Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämmönen ihmistyyppi on raivostuttava

Vierailija
30.08.2025 |

Sellainen, joka haluaa saada sädekehänsä kiiltämään keinoilla millä hyvänsä. Yksi esimerkki: alkaa vegaaniksi, että pääsee saarnaamaan lihansyönnin haitoista. Toinen esimerkki: lopettaa alkoholin siksi, että kokisi paremmuutta muita kohtaan ja samalla tuomitsee juhlissa alkoholin käyttäjiä. Kulkee  naama mutrulla ja ei omista lainkaan huumorintajua. Ihminen, jonka seurassa saa koko ajan varoa sanomisiaan eikä saa olla ollenkaan hauskaa, vaan pitäisi murehtia koko ajan ilmastonmuutosta ja muita kriisejä maailmassa. 

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En henkilökohtaisesti tunne tällaisia ihmisiä, mutta musta esim. Hanna Tikander on juuri kuvatun kaltainen ihminen. Mainitsee raittiutensa lähes jokaisella videolla ja saa sen kuulostamaan  siltä kuin olisi maailman ainoa, joka on lopettanut juomisen ja muut on pelkkää rupusakkia hänen rinnallaan.

Vierailija
22/44 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se perseestä kehuskella sillä ettei tee mitään. 

En tupakoi en ole edes koskaan kokeillut. Ok... Ota v mital siitä hyvästä.

En oo koskaan kokeillu huumeita tai haluu kokeilla niitä. Miks ihmiset vetää huumeita? 

Ok... Ota v...n mitalli siitä hyvästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tuon ihmistyypin. Työskentelen alalla, jolla heitä löytyy. Välttelen.

Tähän kuuluu myös se, ettei hankita yksityisautoa koska se saastuttaisi, mutta joko lennellään ulkomaille tasaiseen tahtiin tai vähintään kerjätään muilta autokyytejä, tietysti bensarahoja tarjoamatta. Ja kyyti pyydetään kotiovelle.

Joo nää on parhaita nää autojen tuomitsijat, ketkä kuitenkin edellyttää, että muut sitten kuskaavat heitä autoillaan :D

Jeehhh, yksi sanoi jopa että ei kannata hommata omaa autoa, säästää kun kuitenkin aina saa kyydin jostakin. Arvatkaa tarjosiko koskaan bensarahaa tai edes kahvikupposta?

En enää antanut kyytiä

Vierailija
24/44 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvin uskonnollisesta ja konservatiivisestä perheestä. Nyt pyörin vihervasemmiston kanssa. Heissä on paljon samaa ja valitettavasti molemmissa juuri tämä kyseinen ihmistyyppi on yleinen.

Ihmistyyppi: 

Esiintyy olevinaan Jumalasta seuraavana ylöspäin, ja on niin niin hyvä ja armollinen. Oikeasti mitään hyvää ei kiinnosta tehdä kenenkään eläväisen eteen. Ainoa mikä kiinnostaa on muiden syyttäminen pahaksi. Se on se "hyvä" mitä jaksavat tehdä.

Vierailija
25/44 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvin uskonnollisesta ja konservatiivisestä perheestä. Nyt pyörin vihervasemmiston kanssa. Heissä on paljon samaa ja valitettavasti molemmissa juuri tämä kyseinen ihmistyyppi on yleinen.

Ihmistyyppi: 

Esiintyy olevinaan Jumalasta seuraavana ylöspäin, ja on niin niin hyvä ja armollinen. Oikeasti mitään hyvää ei kiinnosta tehdä kenenkään eläväisen eteen. Ainoa mikä kiinnostaa on muiden syyttäminen pahaksi. Se on se "hyvä" mitä jaksavat tehdä.

No ei nyt ihan niinkään, monet tekevät paljon hyväntekeväisyyttä. Mutta omalle lähipiirille kohtelu vaihtelee suuresti.

Vierailija
26/44 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda kaverpiiriä? Mun kavereista noin puolet on kasvissyöjiä/vegaaneja ja ehkä kolmasosa täysraittiita, ja sieltä löytyy tasan yksi saarnaajatyyppi. Ikähaarukka 25-vuotiaista ylöspäin. Hassua. 

Vierailija
27/44 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda kaverpiiriä? Mun kavereista noin puolet on kasvissyöjiä/vegaaneja ja ehkä kolmasosa täysraittiita, ja sieltä löytyy tasan yksi saarnaajatyyppi. Ikähaarukka 25-vuotiaista ylöspäin. Hassua. 

Yksikin on liikaa

Vierailija
28/44 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa kuka ryhtyy vegaaniksi ja lopettaa alkoholin pelkästään sen vuoksi, että voisi saarnata muita. Eiköhän ne ruokavaliovalinnat valinnat perustu heidän omiin arvomaailmoihin.

Niinpä. Aloittajan kaltainen ihmistyyppi on rasittava. Ylipäätään ihmiset, joilla on kamalan huono itsetunto ja jotka koko ajan vertaavat itseään muihin, ovat rasittavia.

Vierailija
29/44 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lopettanut alkoholin juomista tuon takia. 

Ootko ihan varma? Sehän on niin helppoa se elämäntapojen muuttaminen, että tottakai se tehdään ihan vain fleksaamisen halusta! Eiku...

Vierailija
30/44 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa kuka ryhtyy vegaaniksi ja lopettaa alkoholin pelkästään sen vuoksi, että voisi saarnata muita. Eiköhän ne ruokavaliovalinnat valinnat perustu heidän omiin arvomaailmoihin.

Niinpä. Aloittajan kaltainen ihmistyyppi on rasittava. Ylipäätään ihmiset, joilla on kamalan huono itsetunto ja jotka koko ajan vertaavat itseään muihin, ovat rasittavia.

Minusta sinä olet rasittava tyyppi.

-eri

Vierailija
31/44 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän kuuluu myös se, ettei hankita yksityisautoa koska se saastuttaisi, mutta joko lennellään ulkomaille tasaiseen tahtiin tai vähintään kerjätään muilta autokyytejä, tietysti bensarahoja tarjoamatta. Ja kyyti pyydetään kotiovelle.

Eiku nää on demareita.

Yksinhuoltajia joilla on huonokäytöksinen tummapintainen lapsi. Ikuisia uhreja.

Vierailija
32/44 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Aika helposti rasitut. Koeta kestää!👍

Vierailija
33/44 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiku nää on demareita.

Yksinhuoltajia joilla on huonokäytöksinen tummapintainen lapsi. Ikuisia uhreja.

Nämä ei kyllä ole demareita vaan vihreitä. Hyvä puoli heissä on se, etteivät ole rasisteja.

Vierailija
34/44 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Aika helposti rasitut. Koeta kestää!👍

Samat sanat.

Vierailija
35/44 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttääkö vain muutos, entä jos joku on aina ollut holiton tai lihaton? Mitä tämä ärsytys voisi kertoa sinusta itsestäsi? Huumori on tosiaan mukava piirre,  mut kaikkihan me välillä sorrutaan jostakin intoilemaan. 

Minä en sanonut, että ärsyynnyn veganismista ja holittomuudesta itsessään, tosi mahtavaa jos elämänmuutos on onnistunut. Se mua ärsyttää, että jotkut kokee siitä ylemmyyttä ja pitää huonompana ihmisenä niitä, jotka syövät lihaa ja juovat alkoholia yms ja oikein odottavat, että pääsevät painamaan näitä alas. Mut onneksi kaikki vegaanit ja absolutistit eivät ole sellaisia. Ja esimerkkejä on muitakin, toin vaan nämä kaksi esiin kärkkäästi.

Miten ilmenee se ylemmyyden kokeminen noilla ihmisillä? Miten he pääsevät "painamaan" lihaa syöviä ja alkoa juovia alas? Tunnen joitakin vegaaneja, itse en ole, samoin joitakin alkottomia. Ei ole koskaan ollut mitään vaikeuksia heidän kanssaan. Tosin en vegaaneja koskaan kutsu kotiini syömään kun en vaan viitsi sellaisia ruokia laittaa joita en itse halua ollenkaan syödä kuten jotain tofua. Minkäänlaista veetuilua ja itsensä ylentämistä ja toisen alentamista en kylläkään ole koskaan kokenut heidän taholtaan. 

Vierailija
36/44 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut ilman lihaa ja viinaa nyt pari vuosikymmentä ja kyllä välillä ärsyttää nämä nykynuoret mitkä syyttää minua ilmastonmuutoksesta ja kuvittelee, että ne on ensimmäisiä mitkä tekee asialle jotain.

Ja tosiaan turha kehua autottomuudella, jos lentää lomamatkalle tai ostaa uusia ekotuotteita, minulla on vuosikymmeniä vanhoja vaatteita ja astiat on isovanhemmilta peritty, eiköhän niiden hiilijalanjälki ole pienempi kuin jonkun kierrtysmuovista tehdyn uuden tuotteen.

Vierailija
37/44 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut ilman lihaa ja viinaa nyt pari vuosikymmentä ja kyllä välillä ärsyttää nämä nykynuoret mitkä syyttää minua ilmastonmuutoksesta ja kuvittelee, että ne on ensimmäisiä mitkä tekee asialle jotain.

Ja tosiaan turha kehua autottomuudella, jos lentää lomamatkalle tai ostaa uusia ekotuotteita, minulla on vuosikymmeniä vanhoja vaatteita ja astiat on isovanhemmilta peritty, eiköhän niiden hiilijalanjälki ole pienempi kuin jonkun kierrtysmuovista tehdyn uuden tuotteen.

Luin jokin aika sitten, että Kiina rakennuttaa 216 uutta lentokenttää tai lentoasemaa, miten se nyt sanotaankaan. Lännessä eritoten Euroopassa luullaan sit että fillari on tulevaisuuden kulkuväline. 

Vierailija
38/44 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin jokin aika sitten, että Kiina rakennuttaa 216 uutta lentokenttää tai lentoasemaa, miten se nyt sanotaankaan. Lännessä eritoten Euroopassa luullaan sit että fillari on tulevaisuuden kulkuväline. 

No voidaanhan me olla paskomatta tahallaan tätä Suomen luontoa

Vierailija
39/44 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit sen tärkeimmän ja yleisimmän käytöksen tällaisella ihmistyypillä.

Saarnaavat muille paremmuuttaan, mutta todellisuudessa syödään "vähän" lihaa joka päivä, otetaan korkeintaan muutama "silloin tällöin hyvässä seurassa", lennetään ja yksityisautoillaan, mutta "ollaan vähennetty sitä".

Vierailija
40/44 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttääkö ns. hiljainen veganismi? Että syö vaan hiljaa vegaaniruokaa, mutta ei puhu asiasta sen suuremmin kenellekään?

Entä jos on terveyssyistä lähes absolutisti? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi