1v 11 kk taaperon kanssa todella rasittavia unillemenoja? Ratkaisuja?
Lyhyesti virsi kaunis, kun tuore vauva vaatii osansa:
Olemme 5-6 vkoa toteuttaneet sänkyyn takaisin kantoa päivä- ja yöunien suhteen. Ja nyt sieppaa urakalla...ei ehdi ruokahommia, vauvan imetys yms. tarpeet sekoittavat kuvioita jne. Vaikeita tilanteita hoitaa tuota sänkyyn takaisin viemistä, kun olen yksin usein nukutusaikaan (mies vuorotyössä). Toteutettu kirjaimellisesti joka kerta Jo Frostin mallin mukaan: ei toimi meillä.
-Mitä tehdä seuraavaksi?
- Lopetammeko päiväunet? Poika herää aamulla n. 07 ja menee nukkumaan päikkäreille 13-14.30. Valtavasti puuhaa/ulkoilua tai ei ennen pvunia; tulos aina sama. Illalla väsähtää vasta 21.30-22. Unen tarve vrk n. 12 h.
- Pv unet vähennetty jo kahteen tuntiin. Vähennetäänkö lisää?
- Siirtymäaika pois päikkäreistä kestänee jonkun aikaa lapsen tottua? Miten muilla ajallisesti kävi ja menikö päikkäriin käytetyt tunnit yöuniin?
Itselleni taaperon pvunet sopii, jotta pystyn tekemään kotitöitä ja jos ehdin, niin nostamaan jalat ylös. Ohhoijaa väsyttää tämä touhu todella ja kaikki asialliset neuvot/kokemukset otetaan ilolla vastaan :O)
Kiitos ja mukavaa päästäistä.
Kommentit (3)
voi päikkäreitä viedä!
..vuoden päästä vasta, jos osoittaa omia taipumuksia siihen.
voit sitten seurata että lapsi pysyy sängyssä. Toinen vinkki: päikkärit vaunuissa, meillä esikoinen nukkui vauvan synnyttyä puoli vuotta päikkärit vain rattaissa, nukutin siis molemmat vaunuihinsa, ja toin taaperon eteiseen, vauva jäi parvekkeelle. Taaperon herätessä ei herättänyt vauvaa.
Ja istuin tosiaan jonkun viikon oven vieressä ja seurasin nukahtamista. Aika pian lapsi oppi ettei pääse pitkällekään, itse tiesin, etten siihen aikaan voi muuta tehdä, eikä harmittanut sitten.
Sitä ennen olin syöttänyt vauvan ja laittanut hänetkin unille. Olen muutenkin aikaisin nukkumaan menevää sorttia, joten se sopi hyvin.