Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outoa kuinka vähän moni muistaa käymistään keskusteluista

Vierailija
30.08.2025 |

Etenkin jos kyseessä on henkilö, jota en näen harvoin, muistan todella tarkasti mitä olemme keskustelleet ja mitä hän on sanonut riippumatta siitä pidänkö vai enkö pidä tuosta henkilöstö. Sitten jos olen myöhemmin esim. parin vuoden päästä jutellut jostain tilanteesta toisen kanssa, niin hän ei muista siitä oikein mitään.  Muistatko sinä käymäsi keskustelut ?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*jota en näe usein/jota näen harvoin

Vierailija
2/41 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kyllä kaikki keskusteluni, mutta mulla ikääkin vasta 68v niin en niin tavattoman paljon vielä ole keskustellutkaan.  Saa nähdä sitten ysikymppisenä vieläkö kaikki muistan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*henkilöstä 

Vierailija
4/41 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja olen ihmetellyt samaa. Miten ihmisiltä menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Etenkin jos on keskusteltu jostakin tärkeästä / herkästä aiheesta 

Vierailija
5/41 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet rasittava. Sun seurassa saa olla kieli keskellä suuta, mitä sanoo. Et ole rentoa seuraa.

Vierailija
6/41 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt parin vuoden takaisia keskusteluja muistaa jonkun hyvänpäiväntutun kanssa?

Vierailija
7/41 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten nämä muistamattomat pitävät tätä muistamista outona ja kuvittelevat, että sitä ollaan kovinkin ihastuneita heihin, kun niin tarkasti muistaa.

Vierailija
8/41 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt parin vuoden takaisia keskusteluja muistaa jonkun hyvänpäiväntutun kanssa?

Itse muistan, eikä se vaadi edes ponnisteluja.

Vierailija
9/41 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kukaan.

Vierailija
10/41 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muistan, ja tämä on aikamoinen kirous. Sitä keskittyy ihan liikaa ja siksi sosiaaliset tilanteet kuormittavat valtavasti. Olen huomannut saman, että suurin osa ei muista ja johtuu varmaankin siitä että eivät oikeastaan edes kuuntele.

Vierailija
11/41 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei tyyliin haista paska sano niin en muista

Vierailija
12/41 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ja olen ihmetellyt samaa. Miten ihmisiltä menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Etenkin jos on keskusteltu jostakin tärkeästä / herkästä aiheesta 

Sama aihe ei välttämättä ole ollutkaan toiselle keskustelijalle yhtä tärkeä ja/tai herkkä kuin sinulle. Minä en ainakaan muista jälkeenpäin keskusteluja itselleni epäkiinnostavista aiheista, ne siis eivät jää mieleen kun ei kiinnosta.

Vierailija
13/41 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama aihe ei välttämättä ole ollutkaan toiselle keskustelijalle yhtä tärkeä ja/tai herkkä kuin sinulle. Minä en ainakaan muista jälkeenpäin keskusteluja itselleni epäkiinnostavista aiheista, ne siis eivät jää mieleen kun ei kiinnosta.

Muistan vaikka ei kiinnostaisikaan muistaa kaikkien ihmisten juttuja.

Vierailija
14/41 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin muistan, ja tämä on aikamoinen kirous. Sitä keskittyy ihan liikaa ja siksi sosiaaliset tilanteet kuormittavat valtavasti. Olen huomannut saman, että suurin osa ei muista ja johtuu varmaankin siitä että eivät oikeastaan edes kuuntele.

Just tuon takia moni on opetellut tavan olla muistelematta liikaa keskusteluja. Koska se kuormittaa liikaa.

Vierailija
15/41 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni luottaa siihen, että ei se toinen muista. Huomaan, kuinka joidenkin tarina ja jutut muuttuvat vuosien saatossa.

Vierailija
16/41 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni luottaa siihen, että ei se toinen muista. Huomaan, kuinka joidenkin tarina ja jutut muuttuvat vuosien saatossa.

Tai sitten eivät muista, mitä ovat itse sanoneet, eli eivät varsinaisesti mieti muistaako toinen.

Vierailija
17/41 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan kuullut smal talkista?

Vierailija
18/41 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskaan kuullut smal talkista?

Kyllä, miten liittyy aiheeseen?

Vierailija
19/41 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SInun mielestäsi tärkeästä/herkästä aiheesta

Vierailija
20/41 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas pidän outona, että ihmiset muistaa sen mistä on puhunut. Ei minulla jää mieleen tuollaiset. Olen jo seuraavassa hetkessä. Tämä ei ole sidoksissa keskustelun kiinnostavuuteen, vaikka pitäisikin jotain keskustelua kiinnostavana niin en silti muista sitä jälkikäteen. Toki jos jotain shokeeraavaa tapahtuu esim joku kuolee niin sen muistan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi