Miten pystyy olemaan perjantai-illan ilman alkoholia?
Kommentit (82)
Helposti. Ei osta eikä mene paikkoihin joissa olisi tyrkyllä. Vain alkkis ei pysty olla ilman.
Minulla on onnistunut jo 3075 kertaa.
Pystyn nykyään helposti. Ostan hyviä ruokia niillä rahoilla, jotka olisivat menneet alkoholiin ja vietän viihtyisää iltaa nauttien, että ei ole kiire mihinkään.
Helposti. Olen ollut kaikki perjantait ilman viinaa jo 45 vuotta. Ei lainkaan vaikeaa.
Lopetin vuosi sitten kaiken alkoholin käytön. Mietin, että miksi joisin. Ja tulin tulokseen että kannattaa ainakin kokeilla olla ilman.
Alkuun tuntui oudolta, oli enemmän tapa kuin tarve. Ja kun sen sisäistin niin loppu olikin helppoa.
Vähän niinkuin jos mietit, että ihmiset syö karkkia ja popcornia elokuvissa. Miksi?Se ei ole tarpeellista, ei niitä nälkään syödä vaan huviksi ja tavan takia. Typerä hupi ja typerä tapa.
Kun ei ensinkään osta sitä alkoholia, niin helposti pystyy olemaan ilman.
Voi helvetti 😀... no silleen ettet ota sitä viinaa. Sanot ittellesi: "tänä iltana ei oteta" ... ihan simppeli juttu ihan turhaan sinä tuosta numeroa teet.
Samalla tavalla kuin torstainkin, tai jonkun muun illan jonka pystyt olemaan, jos vielä joku sellainen on.
Saattaa olla että otan, tai sitten en. En ota v...tutukseen enkä sen enempää iloon, ihan muuten vaan. Ehkä tämä on pelkkä tapa, arjen ja viikon nollaus? Ei ottaminen ole humala hakuista vaan alkoholin avulla rentoutusta? Joskus käytän myös kannabista ihan samaa käyttöön, tai käytän molempia. Näin on menty viimeiset 40 vuotta.
T: Vanha hippi.
Kun ajattelee, että runsas alkoholinkäyttö rumentaa ulkonäköä.
Ohjeet alkoholin juomatta jättämiseen:
1. Kaupassa käydessä kävele alkoholijuomien ohi äläkä osta niitä.
2. Kotona älä ota kaapista tai jääkaapista alkoholipitoista juomaa sisältävää tölkkiä, pulloa tai muuta säiliötä.
3. Jos olet baarissa/ravintolassa/juhlissa, juo vain alkoholittomia vaihtoehtoja. Esimerkki baariin: " Hei! Minulle yksi (mieleisisi alkoholiton virvoitusjuoma) jäillä, kiitos!"
Vain alkkis ei voi olla juomatta edes yhtenä iltana. Hankkiutukaa hoitoon te, jotka ette pysty. Olen tossisani.
Vierailija kirjoitti:
Sillä ajatuksella, että jos juon, ei ole varaa maksaa laskuja. Jos ei pysty maksamaan laskuja, tulee aika äkkiä noutaja. Selviytymisvietti pitää huolen.
Onpa sinulla huonot tulot. Miksi et mene töihin.
Vierailija kirjoitti:
Samalla tavalla kuin muutkin illat, ei kai perjantaissa mitään erityistä ole miksi olisi pakko juoda?
On: viiikonloppu eessä taas, on viiikonloppu juoda saaa.
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Olen ollut kaikki perjantait ilman viinaa jo 45 vuotta. Ei lainkaan vaikeaa.
Tylsä elämä. Varmaan neulot villasukkia.
Oletan, että olet lihava nainen.