Odotuksia avioliitolta
Millasia odotuksia sinulla on avioliitolta ja tulevalta puolisoltasi? Vastauksia mielellään niiltäkin joilla avioliitto tai edes suhde ei ole tällä hetkellä ajankohtainen.
Mainitse myös ikäsi ja sukupuolesi.
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan päästä tästä yksin pärjäämisestä pienessä vuokrakuutiossa. Ei mulla oo varaa koskaa tehä mitää kivaa. Jos olis puoliso niin vois sisustaa ja käydä lomareissuilla ja ulkona syömässä. Koiranki vois hankkia sitten kun olis joku joka sitä ulkoiluttais aamusin.
N29
Miten ne varat naimisiin mennessä kasvaa?
Siten että aviossa tullaan yhdeksi lihaksi. Molempien omaisuus kasvaa.
Talouden yhteenlaskettu omaisuus kasvaa toki, mutta kun sitä on jakamassa kaksi, ei henkilöä kohti oleva varallisuus kasvanutkaan.
Yksin ollessani sain kaiken mitä tarvitsin ja paljon, mitä halusin. Menin naimisiin miehen kanssa, jonka palkka tupla mun palkkaan verrattun
Koska 1+12 vaan 5 niin teillä omaisuus jäi vähemmäksi per ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan päästä tästä yksin pärjäämisestä pienessä vuokrakuutiossa. Ei mulla oo varaa koskaa tehä mitää kivaa. Jos olis puoliso niin vois sisustaa ja käydä lomareissuilla ja ulkona syömässä. Koiranki vois hankkia sitten kun olis joku joka sitä ulkoiluttais aamusin.
N29
Talouden yhteenlaskettu omaisuus kasvaa toki, mutta kun sitä on jakamassa kaksi, ei henkilöä kohti oleva varallisuus kasvanutkaan.
Yksin ollessani sain kaiken mitä tarvitsin ja paljon, mitä halusin. Menin naimisiin mieh
Koska 1+12 vaan 5 niin teillä omaisuus jäi vähemmäksi per ihminen.
Paskapalsta ei ymmärrä näköjään matemaattisia merkkejä. Tuossa piti lukea "1 + 1 (ei ole) 2"
"Talouden yhteenlaskettu omaisuus kasvaa toki, mutta kun sitä on jakamassa kaksi, ei henkilöä kohti oleva varallisuus kasvanutkaan."
Ihminen ei hyödy vain omaisuudesta jonka suoraan omistaa vaan myös omaisuudesta jota hän voi käyttää. Esim. vaimoni omistaa kesämökin mutta kyllä minä olen siellä kuin olisin omassani.
Vierailija kirjoitti:
"Talouden yhteenlaskettu omaisuus kasvaa toki, mutta kun sitä on jakamassa kaksi, ei henkilöä kohti oleva varallisuus kasvanutkaan."
Ihminen ei hyödy vain omaisuudesta jonka suoraan omistaa vaan myös omaisuudesta jota hän voi käyttää. Esim. vaimoni omistaa kesämökin mutta kyllä minä olen siellä kuin olisin omassani.
Ex-vaimollani oli myös mökki ja olin siellä työorjana. Eli käytännössä meni miinukselle.
Odotan miehen maksavan mun hassutukset ja osallistuvan niihin aina kun haluun. Tajuaa myös poistua paikalta kun on haitoilla, esim. kaverin polttareissa jossa paikalle tuli pari hottismiestä.
N35
Ei vai puolisoilla ole mitään annettavaa toisilleen? Entä ihmissuhde - eikö se jo ole arvokas. Yrittäkää vaan suudella ypöyksin tai jos laitatte keittiössä ruokaa ja radiosta tulee hyvä biisi niin kuinka ypöyksin sitten tanssitte hitaita? Mitään tämmöistä ei voi yksin tehdä ja on ollut väärinymmärrystä jos ei tajuta että parisuhteessa ihmissuhde itsestään on se arvokas ja tärkeä eikä mitä materiaalista toiselle antaa tai jotain suorittamista.
Kauan aikaa sitten olin sinkkuna ostanut asunnon, sisustanut sen kivasti ja ostin joitain uusia asioista sinne, mm. uudet mukit. Kuvittelin itseni parisuhteessa, istumassa aamiaisella juomassa niistä mukeista.
Toivoin siis ihan arkisia aisoita parisuhteelta, yhdessä tekemistä ja olemista.
Meni pari vuotta, mutta sitten löytyi se mies, jonka kanssa juotiin aamaukahvia niistä mukeista, ja edelleen juodaan 24 vuotta myöhemmin, mukitkin ovat vielä tallella.
Tärkeintä on se, että yhteinen arki sujuu, koska elämä on pääosin arkea. Luonteet ovat aika samanlaiset, pidämme samanlaisista asioista ja tekemisistä, kotitöiden jakaminen sujuu, suhde rahaan on samanlainen jne.
Vierailija kirjoitti:
Ei vai puolisoilla ole mitään annettavaa toisilleen? Entä ihmissuhde - eikö se jo ole arvokas. Yrittäkää vaan suudella ypöyksin tai jos laitatte keittiössä ruokaa ja radiosta tulee hyvä biisi niin kuinka ypöyksin sitten tanssitte hitaita? Mitään tämmöistä ei voi yksin tehdä ja on ollut väärinymmärrystä jos ei tajuta että parisuhteessa ihmissuhde itsestään on se arvokas ja tärkeä eikä mitä materiaalista toiselle antaa tai jotain suorittamista.
Minähän en tanssi vaikken yksin oliskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N29
Yksin ollessani sain kaiken mitä tarvitsin ja paljon, mitä halusin. Menin naimisiin miehen kanssa, jonka palkka tupla mun palkkaan verrattun
Juu, naisen kannattaa katsoa myös kuinka ahne mies on. Jos miehen nälkä vaan kasvaa ja kasvaa niin hän syö lopulta vaimonsa ja lapsensakin. Ensimmäisenä vaimon, sillä hän on miehelle "vierain". Tämän vuoksi ei kannata pariutua moraalittoman eläinvaistoisen miehen kanssa, vaan sellaisen jolla on korkeampi moraali ja asettaa etusijalle muut asiat kuin itsensä, egonsa, oman kehonsa, ja halunsa. Narsissimies on helppo tunnistaa, kun on kerran nähnyt miehen, joka asettaa rajan "itselleen" ja "itsensä" kasvattamiselle, ja kasvattaa asioita ympärillään.
Vierailija kirjoitti:
Kauan aikaa sitten olin sinkkuna ostanut asunnon, sisustanut sen kivasti ja ostin joitain uusia asioista sinne, mm. uudet mukit. Kuvittelin itseni parisuhteessa, istumassa aamiaisella juomassa niistä mukeista.
Meni pari vuotta, mutta sitten löytyi se mies, jonka kanssa juotiin aamaukahvia niistä mukeista, ja edelleen juodaan 24 vuotta myöhemmin, mukitkin ovat vielä tallella.
Tärkeintä on se, että yhteinen arki sujuu, koska elämä on pääosin arkea. Luonteet ovat aika samanlaiset, pidämme samanlaisista asioista ja tekemisistä, kotitöiden jakaminen sujuu, suhde rahaan on samanlainen jne.
Nainen laittoi kotia ja osti mukeja. Sitten sai kumppanin jonka kanssa aamukahvit sai juoda rauhassa. Nyt mukit on minulla kaapissa käyttämättöminä ja nainen tuhkana haudattuna jo 10 vuotta. Ei ehditty edes vuotta nauttia aamukahveista yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti, kannattaa unelmoida ja niihin unelmiinsa ei sisällytä mitään paskaa. Pelkästään sen mitä haluaa ja hyväkäytöksisen, rakastavan miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on se, että yhteinen arki sujuu, koska elämä on pääosin arkea. Luonteet ovat aika samanlaiset, pidämme samanlaisista asioista ja tekemisistä, kotitöiden jakaminen sujuu, suhde rahaan on samanlainen jne.Nainen laittoi kotia ja osti mukeja. Sitten sai kumppanin jonka kanssa aamukahvit sai juoda rauhassa. Nyt mukit on minulla kaapissa käyttämättöminä ja nainen tuhkana haudattuna jo 10 vuotta. E
Jeps, koitapa sitten päästä yli menneistä ja elää nykyhetkessä tai suunnitella tulevaa. Kukaan ei halua miestä joka rakastelee päivittäin kuollutta ä m m ä ä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on se, että yhteinen arki sujuu, koska elämä on pääosin arkea. Luonteet ovat aika samanlaiset, pidämme samanlaisista asioista ja tekemisistä, kotitöiden jakaminen sujuu, suhde rahaan on samanlainen jne.Nainen laittoi kotia ja osti mukeja. Sitten sai kumppanin jonka kanssa aamukahvit sai juoda rauhassa. Nyt mukit on minulla kaapissa käyttämätt
Jeps, koitapa sitten päästä yli menneistä ja elää nykyhetkessä tai suunnitella tulevaa. Kukaan ei halua miestä joka rakastelee päivittäin kuollutta ä m m ä ä .
Miksi koittaisin? En halua naista elämääni, varsinkaan tollasta paskaa akkaa kuin sinä.
En ymmärrä yhtään näitä kommentteja. Avioliitto ei todellakaan takaa mitään yhdessäoloa, matkoja tai mitälie. Avioliitto on sopimus, joka päättyy aina. Joko eroon tai kuo-lemaan.
Olisin toivonut syvää sielunyhteyttä ja kumppanuutta. Kumppanuuden sain, sielunyhteys ei koskaan muodostunut sillä tavalla mitä olin toivonut. Ja rehellisesti sanoen olen menettänyt toivon, että kenenkään miehen kanssa voisi sellaista muodostaa. Pitäisi olla joku ihan 0.0001% erityisyksilö. Ei miehet tajua sellaisesta mitään, ovat tyytyväisiä kunhan arki toimii.
Haen siis elämän suolan muualta kuin parisuhteesta. Miehen kanssa pyöritetään perhettä mutta muut unelmat toteutan itsenäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Nuo mainitsemasi asiat ovat ehkä 0.1 % elämän sisällöstä. Jos haluaa kumppanin erilaisiin askareisiin ja yhdessäoloon, kannattaa valita koira. Mies ei koskaan ole saatavilla silloin kun sinä haluaisit ja sen lisäksi tulee sitten kaikenlaisia muita haasteita.
Poikkeukset vahvistaa säännön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo mainitsemasi asiat ovat ehkä 0.1 % elämän sisällöstä. Jos haluaa kumppanin erilaisiin askareisiin ja yhdessäoloon, kannattaa valita koira. Mies ei koskaan ole saatavilla silloin kun sinä haluaisit ja sen lisäksi tulee sitten kaikenlaisia muita haasteita.
Poikkeukset vahvistaa säännön.
Koirasta ei makkarissa oo mitään iloa kuin joillekin pervoille.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on mielikuva siitä että puolisoni kanssa saamme yhdessä rakentaa kotia, matkustella, harrastaa ja käydä vaelluksilla. Yhteiset koti illat sohvalla takkatulen lämmössä kirjaa lukien puolison kainaloon käpertyneenä. Lisäksi tietäisin että joku minua aina odottaa kotiin ja pitää minusta huolta jos olen ollut ulkona kavereiden kanssa ja aamulla kotiin tullessa on pää kipeänä.
N21
Minä olin pari vuotta sinua vanhempi, kun muutin poikaystäväni kanssa yhteen. Minusta oli iltaisin mukava nukahtaa miehen kainaloon, kun mies vielä luki kirjaa. Olin iltauninen ja tarvitsin enemmän unta mitä hän, joten rupesin aiemmin nukkumaan. Nykyäänkin miehen viereen on hyvä nukahtaa ja vielä mukavampaa on herätä ihan kylki kyljessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N29
Ei mun omaisuus kasvanu kyllä senttiäkään vaan vaimo alko tuhlata sitä.
Niinkuin vaikkapa lasten vaatteisiin tms?
Yksin ollessani sain kaiken mitä tarvitsin ja paljon, mitä halusin. Menin naimisiin miehen kanssa, jonka palkka tupla mun palkkaan verrattuna. Lasten (3) synnyttyä en aina ole saanut edes sitä, mitä olisin tarvinnut. Kuitenkin molemmat olemme palkkamme laittaneet yhteiseen pesään.