Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankkiiko perunkirjoituksen laatija kaikki vainajan ja lesken varallisuustiedot

Vierailija
21.09.2022 |

pankeista? Entä kiinteistöjen arvot? Kuka ne toimittaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä me perilliset toimitimme kaikki varallisuustiedot ja annoimme kiinteistön arvon.

Vierailija
2/11 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinpesän osakkaat ne hankkii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolinpesän osakkaat ne hankkii

Toki myös perukirjoituksen tekijän voi valtuuttaa hankkimaan tiedot.

Vierailija
4/11 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä itse toimitettiin perunkirjoittajalle kaikki pankki yms. tiedot jotka tulivat kyllä pankista aika nopeasti.

Vierailija
5/11 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiinni siitä, kuka perunkirjoituksen tekee. Jos joku ulkopuolinen, niin hän tarvitsee valtakirjan, ei esimerkiksi pankista kerrota tuosta vain kenelle tahansa tilitietoja. Ja itse asiassa valtakirja tarvitaan kaikkeen sellaiseen tietoon, joka liittyy vainajan omaisuuteen, jos tietoa muualta etsitään. Leski voi ilmoittaa itse omat tietonsa.

Vierailija
6/11 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä itse toimitettiin perunkirjoittajalle kaikki pankki yms. tiedot jotka tulivat kyllä pankista aika nopeasti.

Tuliko ne auutomaattisesti vai pitikö ne pyytää?

Vierailija
7/11 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatija hankki. Kai sitten annoin valtuutuksen, en muista. Kiinteistöjen arvoja mietittiin yhdessä perunkirjoitustilaisuudessa, laatija oli tehnyt jotkin arviot. Muuta en muista ja itse en olisi siinä tilanteessa kyennyt hoitamaan kaikkea.

Vierailija
8/11 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annoin valtakirjan lakitoimistolle. Hankki kaikki tiedot ja hoiti perunkirjoituksen, 600€. Ei jaksanut itse ruveta vääntämään.

Vierailija
9/11 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeusavustaja hankki kaiken tarvittavan. Itse ei tarvinnut tehdä mitään. 

Vierailija
10/11 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistöjen arvot antaa LKV kiinteistövälittäjä, joka käy arvioimassa arvon. Riippuen vaatimuksista, riittää joko arvio vaan, tai tarvii kirjallisen arviokirjan (tai mikä se nimi nyt olikaan), joka maksaa noin 500e.

Ihan sama kuvio, kuin jos hakisit lainaa, ja tarvisit käyttää taloa vakuutena. Pankki vaatii puolueettoman arvion arvosta.

Muuten kämppä olisi aina lähes arvoton, että ei tarvi maksaa perintöveroa siitä. :)

Vierailija
11/11 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa, eli kyllä hankkii, jos siitä maksetaan. Yleensä pesänilmoittajana toimiva omainen huolehtii niiden hankkimisesta. koska tietää vainajan omaisuuden parhaiten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä