Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Niin naurettavaa miten olen aina vartijamagneetti mutta nyt tuli kaiken huippu kun kävin loppuunmyynnissä missä ei ollut enää mitään

Vierailija
30.08.2025 |

Kaikki hyllyt tyhjänään, ihan jotain satunnaisia työkaluja tms oli. Koko ajan kintereilläni kulki vartija kun pyörin niiden tyhjien hyllyjen ympärillä ja koitin etsiä jotain ostettavaa (olin tehnyt kauppalistan mm. vessan tarrakoukut tms tilpehööriä) enkä löytänyt enää mitään.

Se vartija olla möllötti siinä tielläkin jatkuvasti ja valehtelematta, eihän siellä kaupassa enää ollut mitään mitä olisi kukaan varastanut :o :o

Kysessä Turun Wiklundin Tokmanni joka lopettaa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko rahtihame päällä?

Tai nenärengas-nistilook.

Kuten jo kirjoitin että vaatteenikin olivat yhteensä jotain 500€ vähintään, ei nenärenkaita 

Kirjoitit vain siitä 150 marimekko kassista

Aloittajan intressi taisikin olla vain luetella minkä edestä vaatetta kenkiä ja kasseja on päällä. 3/5

No ei vaan kommentoin etten edusta narkki lookkia kuten täällä heti oletettiin.

Vierailija
22/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muutaman kerran tuollaiselta ihan ilmeiseltä kyttäriltä kysynyt, mistä löytyy tuote X, kun ei ole myyjiä näkynyt lähistöllä. Ovat ystävällisesti kertoneet jos ovat oikean hyllyn tienneet, ja yleensä ovat sen jälkeen valinneet uuden vahdittavan.

Rasittavaahan se on, mutta työtään nekin vain tekee, ja jos minä poukkoilen hyllyltä hyllylle kuin pallo flipperissä, ostoskori tyhjillään ja milloin mitäkin pakkausta hypistellen, ymmärrän miksi juuri minä valikoiduin seurailtavaksi.

Juu mutta tuolla oli siis käytännössä tyhjät hyllyt. Olisin ostanut vessan pyyhekoukkuja ja taitelijan siveltimiä mutta niitä ei ollut jäljellä enää yhtään niin tokihan pää pyörii kun yrittää etsiä niiden tyhjien hyllyjen seasta hyllypaikkaa jos jotain olisi jäänyt jäljelle. Yhteenkään pakettiin en koskenut 

Eli sillä vartijalla ei ollut enää mitään vahdittavaa, seurailee satunnaisia asiakkaita aikansa kuluksi. Se, että juuri sinä valikoiduit päivän viihdykkeeksi, on sattumaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko rahtihame päällä?

Kuten jo kirjoitin että vaatteenikin olivat yhteensä jotain 500€ vähintään, ei nenärenkaita 

Kirjoitit vain siitä 150 marimekko kassista

No se nyt oli silmiinpistävin "merkkilogo"

Se Marimekkokin voi olla lahjaksi saatu vaikka omilta vanhemmilta.

Vierailija
24/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä neuvo tosiaan on kysyä siltä vartijalta mistä ne tuotteet löytyvät, mitä on etsimässä. Tulee hänellekin jotain muuta tehtävää kuin seisoskella kädet selän takana.

Niin ja jos on löytänyt paljon ostettavaa mutta ei ole ottanut ostoskoria niin sen vartijan voi pyytää avuksi kantamaan niitä ostoksia kun kerran seuraa perässä muutenkin.

Vierailija
25/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varastanut koko outfitin?

Vierailija
26/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoissa Tokmanneissa on usein kassat sijoitettu siten että nähdään kuka tulee kauppaan. Olen minäkin aika magneetti, muutaman kerran oon ihmetellyt miten se toinen myyjä on mua vastassa vaikka ruokaosastolla ja tarkkailee mua koko ajan. Eipä tarvi enää ihmetellä, myyjillä on sisäpuhelimet ja jos tulee ovesta varkaan näköinen, niin tieto menee osastolle.

Nyt varmaan joku sanoo että näin ei toimita, mutta oon tästä aika varma.

Vierailija
27/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muutaman kerran tuollaiselta ihan ilmeiseltä kyttäriltä kysynyt, mistä löytyy tuote X, kun ei ole myyjiä näkynyt lähistöllä. Ovat ystävällisesti kertoneet jos ovat oikean hyllyn tienneet, ja yleensä ovat sen jälkeen valinneet uuden vahdittavan.

Rasittavaahan se on, mutta työtään nekin vain tekee, ja jos minä poukkoilen hyllyltä hyllylle kuin pallo flipperissä, ostoskori tyhjillään ja milloin mitäkin pakkausta hypistellen, ymmärrän miksi juuri minä valikoiduin seurailtavaksi.

Juu mutta tuolla oli siis käytännössä tyhjät hyllyt. Olisin ostanut vessan pyyhekoukkuja ja taitelijan siveltimiä mutta niitä ei ollut jäljellä enää yhtään niin tokihan pää pyörii kun yrittää etsiä niiden tyhjien hyllyjen seasta hyllypaikkaa jos jotain olisi jäänyt jäljelle. Yhteenkään pakettiin en koskenut 

Vartijoiden eikä siivoojien toimenkuvaan kuulu tietää eikä opastaa missä mikin tuote on hyllyssä.

Vierailija
28/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä menin kauppaan päällä takki, jossa oli taskut ja epähuomiossani olin jättänyt niiden vetskarit auki joten minua pälyiltiin niin, että olenkohan varastanut jotain

Kaiketi useissa kaupoissa on kameravalvontakin. Ja jos kauppaan tulevat asiakkaat tuottavat liian suuren riskin, toiminnan voi keskittää kioskimaisesti tiskille tai siirtää verkkoon.

Vierailija
29/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haahuilu" saattaa kiinnittää vartijan huomion vaikka ei ulkoisesti vastaisikaan sitä porukkaa joka eniten varastaa. Minulla on vähän hahmotushäiriötä ja varsinkin itselleni tuntemattomissa kaupoissa käy aika usein niin, että pyörin ja pyörin edestakaisin enkä vain "näe" missä etsimäni tuoteryhmä on vaikka se olisi ihan vieressä. Joskus olen ollut huomaavinani, että vartija katselee minua sillä silmällä että varastankohan jotain. Ei tätä kyllä usein tapahdu. Keski-ikäinen, seinään sulautuva hyvin neutraaliin tyyliin pukeutuva nainen olen. 

Vierailija
30/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla jotain näpistelytaustaa jos kerta tuollaista ajattelee, muutoin ei vartijoiden olemassaoloa huomaa. 

Vierailija
31/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä neuvo tosiaan on kysyä siltä vartijalta mistä ne tuotteet löytyvät, mitä on etsimässä. Tulee hänellekin jotain muuta tehtävää kuin seisoskella kädet selän takana.

Niin ja jos on löytänyt paljon ostettavaa mutta ei ole ottanut ostoskoria niin sen vartijan voi pyytää avuksi kantamaan niitä ostoksia kun kerran seuraa perässä muutenkin.

Joo ihan varmasti. Ovat henkilökohtaisia piccoloita.

Vierailija
32/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kleptomaniaa esiintyy myös keski-ikäisillä naisilla. Jotkut varastelevat pakonomaisesti, vaikka olisi rahaa ostaa ihan omalla rahalla.

Vierailija
33/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ihan varmasti. Ovat henkilökohtaisia piccoloita.

Älä nyt niin tosissasi ota😂.

Vierailija
34/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu mutta tuolla oli siis käytännössä tyhjät hyllyt. Olisin ostanut vessan pyyhekoukkuja ja taitelijan siveltimiä mutta niitä ei ollut jäljellä enää yhtään niin tokihan pää pyörii kun yrittää etsiä niiden tyhjien hyllyjen seasta hyllypaikkaa jos jotain olisi jäänyt jäljell

En niin väittänytkään. Kerroin vain, että olen hyllypaikkaa kysynyt, ja saanut vastauksen.

Vierailija
35/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena on kerran pyydetty avaamaan reppu, kun olin hevostallivaatteissa kaupassa. Ehkä näytin jotenki syrjääntyneelta, ei ollut mitkään ykköset päällä. Sen jälkeen en ole huomannut että mua olisi kytätty moneen kymmeneen vuoteen missään, vaikka mun outfit on usein arvoltaan lähellä nollaa. Alusvaatteet varmaan arvokkaimmat kun niitä en osta kirpparilta tai saa kavereilta. No ja okei kengät kans ostettu itselle kaupasta. Ja olen kyllä kauhea jahkailija. Saatan ottaa jotain koriin ja viedä takaisin. Ja seisoskella vaan, lukea tarkkaan tuoteselosteita. Mutta ilmeisesti se ei näytä kovin epäilyttävältä sitte kuitenkaan.

Vierailija
36/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. 

Olen niin omissa ajatuksissani, tuskin edes huomaisin, jos joku seuraisi.

Vierailija
37/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko rahtihame päällä?

Joskus luin jonkun tilaston missä kerrottiin, että varakkaat keski-ikäiset naiset varastavat eniten. Valitettavasti en muista mistä luin, niin en pysty antamaan lähdeaineistoa.

Vierailija
38/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko rahtihame päällä?

Ei edelleenkään vaan ihan tavallinen keski-ikäinen nainen. Olalla keikkuu Marimekon 150€ käsilaukkukin että en luulisi mitään narkki vaikutelmaa antavan

Paino sanalla luulisi, meillähän on asiasta vain sinun kuvailusi ja olet hieman jäävi kuvailemaan itseäsi.

No jos mulla on myös 200€ lenkkarit jalassa niin tuskinpa edustan sitä porukkaa joka profiloituu varastamaan Tokmannin loppualesta lamppuja 

Paitsi, jos vartija miettii, että on varmaan nuokin lenkkarit varastanut. Muuten en ole eläissäni koskaan keneltäkään katsonut, että nuo on varmaan kalliit kengät. Ei normaali ihminen tiedä, onko jollain 70 euron Niket vai 500 euron Niket jalassa.

Vierailija
39/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko rahtihame päällä?

Ehkäpä sinun muu habituksesi on sellainen, että se onkin juuri nuo kalliit laukut ja vaatteet, jotka tekevät sinusta epäilyttävän. Muuten kuulostaa kyllä hämnentältä.

Itse olen ihan tavallinen normaalisti pukeutuva ja käyttäytyvä nainen, enkä ole missään milloinkaan saanut vartioita perääni. Eipä niin, että siihen olisi koskaan ollut mitään syytäkään.

Vierailija
40/40 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus luin jonkun tilaston missä kerrottiin, että varakkaat keski-ikäiset naiset varastavat eniten. Valitettavasti en muista mistä luin, niin en pysty antamaan lähdeaineistoa.

Varmaan pitää pitkälti paikkansa ja tätä tietysti opetetaan myös vartijoille. Itse olen iän myötä myös selvästi alkanut olemaan enemmän vartijoiden mielenkiinnon kohteena -nuorempana eivät kiinnittäneet huomiota.

Mutta ei se minua haittaa. Ihan rauhassa saavat kulkea vaikka koko ajan perässä. 

N60