Suomessa ainoa rikastumis keino on lotto
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enpä tiiä, itse aloitin säästämään ensimmäisestä kesätyöpalkasta 25v sitten. Pistin pörssiin alkupotin 5000e 18v ja siitä eteenpäin laittanut palkasta n. 500e/kk osakkeisiin. Omaisuus tällä hetkellä n. 3,6 miljoonaa. Olen 39v. En mikään rikas mutta samoissa lukemissa kuin lottovoittajat.
Eli olet laittanut 21 vuodessa 500 eur/kk pörssiin? Epäilen... ja vaikka olisit niin se tekee n.125t jonka nyt väität olevan 3.6miljoonaa. Täyttä fantasiaa, pörssin indeksi ei ole noussut tuon vertaa 21 vuodessa
Joo. 25% keskimääräinen vuosituotto 20 vuodessa olisi kyllä aikamoista.
Osti ensin applea ja vaihtoi nvidiaan.
Juurikin näin, se on Pågen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa palstalaisilla käynyt tuuri kun vähän joksinen on osunut just niihin osakkeisiin jotka on nouseet satoja prosentteja vuodessa. Taitavat olla sijoittajaguruja
No ihan matemaattisesti tässä ei ole mitään ihmeellistä. Jos salkussa on vaikka 15-20 eri yhtiötä tai enemmän, niin liki 100% todennäköisyydellä seassa on vähintään yksi yhtiö, joka jossain kohtaa on raketoinut pitkässä juoksussa. Mutta että kaikki salkun yhtiöt tuottaisi satojen tai tuhansien prosenttien tuotot, niin se on hyvin epätodennäköistä.
Mitä enemmän salkussa on eri firmoja , sitä todennäköisemmin tuotto lähestyy indeksiä. Taitaa ne kerskujat unohtaa salkustaan ne finnairit, yiteet ja sakat sun muut pommit.
20%+ tuotot saadaan sijoittamalla 1-3 osakkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Näin se on, omalla yrittämisellä ja työnteolla ei saa rikastua. Suomesta on tullut tasapäistämisen suurvaltta, kukaan ei saa olla toista lahjakkaampi/ahkerampi/kyvykkäämpi
Harva on. Ja saa olla.
Ei tässä lamassa ja työttömyydessä paljon omia yrityksiä perusteta.
Vaikea uskoa että joku laittaisi 500 eur kuussa 21 vuotta putkeen 18v alkaen. Eli mitään menoja ei olisi, ei autoja, taloja, matkoja, lapsia jne. Koska kaikki maksaa eikä ainakaan itsellä ollut nuorena 500kk mihinkään osakkeisiin laittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enpä tiiä, itse aloitin säästämään ensimmäisestä kesätyöpalkasta 25v sitten. Pistin pörssiin alkupotin 5000e 18v ja siitä eteenpäin laittanut palkasta n. 500e/kk osakkeisiin. Omaisuus tällä hetkellä n. 3,6 miljoonaa. Olen 39v. En mikään rikas mutta samoissa lukemissa kuin lottovoittajat.
Eli olet laittanut 21 vuodessa 500 eur/kk pörssiin? Epäilen... ja vaikka olisit niin se tekee n.125t jonka nyt väität olevan 3.6miljoonaa. Täyttä fantasiaa, pörssin indeksi ei ole noussut tuon vertaa 21 vuodessa
Puolet näistä vauvan sijoittajamiljardööreistä on feikkejä...
Ehkä, riippuu vähän tuuristakin. Jos sijoitit 500€ Teslaan 20 vuotta sitten olisit miljonääri. Itse hommasin Wärtsilää 2 vuotta sitten. Nousua tullut 150% tässä ajassa.
Sijoittaminen osakkeisiin on hyvä keino säästämiseen. Huomattavasti parempi kuin lepuuttaa rahojaan pankkitilillä, koska inflaatio syö tällöin rahasi. Karrikoidusti sanottuna jokainen pankkitilillä notkuva pennonen on pankin sijoitettavissa ja näinhän myös tapahtuukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa palstalaisilla käynyt tuuri kun vähän joksinen on osunut just niihin osakkeisiin jotka on nouseet satoja prosentteja vuodessa. Taitavat olla sijoittajaguruja
No ihan matemaattisesti tässä ei ole mitään ihmeellistä. Jos salkussa on vaikka 15-20 eri yhtiötä tai enemmän, niin liki 100% todennäköisyydellä seassa on vähintään yksi yhtiö, joka jossain kohtaa on raketoinut pitkässä juoksussa. Mutta että kaikki salkun yhtiöt tuottaisi satojen tai tuhansien prosenttien tuotot, niin se on hyvin epätodennäköistä.
Mitä enemmän salkussa on eri firmoja , sitä todennäköisemmin tuotto lähestyy indeksiä. Taitaa ne kerskujat unohtaa salkustaan ne finnairit, yiteet ja sakat sun muut pommit.
20%+ tuotot saadaan sijoittamalla 1-3 osakkeeseen.
Kukaan järkevä ei koske noihin osakkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa että joku laittaisi 500 eur kuussa 21 vuotta putkeen 18v alkaen. Eli mitään menoja ei olisi, ei autoja, taloja, matkoja, lapsia jne. Koska kaikki maksaa eikä ainakaan itsellä ollut nuorena 500kk mihinkään osakkeisiin laittaa
Siis mitä hittoa sä höpäjät? Kyllähän palkka on enemmän kuin 500e/kk.
On toinenkin vaihtoehto. Muuta tulosi pääomatuloiksi jossa on huomattavasti matalapaine verotus. Ansiotuloja tinaavan ainoa rooli on maksaa kaikki yhteiskunnan kustannukset ja olla kiitollinen niistä vähäisistä rahoista mitä jätetään että pääsee maksamaan yrittäjien jatkuvasti kasvavat kohtuuttomat voitot.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on netto 2500e/kk, asun vuokralla vaimoni kanssa, minulla jää joka kuukausi kaikkien laskujen ja ruokamenojen jälkeen 1000e ylimääräistä. Siitä on helppo säästää. Valintojen maailma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. 25% keskimääräinen vuosituotto 20 vuodessa olisi kyllä aikamoista.
Osti ensin applea ja vaihtoi nvidiaan.
Kaikki rahat samassa korissa. Ei ehkä Buffettin strategia.
Vierailija kirjoitti:
Mihin "noihin". Siis osakkeisiin ylipäätään vai joihinkin tiettyihin osakkeisiin?
Jos ylipäätään osakkeisiin olet harvinaisen väärässä. Suomessakin on paljon enemmän nimenomaan osakkeilla vaurastuneita kuin lottovoittajia. Ja kun tajuaa että se osakkeiden omistaminen on FIRMOJEN omistamista, niin tekee osakesäästäjänä hyvinkin helposti oikeita valintoja. Ei mitään pikavoittoja tulle, mutta vaurastuu varmasti ja "huomaamatta":
Minulle on tulltu tänä vuonna nettona osinkoja yli 7000 euroa ja on vielä tonneja tulematta. Tähän päälle vielä arvojen nousut. En spekuloi kurssimuutoksilla vaan ostan omistaakseni, jolloin saan osuuden firman tuottamasta arvonlisästä. Eli en veikkaa tuleeko kurssi nousemaan vaan laskemaan, vaan katson aidosti että "onko tämä niin hyvä yrityksenä, että olisin valmis maksamaan osakkeesta tämän hinnan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin "noihin". Siis osakkeisiin ylipäätään vai joihinkin tiettyihin osakkeisiin?
Jos ylipäätään osakkeisiin olet harvinaisen väärässä. Suomessakin on paljon enemmän nimenomaan osakkeilla vaurastuneita kuin lottovoittajia. Ja kun tajuaa että se osakkeiden omistaminen on FIRMOJEN omistamista, niin tekee osakesäästäjänä hyvinkin helposti oikeita valintoja. Ei mitään pikavoittoja tulle, mutta vaurastuu varmasti ja "huomaamatta":
Minulle on tulltu tänä vuonna nettona osinkoja yli 7000 euroa ja on vielä tonneja tulematta. Tähän päälle vielä arvojen nousut. En spekuloi kurssimuutoksilla vaan ostan omistaakseni, jolloin saan osuuden firman tuottamasta arvonlisästä. Eli en veikkaa tuleeko kurssi nousemaan vaan laskemaan, vaan katson aidosti että "onko tämä niin hyvä yrityksenä, että o
Finnairiin, sakaan jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolet näistä vauvan sijoittajamiljardööreistä on feikkejä...
Ehkä, riippuu vähän tuuristakin. Jos sijoitit 500€ Teslaan 20 vuotta sitten olisit miljonääri. Itse hommasin Wärtsilää 2 vuotta sitten. Nousua tullut 15
Kaveri osti Teslan sijoittamalla Teslaan. Eikä siihen mennyt kuin viitisen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on netto 2500e/kk, asun vuokralla vaimoni kanssa, minulla jää joka kuukausi kaikkien laskujen ja ruokamenojen jälkeen 1000e ylimääräistä. Siitä on helppo säästää. Valintojen maailma. .
Jos ei tee elämässä muuta kun säästää niin siitä vaan. Itse nautin elämästä
Tänään ajattelin voittaa sen 15,9 miljoonaa €€€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien menojen jälkeen käteen jäävä osuus
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien menojen jälkeen käteen jäävä osuus
Jos ihmiset osaisivat perus taloudenhallintaa niin helposti jää enemmän, mutta kun kaikkien on saatava kaikki heti, ostetaan lainalla, luotolla ja osamaksuilla ja sitten ihmetellään kun rahat ei riitä. Parhaat istuu baarissa itkemässä kun rahat ei riitä mihinkään.
Ai -300 euroa kuukausibudjettiin olisi "kituamista". Ei ainakaan minun tuloillani. Vähän kun katsoo MITEN kuluttaa, niin aivan hyvin tuon saa sijoituksiin. Saanhan nytkin 1500 kuukausittain sijoituksiin enkä koe luopuneeni juurikaan mistään. Joo ei ole suoratoistopalveluita jne vaan ilmaispalveluilla mennään. On ollut mutta jäi hyödyntämättä joten sekään ei ole menetys. Eli katsoo mitä oikeasti tarvii ja haluaa ja jättää turhan kulutuksen pois niin helposti tavallinen työssäkävijä saa satasia kuussa sijoituksiin.