Suomessa ainoa rikastumis keino on lotto
Kommentit (88)
Ei pidä paikkaansa. Itse olen sijoittanut joka kuukausi 150-400 euroa osakkeisiin ja rahastoihin vuodesta 2004 lähtien. Enkä ole toistaiseksi kotiuttanut vielä yhtään takaisinpäin noista sijoituksista. Salkussa on nyt, kiitos myös hyvän tuurin ja sattumalta valitun parin tähtiyhtiön osakkeiden, noin 300 000 euroa. Just tsekkaisin, että Microsoftin osakkeet on nousseet aloitusajankohdastani yli 2800%. Vastapainoksi myönnettäköön, että kaikki salkkuni osakkeet ei ole raketoineet.
En tiedä olenko tällä varallisuudella vielä rikas, mutta vaurastunut ainakin olen. Ja ihan ilman mitään lottoamista. Mulla on työvuosia jäljellä vielä 11-13, ellen sitten tule saneeratuksi ulos ennen sitä. Kerääntynyt varallisuus antaa kyllä tosi mukavan selkänojan siihen, että pärjään kyllä. En tule putoamaan tyhjän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enpä tiiä, itse aloitin säästämään ensimmäisestä kesätyöpalkasta 25v sitten. Pistin pörssiin alkupotin 5000e 18v ja siitä eteenpäin laittanut palkasta n. 500e/kk osakkeisiin. Omaisuus tällä hetkellä n. 3,6 miljoonaa. Olen 39v. En mikään rikas mutta samoissa lukemissa kuin lottovoittajat.
Eli olet laittanut 21 vuodessa 500 eur/kk pörssiin? Epäilen... ja vaikka olisit niin se tekee n.125t jonka nyt väität olevan 3.6miljoonaa. Täyttä fantasiaa, pörssin indeksi ei ole noussut tuon vertaa 21 vuodessa
Viime vuonna jenkkeihin sijoittamani tuotti 30%, on järkevää voittaa indexi. En sijoita rahastoihin.
Tätä.ei usko kukaan😂
Heh miksei, itselläni viime joulukuussa jenkki salkku nousi 100% kun kvanttiosakkeet lähti nousuun. Harmi etten ollut aikasemmin mukana ja jäin sivuun 300-600% nousuista ja vain muutamassa kuukaudessa.
Suomessa ei työtä tekemällä voi rikastua. Nettopalkka kun on keskimäärin 2000e/kk niin ei sillä rikastu.
Asuminen vie sen 500e-800e kuukaudessa ja auto 500e kuukaudessa. Loput rahat menee sitten laskuihin ja elämiseen.
Syy miksi en edes lapsia halua on se että täällä on palkat liian surkeat tai sitten hinnat on liian kalliit.
Vierailija kirjoitti:
Olen rikastunut lotolla. Voitin 660000 euroa 13 vuotta sitten. Se oli 1/5 osuus. Mulla on lottoa tänäänkin 1/5 osuus ostin prismasta, siinä on 15 riviä.
Nykylotto on niin huono peli että joillakin kierroksilla suurin jaettu voitto on ollut vain muutaman tuhannen euron kokoinen.. eli päävoitto pitäs saada että jossakin tuntuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enpä tiiä, itse aloitin säästämään ensimmäisestä kesätyöpalkasta 25v sitten. Pistin pörssiin alkupotin 5000e 18v ja siitä eteenpäin laittanut palkasta n. 500e/kk osakkeisiin. Omaisuus tällä hetkellä n. 3,6 miljoonaa. Olen 39v. En mikään rikas mutta samoissa lukemissa kuin lottovoittajat.
Eli olet laittanut 21 vuodessa 500 eur/kk pörssiin? Epäilen... ja vaikka olisit niin se tekee n.125t jonka nyt väität olevan 3.6miljoonaa. Täyttä fantasiaa, pörssin indeksi ei ole noussut tuon vertaa 21 vuodessa
Viime vuonna jenkkeihin sijoittamani tuotti 30%, on järkevää voittaa indexi. En sijoita rahastoihin.
Tätä.ei usko kukaan😂
Eihän 30% tuotto ole mitään. Saksakin taisi samoissa luvuissa olla viime vuonna. Jo meidän pölhölä on tänä vuonna +18% eli vain suomeen sijoittamalla ihan hyvissä luvuissa olisit...
ÖYH ÖYH PERSU SITÄ PERSU TÄTÄ ÖYH ÖYH TÖÖÖÖÖ!!!!!
No ei ole. Säästäväinen elämäntyyli mahdollistaa jokaiselle työtä tekevälle mahdollisuuden kasvattaa varallisuuttaan erilaisilla keinoilla. Toki jos rikkaan mittariksi asetetaan yli miljoona euroa, niin se ei välttämättä onnistu ilman valtavan hyvää tuuria esim sijoituksissa. Ja puhun tässä nyt mediaanipalkkaa saavista henkilöistä.
Mikä rikastumisesta tekee niin tavoiteltavaa, että sen pitäisi olla helppoa? Vähemmälläkin pystyy elämään hyvin täysipainoista ja onnellista elämää.
ensinnäkään lotto ei ole rikastumiskeino ollenkaan vaan köyhtymiskeino.
ja toisekseen Suomessakin voi vaurastua merkittävästi sijoittamalla, vaikkakin siitä ollaan sosialistien toimessa pyritty tekemään vaikeaa.
Esimerkiksi minulla (tulot keskimäärin 800 €/kk tänä vuonna) varallisuus on kasvanut yli 78 k€.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei työtä tekemällä voi rikastua. Nettopalkka kun on keskimäärin 2000e/kk niin ei sillä rikastu.
Asuminen vie sen 500e-800e kuukaudessa ja auto 500e kuukaudessa. Loput rahat menee sitten laskuihin ja elämiseen.
Syy miksi en edes lapsia halua on se että täällä on palkat liian surkeat tai sitten hinnat on liian kalliit.
Huoltovapaaliisari alle niin jo säästät tonneja vuodessa. Aika kallista 500e laittaa autoon kuukaudessa. Ja alle 800e asuminenhan on halpaa, olisin rikas jos tuollainen olisi. Noilla kuluilla ja tuolla palkalla kyllä pystyisi rikastumaan. Elämä on valintojen maailma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen rikastunut lotolla. Voitin 660000 euroa 13 vuotta sitten. Se oli 1/5 osuus. Mulla on lottoa tänäänkin 1/5 osuus ostin prismasta, siinä on 15 riviä.
Nykylotto on niin huono peli että joillakin kierroksilla suurin jaettu voitto on ollut vain muutaman tuhannen euron kokoinen.. eli päävoitto pitäs saada että jossakin tuntuisi.
Lotto tuntuu olevan muuttunut. Enää ei osu kohdalle edes niitä pieniä voittoja vaan lähes aina se jää siihen että on 3+0 oikein. Paras säästö on kun ei vaan enää lottoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lotto tuntuu olevan muuttunut. Enää ei osu kohdalle edes niitä pieniä voittoja vaan lähes aina se jää siihen että on 3+0 oikein. Paras säästö on kun ei vaan enää lottoa.
Niin se on kuule ollut koko loton historian.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Kymmenesosan tuosta voin uskoa, paitsi sen että neljätoistavuotias laittais viissataa kuussa yhtään mihinkään.
Onpa palstalaisilla käynyt tuuri kun vähän joksinen on osunut just niihin osakkeisiin jotka on nouseet satoja prosentteja vuodessa. Taitavat olla sijoittajaguruja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Kymmenesosan tuosta voin uskoa, paitsi sen että neljätoistavuotias laittais viissataa kuussa yhtään mihinkään.
Lueppa uudestaan, 14v aloin säästää ja 18v mennessä minulla oli 5000e jotka laitoin pörssiin ja tästä eteenpäin palkastani aloin laittaa NOIN 500e/kk joskus enemmän joskus vähemmän alussa yleensä vähemmän. Eikä tarvitse uskoa, myönnän onnistuneeni todella hyvin mutta puolet pienemmälläkin tuotto-odotuksella tuolla olisi miljoona kasassa tuossa ajassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. 25% keskimääräinen vuosituotto 20 vuodessa olisi kyllä aikamoista.
Ja joka vuosi, no way jose
Vierailija kirjoitti:
Onpa palstalaisilla käynyt tuuri kun vähän joksinen on osunut just niihin osakkeisiin jotka on nouseet satoja prosentteja vuodessa. Taitavat olla sijoittajaguruja
Ei tarvitse olla guru, nyt hajautat tekoälyyn, robotiikkaan ja kvantteihin, kyllä sieltä joku raketti ottaa kyytiin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä rikastumisesta tekee niin tavoiteltavaa, että sen pitäisi olla helppoa? Vähemmälläkin pystyy elämään hyvin täysipainoista ja onnellista elämää.
No sanopa paljonko sitä TUOTTAVAA omaisuutta pitää olla että pystyy elämään edes vaatimatonta elämään (eli pienituloisen elämään). Niinpä. Se summa on MONINKERTAISESTI se määrä mitä suomalaisilla on tuottavaa omaisuutta. Se on enemmän kuin mitä suomalaisilla on keskimäärin ylipääätään omaisuutta.
Eli kyllä tosiaankin tavoiteltavaa riittää suomalaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, viime vuonna pelkästään saksan pörssiin sijoittamalla olisit kerännyt 30% voitot ei siinä tarvitse guruilla.
On muutama onnen kantamoinenkin ollut matkassa jotka vauhdittivat kasvua, monta huonoakin sijoitusta. Kaverini teki samalla kaavalla kahdeksassa vuodessa 0->100ke kiitos Harvian ja Qt:n, nämä esimerkkinä kun olet oikeassa paikassa oikeaan aikaan.