Olisinpa syntynyt 1950-luvulla
Olisin ollut 1970-luvulla nuori aikuinen. Elämä olisi ollut paljon mukavampaa, yksinkertaisempaa ja helpompaa kuin nykyään.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
50-luvulla syntyneet naiset ovat kaikki järjestään hyväperseisiä.
Kiitos ! 70 luvulla kaverin pikkusysterin bileissä ( olimme ikäänkuin vahtimassa ) joku osallistujista oli erikseen maininnut hyvän perseeni . Nyt 50 vuotta myöhemm ei ehkä ole kehumista paitsi, että leveä se ei ole vieläkään. Ei meillä kellään ollut nykymallin mukaista takapuolta nuorena. Lukiossa lähes puolet tytöistä meni 170cm vähän yli/ali ja paino jossain 50-55 kg kategoriaan. Eikä ne kunditkaan hyllyneet.
Otsikkoon liittyen: 70- luvun alku oli fantasta aikaa olla 17v .
Vierailija kirjoitti:
No ei ollenkaan hääviä. Suojeluskuntalahtareita vielä runsain mitoin. Niin kuin nytkin. Onneksi oli välirauha duunarilla ja köyhälläkin.
Punikkien määrä on tuntunut Suomessa lisääntyvän, vaikka Venäjälle voi muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa toivon. Eläisin muiden maksamalla tuella ja saisin levätä eläkkeellä vakavan sairauden jälkeen.
Sinä olisit kuollut siihen vakavaan sairauteesi.
Ehkä. Eipä tarvitsisi pienellä palkalla elättää niitä, jotka maksoivat koomisen pieniä eläkemaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa toivon. Eläisin muiden maksamalla tuella ja saisin levätä eläkkeellä vakavan sairauden jälkeen.
Ehkä. Eipä tarvitsisi pienellä palkalla elättää niitä, jotka maksoivat koomisen pieniä eläkemaksuja.
Juutalainen vetää taas pohjat . MARKKA VALUUTTA ON VAIHTUNUT EUROIKSI JOS ET OLE HUOMANNUT.
Vierailija kirjoitti:
Ap on oikeassa. Synnyin 1957. Nuoruus 70-luvulla oli hienoa aikaa.
Minä synnyin1959. Nuoruus 70-luvulla oli paskaa. Eikä minulla ole hyvä persekään.
Kannattaa tarkastaa tota matematiikkaa vähän. Ei 50 luvulla syntyneiden isät ole missään sodassa ollut. Miten tyhmä tää on ???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä synnyin1959. Nuoruus 70-luvulla oli paskaa. Eikä minulla ole hyvä persekään.
Oliko sun isäsi SODASSA ?
Minä olen syntynyt 56. Haluatko kysyä jotakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule muista tämä kun tulet vanhaksi miten nuoret sulle ilkkuu.
Vierailija kirjoitti:
Synnyin 1952. En saanut elää suomessa, köyhä ja työtön olin.
Työnvälitys passitti rajan yli ruotsin työkkäriin, sieltä sain junalipun Boråsiin. Täällä on elämä mennyt. Olisin halunnut asua suomessa.
Kyllä ovat ajat muuttuneet. Nykyään tänne tullaan töihin tai loisimaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaipasit siis isää, joka oli sodan traumatisoima ja hakkasi sinua pienestäkin rikkeestä.
EI 50-57 SYNTYNEIDEN ISÄT MISSÄÄN SODASSA OLLUT. ( ellei ole joku Iranista) . Iso isät on voinut olla tai isoisoisät. Eikä kaikki ollut niistäkään koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50-luvulla syntyneet naiset ovat kaikki järjestään hyväperseisiä.
Kiitos ! 70 luvulla kaverin pikkusysterin bileissä ( olimme ikäänkuin vahtimassa ) joku osallistujista oli erikseen maininnut hyvän perseeni . Nyt 50 vuotta myöhemm ei ehkä ole kehumista paitsi, että leveä se ei ole vieläkään. Ei meillä kellään ollut nykymallin mukaista takapuolta nuorena. Lukiossa lähes puolet tytöistä meni 170cm vähän yli/ali ja paino jossain 50-55 kg kategoriaan. Eikä ne kunditkaan hyllyneet.
Otsikkoon liittyen: 70- luvun alku oli fantasta aikaa olla 17v .
Hah, hah, juu oli! Itse olin n.165cm, n. 65kg painava tuhti tyttö, mutta nyt kun katselen vanhoja kuvia, niin kyllä oltiin kaikki varsin sopusuhtaisia ja hyväkuntoisia silloin
Mitä kummaa? Kuka nyt ei osaa laskea? Olen syntynyt 1950, ja kyllä isäni oli sodassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipasit siis isää, joka oli sodan traumatisoima ja hakkasi sinua pienestäkin rikkeestä.
EI 50-57 SYNTYNEIDEN ISÄT MISSÄÄN SODASSA OLLUT. ( ellei ole joku Iranista) . Iso isät on voinut olla tai isoisoisät. Eikä kaikki ollut niistäkään koskaan.
Isälläni oli 50-luvulla syntyneitä lapsia. Hänen syntymävuotenaan alkuvuodesta syntyneet joutuivat Lapin sotaan. Kyllä 20-luvun alkupuolella syntyneitä oli sodassa.Isoisä puolestaan oli liian vanha joutuakseen sotaan, kun oli ehtinyt täyttää 40 vuotta, ja työnsäkin takia tarvittiin omissa hommissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä synnyin 1959. Nuoruus 70-luvulla oli paskaa. Eikä minulla ole hyvä persekään.
Oliko sun isäsi SODASSA ?
Ei ollut. Isäni oli syntynyt 1934. Mutta ex-mieheni oli syntynyt 1955, ja hänen 1919 syntynyt isänsä oli ollut sodassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai olivat voineet olla, typerys. Just tuossa kirjoitin että vuonna 1955 syntyneen eksäni isä oli sekä talvi- että jatkosodassa, oli syntynyt 1919.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tarkastaa tota matematiikkaa vähän. Ei 50 luvulla syntyneiden isät ole missään sodassa ollut. Miten tyhmä tää on ???
Riippuu siitä, minkä ikäisiä kyseiset isät ovat olleet lastensa syntyessä. Ihmiset kun eivät saa/hanki lapsia samanikäisinä.
" Elämä olisi ollut paljon mukavampaa, yksinkertaisempaa ja helpompaa kuin nykyään."
Haluaisit siis käydä ulkohuussissa paskalla ja miettiä koko ajan mistä saisi rahaa välttämättömimpään. Aamulla ennen koulua lypsämään 10 lehmää käsin ja sama illalla koulun jälkeen............olihan se yksinkertaista, mutta...
Kyllä sotaveteraaneilla on paljon myös 60-luvulla syntyneitä lapsia. Minun molemmat isoisäni saivat lapsia 60-luvulla nelikymppisinä. Ehkäisyä ei oikein tunnettu syrjäseuduilla. Lapsia oli paljon, toisella isoisällä 7, toisella kahdesta avioliitosta 15.