Tämmönen ihmistyyppi on raivostuttava
Sellainen, joka haluaa saada sädekehänsä kiiltämään keinoilla millä hyvänsä. Yksi esimerkki: alkaa vegaaniksi, että pääsee saarnaamaan lihansyönnin haitoista. Toinen esimerkki: lopettaa alkoholin siksi, että kokisi paremmuutta muita kohtaan ja samalla tuomitsee juhlissa alkoholin käyttäjiä. Kulkee naama mutrulla ja ei omista lainkaan huumorintajua. Ihminen, jonka seurassa saa koko ajan varoa sanomisiaan eikä saa olla ollenkaan hauskaa, vaan pitäisi murehtia koko ajan ilmastonmuutosta ja muita kriisejä maailmassa.
Kommentit (44)
En tunne tällaisia yksityiselämässä. Työpaikalla on ollut pari, mutta yleensä nämä siivotaan ensinmäisinä YT-neuvotteluissa kortistoon.
Tuskinpa kuka ryhtyy vegaaniksi ja lopettaa alkoholin pelkästään sen vuoksi, että voisi saarnata muita. Eiköhän ne ruokavaliovalinnat valinnat perustu heidän omiin arvomaailmoihin.
Aatu laittaisi uuniin, oli kasvissyöjä tai ei.
Ärsyttääkö vain muutos, entä jos joku on aina ollut holiton tai lihaton? Mitä tämä ärsytys voisi kertoa sinusta itsestäsi? Huumori on tosiaan mukava piirre, mut kaikkihan me välillä sorrutaan jostakin intoilemaan.
Osa ihmisistä haluaa ansiotonta arvonnousua ja nostaa itseään jalustalle. Nokkela ja sanavalmis kaveri pystyy "ampumaan" tuollaiset hehkuttelijat helposti alas. On todella noloa hakea teennäistä hyväksyntää ulkopuolelta, kun pitäisi ensin saada se oma itsetunto ja -arvostus kohdilleen.
Tyypillinen viherpunikki on tällainen ahdasmielinen ja pahantahtoinen ongelmatapaus.
En lopettanut alkoholin juomista tuon takia.
Tiedän tuon ihmistyypin. Työskentelen alalla, jolla heitä löytyy. Välttelen.
Tähän kuuluu myös se, ettei hankita yksityisautoa koska se saastuttaisi, mutta joko lennellään ulkomaille tasaiseen tahtiin tai vähintään kerjätään muilta autokyytejä, tietysti bensarahoja tarjoamatta. Ja kyyti pyydetään kotiovelle.
Olen hyvin uskonnollisesta ja konservatiivisestä perheestä. Nyt pyörin vihervasemmiston kanssa. Heissä on paljon samaa ja valitettavasti molemmissa juuri tämä kyseinen ihmistyyppi on yleinen.
Vierailija kirjoitti:
nyt pääsi ripulipieru
Miettikääpä tämän ihmisen motiiveja kirjoittaa tällaista juttua tänne.
Sama ihminen kirjoittanut useita vastauksia, kun ei lähtenyr oikein lentoon tämä provo.
Miksi ihmeessä joku alkaisi vegaaniksi tai raittiiksi ainoastaan sen vuoksi, että voisi ärsyttää sinua?
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttääkö vain muutos, entä jos joku on aina ollut holiton tai lihaton? Mitä tämä ärsytys voisi kertoa sinusta itsestäsi? Huumori on tosiaan mukava piirre, mut kaikkihan me välillä sorrutaan jostakin intoilemaan.
Minä en sanonut, että ärsyynnyn veganismista ja holittomuudesta itsessään, tosi mahtavaa jos elämänmuutos on onnistunut. Se mua ärsyttää, että jotkut kokee siitä ylemmyyttä ja pitää huonompana ihmisenä niitä, jotka syövät lihaa ja juovat alkoholia yms ja oikein odottavat, että pääsevät painamaan näitä alas. Mut onneksi kaikki vegaanit ja absolutistit eivät ole sellaisia. Ja esimerkkejä on muitakin, toin vaan nämä kaksi esiin kärkkäästi.
Oon just tollanen kuin ap sanoo. Mulla on tapana myös kilpailla ja todistaa paremmuuteni.
Teen selväksi että ei jää puheen tasolle.
Onks se ongelma teille?
Aina löytyy kuitenkin parempia.
Musta se on raivostuttavaa, että kun sanoo jotain positiivista tai neutraalia, tai esittää kysymyksen, tämä toinen osapuoli luulee se on pätemistä, riidan haastamista tai hänen kyseenalaistamista jotenkin. Sillee no shit avasin vaan suuni. Näitä on paljon koulussa AMK-ihmisissä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en sanonut, että ärsyynnyn veganismista ja holittomuudesta itsessään, tosi mahtavaa jos elämänmuutos on onnistunut. Se mua ärsyttää, että jotkut kokee siitä ylemmyyttä ja pitää huonompana ihmisenä niitä, jotka syövät lihaa ja juovat alkoholia yms ja oikein odottavat, että pääsevät painamaan näitä alas. Mut onneksi kaikki vegaanit ja absolutistit eivät ole sellaisia. Ja esimerkkejä on muitakin, toin vaan nämä kaksi esiin kärkkäästi.
Ei kai tällaisten ihmisten seurassa ole pakko olla? Tai jos on, voisko tuosta sanoa heille takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tuon ihmistyypin. Työskentelen alalla, jolla heitä löytyy. Välttelen.
Tähän kuuluu myös se, ettei hankita yksityisautoa koska se saastuttaisi, mutta joko lennellään ulkomaille tasaiseen tahtiin tai vähintään kerjätään muilta autokyytejä, tietysti bensarahoja tarjoamatta. Ja kyyti pyydetään kotiovelle.
Joo nää on parhaita nää autojen tuomitsijat, ketkä kuitenkin edellyttää, että muut sitten kuskaavat heitä autoillaan :D
Vierailija kirjoitti:
Musta se on raivostuttavaa, että kun sanoo jotain positiivista tai neutraalia, tai esittää kysymyksen, tämä toinen osapuoli luulee se on pätemistä, riidan haastamista tai hänen kyseenalaistamista jotenkin. Sillee no shit avasin vaan suuni. Näitä on paljon koulussa AMK-ihmisissä...
Kysymyksen esittämisen toiset kokee arvosteluna tai haasteena. Toki on myös heitä, jotka näin tekee. Kaverin mies oli tällainen. Ja kun sitten (tarkoituksella) vastasin kysymykseen (johon ei siis odottanut vastausta), kaverini ihmetteli, miksi selostan tällaista miehelleen. Sanoi, koska tämä kysyi. Loppui kysymyksillä arvostelu siihen.
Aha, en oo koskaan tavannut yhtäkään, joten vaikea pitää ihmistyyppinä.