Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä äitejä vaivaa?

Vierailija
07.04.2007 |

Vaimoni tuskastuneena kerran totesi, että täällä sivustoilla ei voi vihastumatta käydä, kun tämä keskustelu on täynnä suorittaja äitejä. Tulin sitten mielenkiinnosta kurkkaamaan mitä vaimoni tuolla tarkoitti ja olen tyrmistynyt. Onko nykyaika todella tätä vai ovatko tänne kokoontuneet kaikki maan viripää äidit kirjoittelemaan?

Voin tässä nyt isän roolissa todeta, että en edes tiedä kuinka kauan vaimoni imetti (tarkalleen), imetti niin kauan kuin pystyi ja hyvälttä tuntui. Työhön vaimoni lähti tytön ollessa 1,5vuotta. Vaimoni ei aina tee tytölle kunnon ruokaa (enkä minäkään), joskus syödään valmis pöperöitä. Vaimo ei ole kantanut lasta viereemme nukkumaan öisin ja vaimo kieltää (nyt 2vuotiasta) lasta tarpeen tullen.

Voin käsi sydämmellä sanoa, että vaimoni on äärettömän hyvä äiti. Hän haluaa viettää lähes kaiken vapaa-aikansa tyttömme kanssa ja osoittaa rakkauttaan lapsellemme kadehdittavalla tavalla. Lisäksi vaimostani tekee suuremmoisen äidin se, että hän on antanut minulle ja tyttärelleni mahdollisuuden luoda toisiimme hyvn tunnesiteen. Hän ei ole ominut lasta itselleen ja on antanut minun alusta asti osallistua vauvan hoitoon mm. syöttämällä tuttipullosta. En ole isänä jäänyt mistään vaille. Ja olen äärimmäisen kiitollinen vaimolleni myös siitä, että hän ei ole muuttunut mammaksi lapsen tulon myötä. Hän on edelleen kaunis, itsestään huolehtiva ja parisuhdettamme vaaliva sädehtivä nainen!

En usko, että yksikään teistä " imetän lastani 3-vuotiaaksi ja en vie lasta ollenkaan päiväkotiin ja ennen kaikkea arvostelen muita kaikesta mitä he tekevät toisin..." äideistä on lähellekkään niin loistava äiti kuin minun vaimoni! Siksi te täällä pädettekin päivät pitkät!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vaimoni tuskastuneena kerran totesi, että täällä sivustoilla ei voi vihastumatta käydä, kun tämä keskustelu on täynnä suorittaja äitejä. Tulin sitten mielenkiinnosta kurkkaamaan mitä vaimoni tuolla tarkoitti ja olen tyrmistynyt. Onko nykyaika todella tätä vai ovatko tänne kokoontuneet kaikki maan viripää äidit kirjoittelemaan?

Voin tässä nyt isän roolissa todeta, että en edes tiedä kuinka kauan vaimoni imetti (tarkalleen), imetti niin kauan kuin pystyi ja hyvälttä tuntui. Työhön vaimoni lähti tytön ollessa 1,5vuotta. Vaimoni ei aina tee tytölle kunnon ruokaa (enkä minäkään), joskus syödään valmis pöperöitä. Vaimo ei ole kantanut lasta viereemme nukkumaan öisin ja vaimo kieltää (nyt 2vuotiasta) lasta tarpeen tullen.

Voin käsi sydämmellä sanoa, että vaimoni on äärettömän hyvä äiti. Hän haluaa viettää lähes kaiken vapaa-aikansa tyttömme kanssa ja osoittaa rakkauttaan lapsellemme kadehdittavalla tavalla. Lisäksi vaimostani tekee suuremmoisen äidin se, että hän on antanut minulle ja tyttärelleni mahdollisuuden luoda toisiimme hyvn tunnesiteen. Hän ei ole ominut lasta itselleen ja on antanut minun alusta asti osallistua vauvan hoitoon mm. syöttämällä tuttipullosta. En ole isänä jäänyt mistään vaille. Ja olen äärimmäisen kiitollinen vaimolleni myös siitä, että hän ei ole muuttunut mammaksi lapsen tulon myötä. Hän on edelleen kaunis, itsestään huolehtiva ja parisuhdettamme vaaliva sädehtivä nainen!

En usko, että yksikään teistä " imetän lastani 3-vuotiaaksi ja en vie lasta ollenkaan päiväkotiin ja ennen kaikkea arvostelen muita kaikesta mitä he tekevät toisin..." äideistä on lähellekkään niin loistava äiti kuin minun vaimoni! Siksi te täällä pädettekin päivät pitkät!

Vierailija
2/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta tulemasta viereen nukkumaan? Kyllä meillä on pyritty siihen, että jokainen nukahtaa omaan sänkyynsä, mutta jos on yöllä viereen tullut joku niin ei ole pois kannettu eikä ole kielletty. 2-vuotias on todella todella pieni lapsi. Mitäs jos pikkuinen on kipeänä tai nähnyt painajaista, vanhempi kieltää ja komentaa takaisin omaan sänkyyn, missä se mörkö juuri oli. Huh huh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin voisi kirjoittaa minunkin mieheni, joka jumaloi minua, ja pitää minua maailman parhaana kasvattajana.

Samoin voisi kirjoittaa monen muunkin palstailijan mies vaimostaan.

Tämä on paikka missä voi anonyymisti purkaa tuntojaan ja " patoutumiaan" , varmaankin siksi tekstit on usein sitä luokkaa, että herkempiä hirvittää.

Ihan tavis äitejä me ollaan, olkaa vaimosi kanssa huoletta:)

Hyvää pääsiäisen aikaa pienelle perheellenne:)!

Vierailija
4/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 voisi opetella lukemaan. Ei missään lukenut että kielletään lasta tulemaan vanhempien viereen vaan että yleisesti kielletään jos on tarvetta eikä anneta lapsen sanella sääntöjä!

Totesinpa taas minäkin vuoden tauon jälkeen että tällä palstalla ei mikään ole muuttunut...

Vierailija
5/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vaimo ei ole kantanut lasta viereemme nukkumaan öisin ja vaimo kieltää (nyt 2vuotiasta) lasta tarpeen tullen.

Vierailija
6/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että arvostat häntä niin äitinä kuin kumppanina. Muista kertoa myös hänelle itselleen mitä tännekin kirjoitit. Mukavaa kevättä teille! :)

Vierailija
7/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivan suurpiirteinen mutta vastuuntuntoinen vanhemmuus on auttaa jaksamaan. Vaimosi jaksaa hyvin ilmeisesti siksi, että on mennyt töihin. Lasten hoitaminen kotona on rankempaa. Jokainen perhe pohtii asiat sekä vanhempien että lasten näkökulmasta ja valitsee sopivan kompromissin. Muiden valintoja ei silti kannattaisi liikaa arvostella.

Vierailija
8/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi jos kirjoitukseni oli epäselvästi kirjoitettu. Nuo kaksi asiaa eivät liittyneet toisiinsa. Siis viereen ei nukuteta! PISTE. Ja kieltäminen oli ihan lause erikseen...eli lasta uskalletaan myös tarpeen tullen kieltää eikä vaan paapota! Näin tarkoitin.

t AP

ps. kiitos asiallisista viesteistä..on täällä palstalla näköjään ihan normaaliakin väkeä ;)

Vierailija
9/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo varmaan lukee miehensä tekstin. Tai sitten tämä on naisen kirjoittama provo.

Ääliöhän se on, joka tulee pahantuuliseksi tällaisesta palstasta. Suurin osa tänne kirjoitettua on ihan paskaa. Kuinka monta kertaa minäkin olen ollut rikas kotiäiti, kenellä on varaa ajella mersylla yms.

Hupia. Ja tyhmä on se, joka ottaa tosissaan näitä juttuja. Tällaiset rekisteröimättömät palstathan on ihan vitsejä.

Hiukka tynnyrissä kasvanut vaimosi, kenties.

Vierailija
10/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö tämä ole jo miehistä halveksuntaa?

Vaimosi on ihana nainen ja me muut äitejä, jotka saamme VAIMOSI JA NAISESI suuttumaan.

Justjoo, hyvää jatkoa vain teillekin.

Vierailija
11/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Vaimo ei ole kantanut lasta viereemme nukkumaan öisin ja vaimo kieltää (nyt 2vuotiasta) lasta tarpeen tullen.

Eli vaimo ei ole kantanut lasta viereen JA myös tarpeen tullen kieltää lasta. Kaksi eri asiaa samassa lauseessa!!!

Vierailija
12/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oikeus keskustella niistä. Tämä ei ole totalitäärinen valtio, jossa mielipiteen vapautta poljetaan. Hyvä niin. AV:lla tunteet joskus kuohuvat ja minunkin mielestäni puhutaan asiattomuuksia, arvostellaan turhaan ja suututaan turhasta, mutta täällä tuntuu olevan koko yhteiskunnan kirjo edustettuna. Maailma mini-koossa. Joten siitä sopii miettiä millainen maailma meillä onkaan :) (Olisi kiva, jos jokainen vähän hillitsisi itseään, mutta ihmisen elämä on ihmisen elämää ja me kaikki olemme täällä oppiaksemme ja kasvaaksemme.)

Selkeästi moraalisesti tuomittavia, itsekkäitä, rahan-ahneita, ilkeitä ja ajattelemattomia valintoja saa arvostella.

Esim. minun mielestäni lapsi ei kuulu päiväkotiin eikä kukaan saa minua vakuuttuneeksi, että he sinne kuuluvat. Lasta kuuluu imettää pitkään, jos se on mahdollista. Se on luonnollista, lapselle hyvää (parasta) ja tukee lapsen luontaisia tarpeita ja mahdollisuuksia kasvaa mahdollisimman tasapainoiseksi yksilöksi.

Tämä on ihan peruspsykologiaa (ja filosofiaa). Yhtä tarvetta ei voi korvata toisen runsaudella, sanoo arvostetuin lastenpsykologimme Jari Sinkkonenkin.

Yksilö ei voi elää arvovapaassa " kelluvassa" olotilassa, jossa hänen valintojaan ei saa arvostella tai tuomita. " Ei saa syyllistää" on keskenkasvuisten vinkunaa. Syyllisyydentunto on normaali ja hyvä tunne, joka ohjaa ihmistä toimissaan. Se joka sitä kokee menköön peilin eteen miettimään, miksi näin on.

Yhteiskunnassa yksilön arvojen (tai niiden puutteen) vapaata toteuttamista valvotaan mm. poliisitoimin (esim. ylinopeus. Ajatko sinä hyvä " isukki" koskaan ylinopeutta? Jos niin miksi mielestäsi sinulla on oikeus vaarantaa muiden ihmisten (tai oma) turvallisuus -- mutta katsot, että täällä toiminta on jotenkin paheksuttavaa? Täällä ei sentään listitä satoja ihmisiä vuodessa niinkuin liikenteessä?

On paheksuttavia tekoja, vielä paheksuttavimpia tekoja, vastenmielisiä tekoja, vääriä tekoja ja anteeksiantamattomia tekoja. Sitten on myös hyviä ja hyväksyttäviä tekoja (tutustu esim. Platon tai Immanuel Kant), joiden suuntaan ihmisen tulisi pyrkiä.

Siinä sitä paatosta. Ugh, olen puhunut.

Vierailija
13/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan tosissasi? Salli mun nauraa. Olen AP:n kanssa samoilla linjoilla. Saathan sinä tehdä sen oman kersasi kanssa ihan miten haluat, Ei minua ainakaan henkilökohtaisesti kiinnosta vaikka imettäisit lapsiasi koulu-ikään asti ja jättäisit lapset viemättä kouluunkin. Ihan sama mulle. Mutta en minä todistele täällä omaa hyvyyttäni haukkumalla kaltaisiasi ihmisiä päivittäin täällä palstoilla. En tarvitse oman egon nostatusta ja aloita kerta toisensa jälkeen keskustelua siitä kuinka taaperon imettäminen on mielestäni naurettavaa. Minä kun ymmärrän että maailmassa on muunlaisiakin ihmisiä kuin minä!

Vierailija
14/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla mies eikä hiiri.

Vierailija
15/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukut palstalla päivällä sellaista ihmistä, joka on asioista toista mieltä kuin sinä.

Vierailija
16/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta taas keskustellaan kuinka on kauheeta viedä lapsi päivähoitoon ja korvike on mykkyä ja plaa plaa... hankkikaa elämä oikeesti!

Vierailija
17/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo olikin vain esimerkki:

" kuinka taaperon imettäminen on mielestäni naurettavaa"

Vierailija
18/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkyy olevan numero 20

Vierailija
19/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miehen vaimo on löytänyt paremmat palstat

Vierailija
20/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken mitä ap kirjoitti.

Hajotkaa vaan omaan itseriittoisuuteenne, av:n superäidit.

t: virkaäiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan