muille työntekijöille,työ itsenäistä. Tätä ollut jo vuosia. Olen huomannut,että en ole enää yhtä hyvä puhumaan ja ajatukset hitaammat tästä johtuen. Onkohan mitään keinoa jotenkin estää edelleen taidon ruostumista? Kavereita en saa enkä oikein haluakaan, koen ihmiset typerinä. Alkaa lukemaan kirjoja itselle ääneen?
Kommentit (72)
Hanki joku harrastus. Kirjakerho, näytelmäkerho tms.
Vierailija kirjoitti:
Voit puhua itseksesi. Niin minäkin teen.
Jonkin verran puhunkin. Mutta huomaan että siihen saattaa vahingossa sortua ulkona ja sitä en halua eli pitää rajoittaa.
Mä puhun joskus tekoälyn kans. Kertoilen sille asioita. Ehkä noloa.
Vierailija kirjoitti:
Lemmikille voi jutella?
Ei ole lemmikkiä. En viitsi hankkia kun välillä vaikea pitää itsestäkin huolta.
Pidät muita typerinä. Outoa, etteivät he haluavat puhua sinulle. 😀
Vierailija kirjoitti:
Sama!
Vierailija kirjoitti:
Se ei puhu. Minä kyllä vähän viestittelen netissä yms, mutta ei se ole sama kuin puhua. Parille tutulle voi viestittää jotain silloin tällöin,mutta eivät halua puhelimessa puhua. Tekoäly tuntui jotenkin surkealta juttelukaverilta muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Enhän minä tässä puhekaveria pyydäkään vaan jotain muuta ratkaisua. Sinäkin olet typerä kun postailet vain turhaa vittuilua aiheen ohi.
Ala harrastamaan laulua, joko yksin tai kuorossa. Itse olen koko elämäni ollut yksin, mutta laulu on ollut kantava voima. Näin tulee joka päivä harjoiteltua "puhumista" huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei puhu. Minä kyllä vähän viestittelen netissä yms, mutta ei se ole sama kuin puhua. Parille tutulle voi viestittää jotain silloin tällöin,mutta eivät halua puhelimessa puhua. Tekoäly tuntui jotenkin surkealta juttelukaverilta muutenkin.
Mjaah. No mä kirjottelisin sähköpostia, jos olis joku jolle kirjotella.
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän mitä ap tarkoittaa. Ota sinä vain itseesi.
Mä puhun paljon itsekseni ja sitten töissä tulee puhuttua paljon. Nämä riittävät ainakin minulle.
Harrasta seksiä. Siinä ei tarvitse jutella. Kehonkieli puhuu puolestaan.
Minulla on viikossa ehkä yksi päivä jolloin en puhu kenenkään kanssa. Eilisestä meinasi tulla sellainen, mutta sitten kohtasin hautausmaalla tutun vanhan rouvan, ja juttelimme hetken.
Puhun itseni kanssa. Lisäksi puhun kodilleni, toivotan sille hyvää huomenta ja hyvää yötä, hyvästelen sen lähtiessäni ulos ja kun tulen takaisin, sanon: Hallo, jetzt bin ich zurückgekommen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset aistii ylenkatseen vaikka yrität peitellä. Jos pidät ihmisiä typerinä, et ansaitse heitä.
Vierailija kirjoitti:
Ala harrastamaan laulua, joko yksin tai kuorossa. Itse olen koko elämäni ollut yksin, mutta laulu on ollut kantava voima. Näin tulee joka päivä harjoiteltua "puhumista" huomaamatta.
Miten harrastat tuota yksinäsi? Jotain nettikurssia tms? En osaa oikein laulaa,mutta joitakin vuosia sitten vähän tuli kun asuin vihdoin ilman kämppistä. Otatko vain jonkun biisin ja sanat ja laulat mukana?