Stubb kertoo kuinka me voimme osallistua paljon ja käydä konserteissa, kuluttaa kulttuuria
Se on hänen vastauksensa leikkauksiin ja huonoon taloustilanteeseen.
Millä rahalla? Nuo on ihan niitä ensimmäisiä asioita mistä kotitaloudet tulevat leikkaamaan, viihde ja kulttuuri. Onko kyseessä Stubbin syökää kakkua hetki.
Kommentit (12)
On puheittensa kanssa käynyt syntymästään astu vappujuhlissa Kalastajatorpalla. Sekään ei ole ihan köyhein ja taviksien paikka.
Vierailija kirjoitti:
On puheittensa kanssa käynyt syntymästään astu vappujuhlissa Kalastajatorpalla. Sekään ei ole ihan köyhein ja taviksien paikka.
Lue itse mitä kirjoitit.
En usko, että "eliitti" ymmärtää mikä rahatilanne jollain perusduunarilla on ja kuinka paljon hänen tulonsa laskevat ihan lähivuosina, työttömistä ja köyhistä nyt puhumattakaan.
Monet juuri ja juuri saavat katettua perusmenot, siinäpä se.
Nykyisessä virassaan Stubb rouvineen maksaa kulttuurista 0 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue itse mitä kirjoitit.
Muuten ihan oikein, mutta köyhien on väärin kirjoitettu ja asti (ei astu). Tulee helposti näitä kirjoitusvirheitä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisessä virassaan Stubb rouvineen maksaa kulttuurista 0 euroa.
Niin kelpaa siinä sitten rehennellä, kun kaikki maksetaan ja saa parhaat paikat.
Jos lähtee konserttiin, niin liput riippuen artistista alkaen 20-100 euroa, siihen matkat päälle, voi laittaa sen 10 euroa, jos menee yleisillä. Nyt oletetaan sitten, että ihminen ei syö eikä juo mitään. Siinä on viikon ruuat, helppo leikkauskohde, jos rahatilanne on tiukka, ei varmasti lähdetä mihinkään kulttuuritapahtumaan.
Yksi hänen pilkkanimistään oli Madame 'Kassavaje'
Itsekin olen vähävarainen, mutta itse asiassa Helsingissä on ilmaisiakin tapahtumia, tällä viikolla esim Pop ja jazzopiston opiskelijoiden konsertti, kirkoissa konsertteja jne. Kesällä ilmaiskonsertteja Espan lavalla. Ainakin joihinkin kaupungin museoihin on tiettyinä päivinä ilmainen sisäänpääsy. Näitä pitää vähän etsiä netistä. Ymmärrän toki, että Helsinki on erityisasemassa, mutta esim ilmaisia kirkkokonsertteja on varmaan pienissäkin kaupungeissa.
Tämä on jännä tapa ajatella. Olen ollut elämässäni useamman kerran verrattain köyhä (lapsuus, opiskeluajat). Ikinä en kulttuurimenoista säästänyt, eikä säästetty lapsuudenkodissakaan. Sekä museoissa että oopperassa on ilmaistapahtumia ja joissain museoissa jopa ilmaispäivä kerran kuussa. Teattereihin järjestetään retkiä erilaisten säätiöiden kautta. Jos on työtön, saa alennuksia.
Yksi ongelma noissa ilmaiskonserteissa ja ilmais kulttuurissa on se, että oletuksena kaikki kulttuuri on aina hyvää ja se miellyttää aina kaikkia ihmisiä koska 'kulttuuri'. No näinhän ei tietenkään ole ja en todellakaan jaksa mennä kuuntelemaan tai katsomaan jotain täyttä tuubaa, tai jotain mikä ei kiinnosta minua tuon taivaallista.
Viime kesänä eksyin johonkin kylän ilmaiskonserttiin, pelokkaan näköiset esiintyjät lavalla jotka hädin tuskin osasivat soittaa, laulu on melkein selkäpiitä karmivan huonoa.
No herra Stubbilta puuttuu tilannetaju. Hän elää niin omassa kulplassaan, että ei ymmärrä hallituksen leikkauksien koskevan juuri kulttuurialoja. Kulttuuririentojen hinnat nousevat varmasti, koska niiltä aloilta leikataan. Samalla myös ihmisten verotusta ja tukia karsitaan. Ei tavallisilla ihmisillä ole varaa käydä vuodessa kovin monessa kulttuuritapahtumassa. Tässä muutama päivä sitten hän kehoitti kaikkia tukemaan Ukrainaa. Siihenkin uppoaa verotuloja... Valtion kassa on pohjaton.....