Miten pystyy olemaan perjantai-illan ilman alkoholia?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Kun ajattelee, että runsas alkoholinkäyttö rumentaa ulkonäköä.
Useimmilla se ulkonäkö on ruma muutenkin, paitsi mulla.
Vierailija kirjoitti:
Pystyn nykyään helposti. Ostan hyviä ruokia niillä rahoilla, jotka olisivat menneet alkoholiin ja vietän viihtyisää iltaa nauttien, että ei ole kiire mihinkään.
Ja maha kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vain alkkis ei voi olla juomatta edes yhtenä iltana. Hankkiutukaa hoitoon te, jotka ette pysty. Olen tossisani.
Miksi et sitten hakeudu?
Tietysti pystyy, mutta ei tarvitse vaikka olisi samaan aikaan dieetti ja kuntokuuri. Itselleni tämän päivän ravinto koostui käytännössä 1l olutta ja tilkasta rommia. Jäin silti -2000 minuskaloreille treenin jälkeen, enkä sortunut kännisyömiseen. Purkilla suolakurkkuja (jotain 7 kcal/100g) helpotin juomisen jälkeen mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ensinkään osta sitä alkoholia, niin helposti pystyy olemaan ilman.
Mutta jos muut ostaa sulle/mulle, kuinka tässä tapauksessa?
Vierailija kirjoitti:
Voi helvetti 😀... no silleen ettet ota sitä viinaa. Sanot ittellesi: "tänä iltana ei oteta" ... ihan simppeli juttu ihan turhaan sinä tuosta numeroa teet.
Mutta mitä sitten tekee? Katsoo vaaan ikkunasta ulos koivumetsä-maisemaa, niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä ajatuksella, että jos juon, ei ole varaa maksaa laskuja. Jos ei pysty maksamaan laskuja, tulee aika äkkiä noutaja. Selviytymisvietti pitää huolen.
Onpa sinulla huonot tulot. Miksi et mene töihin.
Olen ryssinyt elämäni, ei sen ihmeempää. Kaikesta huolimatta sinnittelen täällä vielä, vaikka välillä ei enää tekisikään mieli.
Tsemppiä sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain alkkis ei voi olla juomatta edes yhtenä iltana. Hankkiutukaa hoitoon te, jotka ette pysty. Olen tossisani.
Miksi et sitten hakeudu?
Taisi juopolla kolahtaa, eikö vain? En puhunut itsestäni vaan sinunkaltaisistasi juppoista. Et näemmä osaa edes lukea, ressukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi helvetti 😀... no silleen ettet ota sitä viinaa. Sanot ittellesi: "tänä iltana ei oteta" ... ihan simppeli juttu ihan turhaan sinä tuosta numeroa teet.
Mutta mitä sitten tekee? Katsoo vaaan ikkunasta ulos koivumetsä-maisemaa, niinkö?
Jos ihminen ei keksi ainutkertaisessa elämässään mitään muuta tekemistä kuin viinan kittaamisen, täytyy olla harvinaisen yksinkertainen yksilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et sitten hakeudu?
Taisi juopolla kolahtaa, eikö vain? En puhunut itsestäni vaan sinunkaltaisistasi juppoista. Et näemmä osaa edes lukea, ressukka.
Taisi sinulla kolahtaa? Arvasin! Käänteispsykologiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen ei keksi ainutkertaisessa elämässään mitään muuta tekemistä kuin viinan kittaamisen, täytyy olla harvinaisen yksinkertainen yksilö.
Ystävät ovat baarissa. Ja miten niin ainutkertainen, mistä sen tiedät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et sitten hakeudu?
Taisi sinulla kolahtaa? Arvasin! Käänteispsykologiaa.
Niinhän sinä ressukka luulet. Juon hyvin harvoin ja silloinkin kohtuudella ja eikä minulla ole koskaan ollut alkoholionglmaa kuten sinulla raukalla.
Ihan niin hyvin,kuin kaikki muutkin päivät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävät ovat baarissa. Ja miten niin ainutkertainen, mistä sen tiedät
Eivät ne mtään oikeita ystäviä ole, pelkkä juoppokavereita jotka ovat kanssasi tasan niin kauan kuin viinaa riittää. Oikeat ystävät löytää ihan muualta kuin baarista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:f
Älä sure, vaikkei onnistuisikaan.
En tiedä, miksi survon tämän urputuksen juuri tähän ketjuun, mutta tänään vain läikkyi yli.
Olen ollut raitis koko ikäni. En ole koskaan ollut humalassa tai muutenkaan päihtynyt. En myöskään käytä sosiaalista mediaa, liikun ulkona joka päivä ja teen rutkasti töitä. Siitä huolimatta elämäni on aivan saatanan tuskallista tervanjuontia. Yritän parhaani mutten meinaa kestää enää. Vihaan itseäni ja elämääni ihan ilman viinaakin.
Joten älkää surko, arvon alkoholiin turvautujat! Te ette ole pohjasakkaa. Minä olen.
Oletan, että olet lihava nainen.
Satavarmasti on! Hyi.
Ei normaali ihminen siihen pysty.
Opin olemaan ilman alkoholia perjantaisin. Vei se aikaa, mutta en tehnytkään kerralla muutosta. Vähensin pikku hiljaa ja tsemppasin itseäni jo heti maanantaista, ettei perjantai ole sama kuin lorottaa viiniä lekkeristä. Nyt en ota enää ollenkaan. On oikeasti hyvä herätä lauantaisin hyvin nukutun yön jälkeen.
Viimeksi join lasin viiniä kuukausi sitten ruuan kanssa. Se oli perjantai
Olen ryssinyt elämäni, ei sen ihmeempää. Kaikesta huolimatta sinnittelen täällä vielä, vaikka välillä ei enää tekisikään mieli.