Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pystyy olemaan perjantai-illan ilman alkoholia?

Vierailija
29.08.2025 |

Onko se edes mahdollista?

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sure, vaikkei onnistuisikaan.

En tiedä, miksi survon tämän urputuksen juuri tähän ketjuun, mutta tänään vain läikkyi yli.

Olen ollut raitis koko ikäni. En ole koskaan ollut humalassa tai muutenkaan päihtynyt. En myöskään käytä sosiaalista mediaa, liikun ulkona joka päivä ja teen rutkasti töitä. Siitä huolimatta elämäni on aivan saatanan tuskallista tervanjuontia. Yritän parhaani mutten meinaa kestää enää. Vihaan itseäni ja elämääni ihan ilman viinaakin.

Joten älkää surko, arvon alkoholiin turvautujat! Te ette ole pohjasakkaa. Minä olen.

Oletan, että olet lihava nainen.

Vierailija
42/82 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Ei osta eikä mene paikkoihin joissa olisi tyrkyllä. Vain alkkis ei pysty olla ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on onnistunut jo  3075 kertaa.

Vierailija
44/82 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn nykyään helposti. Ostan hyviä ruokia niillä rahoilla, jotka olisivat menneet alkoholiin ja vietän viihtyisää iltaa nauttien, että ei ole kiire mihinkään. 

Vierailija
45/82 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Olen ollut kaikki perjantait ilman viinaa jo 45 vuotta. Ei lainkaan vaikeaa.

Vierailija
46/82 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pystyy, ei ongelmia

Vierailija
47/82 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu Pepsiä lasissa

Vierailija
48/82 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin vuosi sitten kaiken alkoholin käytön. Mietin, että miksi joisin. Ja tulin tulokseen että kannattaa ainakin kokeilla olla ilman. 

Alkuun tuntui oudolta, oli enemmän tapa kuin tarve. Ja kun sen sisäistin niin loppu olikin helppoa. 

Vähän niinkuin jos mietit, että ihmiset syö karkkia ja popcornia elokuvissa. Miksi?Se ei ole tarpeellista, ei niitä nälkään syödä vaan huviksi ja tavan takia. Typerä hupi ja typerä tapa.

Vierailija
49/82 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ensinkään osta sitä alkoholia, niin helposti pystyy olemaan ilman.

Vierailija
50/82 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti 😀... no silleen ettet ota sitä viinaa. Sanot ittellesi: "tänä iltana ei oteta" ... ihan simppeli juttu ihan turhaan sinä tuosta numeroa teet.

Vierailija
51/82 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla kuin torstainkin, tai jonkun muun illan jonka pystyt olemaan, jos vielä joku sellainen on.

Vierailija
52/82 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun alkaa välittää terveydestään

Vierailija
53/82 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla että otan, tai sitten en. En ota v...tutukseen enkä sen enempää iloon, ihan muuten vaan. Ehkä tämä on pelkkä tapa, arjen ja viikon nollaus? Ei ottaminen ole humala hakuista vaan alkoholin avulla rentoutusta? Joskus käytän myös kannabista ihan samaa käyttöön, tai käytän molempia. Näin on menty viimeiset 40 vuotta.

T: Vanha hippi.

Vierailija
54/82 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ajattelee, että runsas alkoholinkäyttö rumentaa ulkonäköä.

Vierailija
55/82 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeet alkoholin juomatta jättämiseen:

1. Kaupassa käydessä kävele alkoholijuomien ohi äläkä osta niitä.

2. Kotona älä ota kaapista tai jääkaapista alkoholipitoista juomaa sisältävää tölkkiä, pulloa tai muuta säiliötä.

3. Jos olet baarissa/ravintolassa/juhlissa, juo vain alkoholittomia vaihtoehtoja. Esimerkki baariin: " Hei! Minulle yksi (mieleisisi alkoholiton virvoitusjuoma) jäillä, kiitos!"

Vierailija
56/82 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti

Vierailija
57/82 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain alkkis ei voi olla juomatta edes yhtenä iltana. Hankkiutukaa hoitoon te, jotka ette pysty. Olen tossisani.

Vierailija
58/82 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä ajatuksella, että jos juon, ei ole varaa maksaa laskuja. Jos ei pysty maksamaan laskuja, tulee aika äkkiä noutaja. Selviytymisvietti pitää huolen.

Onpa sinulla huonot tulot. Miksi et mene töihin. 

Vierailija
59/82 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla kuin muutkin illat, ei kai perjantaissa mitään erityistä ole miksi olisi pakko juoda?

On: viiikonloppu eessä taas, on viiikonloppu juoda saaa. 

Vierailija
60/82 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Olen ollut kaikki perjantait ilman viinaa jo 45 vuotta. Ei lainkaan vaikeaa.

Tylsä elämä. Varmaan neulot villasukkia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä