Ollaanpa positiivisia! Mitä Suomessa EI OLE tuhottu viimeisen vuosikymmenen aikana?
Kommentit (48)
Naapurikateus ei ole lähtenut mihinkään.
Edelleenkin ollaan naama norsuv*tulla, kun joku onnistuu ja menestyy.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule mitään mieleen. Kaikki on muuttunut kalliimmaksi, rumemmaksi, tylsemmäksi ja ahdistavammaksi.
Äitisikin?
Kaurahiutaleet on edelleen halpoja ja samaa laatua kuin ennenkin.
Pitää yrittää kovasti miettiä sillein, mikä osa-alue taviksen on mennyt parempaa suuntaan viimeisen noin 15 vuoden aikana... ai niin, ei yksikään osa-alue.
Minä olen ollut koko elämäni innokas tilastonikkari. Vaikka ihmiset jatkuvasti valittavat, että kaikki menee huonompaan suuntaan, niin moni asia on parantunut.
Ihmisten keskimääräisen eliniän nousu on paras osoitus asiasta. Lääketiede on kehittynyt. Näin, vaikka terveyskeskuksissa edelleen joutuu jonottamaan tuntikausia.
Keskimääräinen elintaso on noussut. Vaikka monilla on rahasta tiukkaa, se ei suinkaan tarkoita samaa kuin aikaisempina vuosikymmeninä. Vaatimustaso vain on noussut.
Onko se sitten tehnyt ihmisistä tyytyväisempiä, onkin toinen juttu. Ainakin itsemurhien määrä on vähentynyt jyrkästi, mikä kielisi tuostakin. Näin, vaikka juuri sinua vituttaisi nyt niin, ettei veri meinaa päässä kiertää.
M a a h a n m u u T T a j i e n tulkkipalvelut edelleen pyörii loputtomiin.
Ravintoloissa ei edelleenkään saa tupakoida.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut koko elämäni innokas tilastonikkari. Vaikka ihmiset jatkuvasti valittavat, että kaikki menee huonompaan suuntaan, niin moni asia on parantunut.
Ihmisten keskimääräisen eliniän nousu on paras osoitus asiasta. Lääketiede on kehittynyt. Näin, vaikka terveyskeskuksissa edelleen joutuu jonottamaan tuntikausia.
Keskimääräinen elintaso on noussut. Vaikka monilla on rahasta tiukkaa, se ei suinkaan tarkoita samaa kuin aikaisempina vuosikymmeninä. Vaatimustaso vain on noussut.
Onko se sitten tehnyt ihmisistä tyytyväisempiä, onkin toinen juttu. Ainakin itsemurhien määrä on vähentynyt jyrkästi, mikä kielisi tuostakin. Näin, vaikka juuri sinua vituttaisi nyt niin, ettei veri meinaa päässä kiertää.
ei terveyskeskuksessa joudun jonottamaan jos varaat ajan.
Vierailija kirjoitti:
Rasismi elää ja voi hyvin.
Ja varsinkin se, mikä määritellään rasismiksi. Kaikkien oikeusturvasta huolehtiminen EI ole rasismia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä alapeukutetaan, vaikka se on täyttä totta?
Pohjoisen erämaita ei ole vielä tuhottu, vaikka sellaisiakin suunnitelmia välillä ilmassa on ollut, kuten rautatie jäämerelle. Sinne asti eivät ole vielä hirvikärpäset levinneet. Siellä voi vielä juoda vettä suoraan purosta.
Joku voi tietysti nostaa paikallisten heikennykset hyödyntää kalavaroja tai luonnonvaroja. Tai lentoliikenteen lisääntymisen ja rakentamisen erämaisiin maisemiin. Mutta kaikkia paikkoja ei ole vielä ehditty tuhota. Vielä löytyy puhdasta ja koskematonta aluetta.
Ei tule mitään mieleen. Kaikki on muuttunut kalliimmaksi, rumemmaksi, tylsemmäksi ja ahdistavammaksi.