Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iso ongelma: Mikä laatikko ruoaksi?

Vierailija
30.08.2025 |

Kaali-, makaroni- vai perunalaatikko?

Nyt on laatikkopäivä kun sähkökin on siedettävissä lukemissa.

Vai mennäänkö hurjaksi ja tehdään lasagnea? Entäs merimiespihvit?

Menee kyllä törsäämisen puolelle nämä. 

Vahvasti on fiilis kaalilaatikon puolella.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, kaupassa on käyty ja kaalilaatikkokin on jo uunissa!

Laitoin vielä samaan syssyyn ja samoille lämmöille ihania kermaisia valkosipuliperunoitakin!

Nyt vain odotellaan pari-kolme tuntia. Potut ovat tosin valmiita jo ehkä puolen tunnin päästä. 

Mitä olette mieltä voinko taputtaa itseäni edes vähän olalle? Aika topakka olen nyt ollut omasta mielestäni. 

Jonkun pienen papukaijamerkin ansaitsisin, mutta ei kukaan sitä minulle kuitenkaan anna.

Mutta onpahan nyt ruokaa pariksi kolmeksikin päiväksi! Onhan siinäkin jo joku pieni papukaijamerkki. Hyvä minä!

T: AP

Vierailija
22/31 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan laatikkoruoat valmiseineksinä. Mikrossa lämmittäminen ei paljon maksa, vaikka sähkö maksaisi euron kilowattitunnilta. Ruoka maksaa hieman enemmän kuin itse valmistettuna, mutta yksin eläjän ei kannata tuhlata elinaikaansa ruoanlaittoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kebab-kiusaus: valmista kebablihaa lämmitetään voitilkassa paistinpannulla ja maustetaan oman maun mukaisesti esim. valkosipulilla ja pippureilla. Kebab laitetaan vuokaan peruna-sipulisekoituksen kanssa ja päälle kaadetaan pippuri- tai sipulikermaa. Pinnalle ripotellaan mozzarellajuustoraastetta.

Paistetaan puoli tuntia 200 asteessa ja toinen puoli tuntia 150-175 asteessa. Annetaan vetäytyä ainakin 15 min.

Kyllä tuo minulle kelpaisi. Nyt vaan potut ja sipulit on niin hyviä, että tekisin tuoreista potuista kuorineen päivineen tuon perunasipuliseoksen sijasta.

Ja ehkä tuohon voisi laittaa tomaattiakin jossain muodossa? Tai paprikoita?

Vierailija
24/31 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdelaatikko. Vaihtelu virkistää!

Vierailija
25/31 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin vielä samaan syssyyn ja samoille lämmöille ihania kermaisia valkosipuliperunoitakin!

Nyt vain odotellaan pari-kolme tuntia. Potut ovat tosin valmiita jo ehkä puolen tunnin päästä. 

Mitä olette mieltä voinko taputtaa itseäni edes vähän olalle? Aika topakka olen nyt ollut omasta mielestäni. 

Jonkun pienen papukaijamerkin ansaitsisin, mutta ei kukaan sitä minulle kuitenkaan anna.

Mutta onpahan nyt ruokaa pariksi kolmeksikin päiväksi! Onhan siinäkin jo joku pieni papukaijamerkki. Hyvä minä!

Vauva-palsta myöntää sinulle topakkuuden Nobelin. Kahdella papukaijamerkillä.

Tulikos nyt hyvä mieli?

Vierailija
26/31 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan laatikkoruoat valmiseineksinä. Mikrossa lämmittäminen ei paljon maksa, vaikka sähkö maksaisi euron kilowattitunnilta. Ruoka maksaa hieman enemmän kuin itse valmistettuna, mutta yksin eläjän ei kannata tuhlata elinaikaansa ruoanlaittoon.

Mutta ruoanlaittohan on ihan kivaa! Ja kyllä nämä peruslaatikot tulevat mys paljon edullisemmiksi itselaitettuna.

Eineksessä maksat aika paljon kilohinnaltaan edullisista aineksista, kuten vaikkapa potuista, sipulista, kaalista ja makaroonista. 

Toki ei oo pakko tehdä ite, jos ei taho. Voi olla muutenkin kuin Esko Aho.

Vierailija
27/31 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulikos nyt hyvä mieli?

Tuli!! Ap kiittää nöyrimmästi Vauva-palstaa tästä kunniasta. Tällä mä pärjäänkin seuraavat 10 vuotta!.

Vierailija
28/31 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaalilaatikkoa ilman muuta, nyt on uuden kaalin aika. Mysi Lahtisen ohjeen mukaan.

uudesta kaalista en laatikossa pidä, jotenkin se 'häipyy', eli ei ole rakennetta kun on liian tuoretta, sama ilmiö jos jonnekin soppaan laittaa uusia porkkanoita ja lanttu/nauris, niin ei ne maistu miltään.

Muutoin kyllä rakastan kaalilaatikkoa ja siksi onkin keväällä tehtyä vanhoista kaaleista, ettei tarvi niitä uusia käyttää

Käytä kaalit pannulla öljyssä tai voissa ja ota niihin vähän väriä.  Kaaliin tulee heti enemmän makeutta ja makua.

Sama juttu juureksissa. 

Vierailija
29/31 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulikos nyt hyvä mieli?

Tuli!! Ap kiittää nöyrimmästi

Eipä kestä. Täällä näitä palkintoja piisaa. Pyydät vaan kun tarvitset lisää. Kyllä joku tunnustus aina löytyy mielenkohotukseksi.. 

Ja niistä haukuista ei kannata välittää. 

Vierailija
30/31 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalilaatikko on kyllä herkkua. Itselle alkoi tekemään merimiespihviä mieli kun sen mainitsit. Halpisversio tulee kun laittaa jauhelihapihvejä sinne väliin, tulee todella hyvää ja paljon nopeammin.

Vierailija
31/31 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ruoanlaittohan on ihan kivaa! Ja kyllä nämä peruslaatikot tulevat mys paljon edullisemmiksi itselaitettuna.

Eineksessä maksat aika paljon kilohinnaltaan edullisista aineksista, kuten vaikkapa potuista, sipulista, kaalista ja makaroonista. 

Toki ei oo pakko tehdä ite, jos ei taho. Voi olla muutenkin kuin Esko Aho.

Minusta ei ole. Viimeiset 30 vuotta olen syönyt vain valmiseineksiä. Edullisiksi tulevat valmiseineksetkin, kun vähän väliä löytyy punalaputettuna. Aamupuuron viitsin tehdä vielä itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme