Kerrostalo vs omakotitalo
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalo, pääsee helpommalla. Ei lumenluontia, ei lehtien haravointia, ei nurmikon ajoa.
Tässä kiteytyy kennostoasukkaan prioriteetit.Pääasia ettei itse tarvitse tehdä mitään.
Mitä siitä? Mieluummin käyn itsekin salilla kuin lumenluonnissa. En tykkää pihatöistä oi voi.
Moni mukapuuhakas okt-asuja sitten autoilee ihan joka paikkaan kilometrin matkatkin (on kyllä nähty) ja mitä harvemmassa asutus, sen korkeampi keskipaino. Ei riitä pihapuuhat pitämään kunnossa.
Olen asunut rivitalossa, omakotitalossa ja nyt kerrostalossa.
Noita asumisia on määrittänyt ihan elämäntilanne.
Turhaa sinkkunaisena asua viiden makuuhuoneen omakotitalossa. Missä vielä paikat alko kaipaamaan remonttia ja pihakin suht vaikeahoitonen. Ikääkin 55 vee. Töitäkin mun pitää tulevaisuudessa jaksaa tehdä sinne lähemmä 70 vee.
Jokaisessa asumismuodossa on ollut hyvät ja huonot puolensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Cheek omista juurikin Helsingin keskustasta jonkun kattohuoneiston, joka on kyllä täysin verrattavissa omakotitaloon?
Kattohuoneisto verrattavissa omakotitaloon :D
Kyllä näkee että jotkut kerrostaloasukit on täysin pihalla omakotiasumisesta.
Ei, kattohuoneisto ei ole yhtään mitenkään verrattavissa omakotitaloon, ei todellakaan.
Niin se kattohuoneisto on parempi.
Itse asiassa ne kattohuoneistot on kerrostaloasumisen pohjasakkaa. En ymmärrä alkuunkaan, miksi joku on valmis maksamaan vintille kyhätystä erittäin epäkäytännöllisestä kämpästä aivan järkyttäviä hintoja, kun pääsääntöisesti ikkunatkin on kattoikkunoita, eli ulos katsoessasi et näe kuin joko sinistä tai harmaata taivasta ja yleisemmin nimenomaan sitä harmaata.
Kerrostalo viimeinen vaihtoehto, rivari kelvollinen, paras olisi oma talo ja vähintään kilsa lähimpään naapuriin. Olen allergisoitunut naapureille pääkaupunkiseudulla liian tiiviisti asuessa. Täällä ei auta edes omakotitalo kun naapurit melskaa neljällä puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalo, pääsee helpommalla. Ei lumenluontia, ei lehtien haravointia, ei nurmikon ajoa.
Naurattaa aina nämä samat argumentit.
Ihan yhtä helpolla pääsee omakotitalossakin, jos ei halua tehdä itse. Ei se huoltoyhtiö tule ilmaiseksi niitä hommia sinne tekemään, vaan sinä maksat ihan kaikesta vastikkeessasi.
Ero omakotitaloasujaan on se, että sinä et saa valita teetkö itse vai et, vaan olet aina vain maksajan roolissa. Omakotiasuja saa aina valita, mitä tykkää tehdä itse ja mitkä palvelut ostaa. Minä asun täällä maalla ja ostan aurauksen ja samalla kun auraaja kääntyy pihassani hän vetää myös pienen pihankäytäväni, joten minulle ei jää käytännössä mitään lumen luontia. Itse kyllä ihan tykkään lumitöistä, mutta kun olen välillä reissunpäällä, niin en viitsi vajaa satametristä pihatietäni jättää luomatta. Maksan siitä viiskympp
Itse taas otin viikon lomaa joka kevät että kerkesin hoitaa pihan siistiin kuntoon ennen kesää. Pidän kasveista.
Lumet luotiin ihan itte. Ja töissä käytiin kodin ulkopuolella.
Asun rivarissa, missä tehdään talkoilla pihatyöt, mutta naapurin omakotitalossa käy huoltofirma tekemässä kaikki pihatyöt.
Kaikki asumismuodot on tullut koettua ja kerrostaloon voisin vielä lähteä, jos se olisi rauhallinen ja olisi jokin ihana kattohuoneisto. Tällä hetkellä meille sopii paritalo: mulle on tosi tärkeää, että on iso terassi ja mielellään iso piha. Omakotitalossa on tosi paljon hommaa, me asummekin tällä hetkellä vuokralla uudessa paritalossa ja remppajutut voi laittaa vuokranantajalle, jos niitä tulee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Cheek omista juurikin Helsingin keskustasta jonkun kattohuoneiston, joka on kyllä täysin verrattavissa omakotitaloon?
Kattohuoneisto verrattavissa omakotitaloon :D
Kyllä näkee että jotkut kerrostaloasukit on täysin pihalla omakotiasumisesta.
Ei, kattohuoneisto ei ole yhtään mitenkään verrattavissa omakotitaloon, ei todellakaan.
Niin se kattohuoneisto on parempi.
Itse asiassa ne kattohuoneistot on kerrostaloasumisen pohjasakkaa. En ymmärrä alkuunkaan, miksi joku on valmis maksamaan vintille kyhätystä erittäin epäkäytännöllisestä kämpästä aivan järkyttäviä hintoja, kun pääsääntöisesti ikkunatkin on kattoikkunoita, eli ulos katsoessasi et näe kuin joko sinistä tai harmaata taivasta ja yleisemmi
Onhan noita isolla terassilla ja kunnon isot ikkunat.
Nuorena aikuisena kerrostalossa vuokralla asuminen oli just hyvä.
Mutta nyt kun on lapsia ja koiria, niin kyllä omakotitalo on meille täydellinen asumismuoto. Saa mellastaa ja pitää ääntä miten tahtoo ja myös nukuttaa lapset hiljaisuudessa ilman naapureiden elämöintiä. Itselläni ei enää yhtään riitä hermot naapurimeluun, joten oma rauha on ihana asia. Omakotitaloon myös mahtuu hyvin kaikki lasten juhlat ja vieraiden kestitseminen. Myös rivitalo oli kiva asumismuoto, vaikka tilaa oli vähemmän. Toivottavasti en enää ikinä joudu muuttamaan kerrostaloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä helpolla pääsee omakotitalossakin, jos ei halua tehdä itse. Ei se huoltoyhtiö tule ilmaiseksi niitä hommia sinne tekemään, vaan sinä maksat ihan kaikesta vastikkeessasi.
Ero omakotitaloasujaan on se, että sinä et saa valita teetkö itse vai et, vaan olet aina vain maksajan roolissa. Omakotiasuja saa aina valita, mitä tykkää tehdä itse ja mitkä palvelut ostaa. Minä asun täällä maalla ja ostan aurauksen ja samalla kun auraaja kääntyy pihassani hän vetää myös pienen pihankäytäväni, joten minulle ei jää käytännössä mitään lumen luontia. Itse kyllä ihan tykkään lumitöistä, mutta kun olen välillä reissunpäällä, niin en viitsi vajaa satametristä piha
Itse taas otin viikon lomaa joka kevät että kerkesin hoitaa pihan siistiin kuntoon ennen kesää. Pidän kasveista.
Lumet luotiin ihan itte. Ja töissä käytiin kodin ulkopuolella.
Ihan ei auennut, mikä oli pointtisi, mutta sehän on nimenomaan omakotiasumisessa juurikin parasta, että saat ihan itse valita, oletko perse pystyssä ryytimaalla aamusta iltaan, vai etkö tee itse mitään. Monethan nykyään uusissa omakotitaloissa ei istuta nurmikkoa lainkaan, vaan pihaan laitetaan kunttaa, terasseja ja kivetyksiä. Toiset taas hoitaa nurmikonleikkuun robottileikkurilla. Kukin tavallaan, mutta se juuri onkin omakotiasumisessa parasta, että saat ihan itse valita kuinka paljon touhuat, vai touhuatko lainkaan.
Näin yksin asun mieluummin kerrostalossa. Perin omakotitalon, mutta sain sen onneksi heti myytyä, ja nyt on mennyt jo yli viisi vuotta eikä ole perästä kuulunut.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalo on kallista, tarkoitettu niille jotka haluavat maksaa puolet tuloista hoitokuluissa jotka eiväy hyödytä itseään millään tavalla
Minulla taas ei ole varaa mieleiseeni omakotitaloon, vaan on helpompaa löytää mieleiseni kerrostalo. Tietysti voisin ostaa ränsistyneen ok-talon keskeltä-ei-mitään, mutta en halua sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kiteytyy kennostoasukkaan prioriteetit.Pääasia ettei itse tarvitse tehdä mitään.
Hoh hoijaa. Suurin osa ok-asujista kehuskelee näissä ketjuissa aina sillä, ettei tarvitse tehdä mitään mitä ei halua. :D
Ihan samalla tavalla kuitenkin ON PAKKO ok-talossakin, jos haluaa kotinsa pysyvän kasassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalo on kallista, tarkoitettu niille jotka haluavat maksaa puolet tuloista hoitokuluissa jotka eiväy hyödytä itseään millään tavalla
Minulla taas ei ole varaa mieleiseeni omakotitaloon, vaan on helpompaa löytää mieleiseni kerrostalo. Tietysti voisin ostaa ränsistyneen ok-talon keskeltä-ei-mitään, mutta en halua sellaista.
NIin pitäähän se omakotitaloin huoltaa ja rempata aivan kuten kerrostalokin. Meillä pidetään huolta kerrostalosta ja tehdään remontit ajallaan. Ihan samalla tavalla näin pitäisi tehdä omakotitalossakin. Ei mulla ainakaan olisi varaa yksin omakotitaloa pitää kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo, niin ei tarvitse kuunnella naapurin kolistelua. Mutta helppohoitoisella pihalla ja uudehko, jotta ei tarvitse koko ajan olla remppaamassa.
Just tällä hetkellä 2 naapuria leikkaa nurmikkoa ja yksi pesee ja imuroi autoaan kolmatta tuntia täällä ok alueella 😅 Yhden naapurin koira haukkuu, ja helikopteri lentelee, jossain kauempana kiljuu kersat 😂
Kuka imuroi autoaan kolmatta tuntia? Tuosta pesemisestä tuskin lähtee häiritsevä ääni. Yleensä omakotitalossa on max. 3 rajanaapuria, joiden nurmikonleikkuu kuuluu edes kunnolla omalle pihalle, eli ei tätä jatkuvaksi häiriöksi voi sanoa. Minusta on ihana istuskella terassilla ja kuunnella juurikin mainitsemiasi ääniä naapureista, poislukien jatkuva koiran haukkuminen, joita meidän naapurustossa ei onneksi ole.
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo. Voin grillata pihassa, eikä tule heippalappuja. Jos tulee, niillä voi sytyttää grillin seuraavalla kerralla.
Kuvastaa ok-asujien luonnetta. Te olette itse just niitä kerrostalojen kauhuja, jotka eivät ota muita huomioon. Onneksi osa teistä ymmärtää, ettei vika ole muissa vaan teissä ja pysyttelette ok-taloissanne metsän keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo, niin ei tarvitse kuunnella naapurin kolistelua. Mutta helppohoitoisella pihalla ja uudehko, jotta ei tarvitse koko ajan olla remppaamassa.
Just tällä hetkellä 2 naapuria leikkaa nurmikkoa ja yksi pesee ja imuroi autoaan kolmatta tuntia täällä ok alueella 😅 Yhden naapurin koira haukkuu, ja helikopteri lentelee, jossain kauempana kiljuu kersat 😂
Kuka imuroi autoaan kolmatta tuntia? Tuosta pesemisestä tuskin lähtee häiritsevä ääni. Yleensä omakotitalossa on max. 3 rajanaapuria, joiden nurmikonleikkuu kuuluu edes kunnolla omalle pihalle, eli ei tätä jatkuvaksi häiriöksi voi sanoa.
Missään ei ole sellaista kerrostaloakaan, jossa joku huutaisi yötä päivää. Kuitenkin aina vetoatte ainaisesti meteleviin mielikuvitusihmisiin kerrostaloja haukkuessanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka imuroi autoaan kolmatta tuntia? Tuosta pesemisestä tuskin lähtee häiritsevä ääni. Yleensä omakotitalossa on max. 3 rajanaapuria, joiden nurmikonleikkuu kuuluu edes kunnolla omalle pihalle, eli ei tätä jatkuvaksi häiriöksi voi sanoa.
Missään ei ole sellaista kerrostaloakaan, jossa joku huutaisi yötä päivää. Kuitenkin aina vetoatte ainaisesti meteleviin mielikuvitus
Mun naapurit ovat eläkeläisiä ja he viettävät tosi paljon aikaa kakkoskodissaan ulkomailla.Vietän paljon aikaa yksin tässä pienkerrostatalossa ja välillä on vähän orpo olo, kun on niin hiljaista.
Riippuu ihan täysin, mistä tykkää, millä lailla haluaa asua, millaisella alueella haluaa asua, jne. Sama ihminen voi eri elämänvaiheissa valita toisin.
Ero omakotitaloasujaan on se, että sinä et saa valita teetkö itse vai et, vaan olet aina vain maksajan roolissa. Omakotiasuja saa aina valita, mitä tykkää tehdä itse ja mitkä palvelut ostaa. Minä asun täällä maalla ja ostan aurauksen ja samalla kun auraaja kääntyy pihassani hän vetää myös pienen pihankäytäväni, joten minulle ei jää käytännössä mitään lumen luontia. Itse kyllä ihan tykkään lumitöistä, mutta kun olen välillä reissunpäällä, niin en viitsi vajaa satametristä pihatietäni jättää luomatta. Maksan siitä viiskymppiä talvelta joten melko pieni on tuo kustannuserä. Nurmikonleikkuusta ja haravoinnistakin tykkään, joten ne teen mieluusti itse. Tosin lehtien haravointi alle tunti vuodessa on niin naurettava jobi, ettei sitä nyt viitsisi edes mainita, mutta kun nyt otit senkin esille, niin menköön.