Kerrostalo vs omakotitalo
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
No nyt on katteet kohdillaan jos tonni pitää maksaa yhdestä patterista. Ettei ollut l e s t a d i o l a i s e t asialla. Ne on tunnettuja kaiken maailman koijauksista.
Mulla putkimies nysväsi kolme tuntia patteria, vaikka itse kävi entisen irrottamassa ja tilasi uuden. Olikin mittavirhe liitoksissa
Tämä kerrostalo, jossa asun. Mieleinen sijainti, hinta johon oli varaa, kasvukeskuksessa joten ei jää käsiin, jos jonain päivänä myyn. Hyvin hoidettu, rauhallisella alueella, paljon taloyhtiön remontteja jo tehtynä. Sopii mulle.
Ihmiset tykkäävät usein siitä, miten ovat lapsuudessaan asuneet.
Minä asun mieluiten kerrostalossa edellyttäen, että naapurit ovat ok. Helppoa ja vaivatonta, yksinasuvana tuntuu turvalliselta.
Omakotitalo, aina ja ehdottomasti. Oma rauha, saa tehdä itse päätökset, saa puuhastella ja remppailla miten haluaa, olen puutarhaihminen joten sen hoito, koiralla on paljon tilaa ja iso piha, lista jatkuu vaan. En keksi mitään huonoa, koska emme elä yli budjetin ja talo ei niele kaikkea rahaa, on varaa tehdä muutakin. En inhoa edes lumen kolausta :) Mutta meillä on hyvin suojaisa piha, tähän ei käytännössä näe ja ei ole ohikulkua ja hiljaisia, mukavia naapureita. En tiedä viihtyisinkö enää jos olisi kovin näkösällä, tähän rauhaan on niin tottunut. Vuosienkin jälkeen minusta on aina vaan ihana ajaa työpäivän jälkeen omaan pihaan ja omaan rauhaan, se on sellaista omaa luksustani. Ja pk-seudulla asutaan.
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo ja niin ettei ole naapurit ihan vieressä. Etsitään uutta taloa koska naapurissa asuva lapsiperhe tekee tässä asumisesta sietämätöntä. Lapset mm huutavat kaiket illat ja änkevät meidän pihalle härnäämään koiria ja repimään istutukset.
Siis hirveää. Ettekö ole noiden hirviöiden vanhemmille sanonut mitään?
Eikös Cheek omista juurikin Helsingin keskustasta jonkun kattohuoneiston, joka on kyllä täysin verrattavissa omakotitaloon?
Kerrostalo, pääsee helpommalla. Ei lumenluontia, ei lehtien haravointia, ei nurmikon ajoa.
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo. Voin halutessani pestä pyykkiä vaikka keskellä yötä eikä siihen ole kenelläkään sanomista. Vieraille on aina vieraspaikka pihassa, useampikin. Pyörät säilyy autotallissa, vaikka niitä ei lukitse. Voin grillata pihassa, eikä tule heippalappuja. Jos tulee, niillä voi sytyttää grillin seuraavalla kerralla. Putkiremontti ei ollut samanhintainen kuin talo ostaessa. Kerrostaloissahan asunto maksetaan kolmeen kertaan: Ostaessa, pankille korkoina ja remonttikuluina. Ok-talossa on niin paljon hyviä puolia että loppuu serverikapasiteetti Sanomalta, jos alan niitä tänne listaamaan.
täyttä paskaa. Tai sitten tosiaan sain asuntoni helvetin halvalla.
Kirjanpidostani tarkistin maksoin uuden asuntoni lainasta korkoa 8398,24 euroa. Eli mielestäsi olen maksanu PK-seudulla, kehä 3 sisäpuolelta, metron läheisyydestä uudesta asunnosta alle 10 000 €
Vierailija kirjoitti:
Asuisin mielummin omakotitalossa. Vaan kun sijainti on minulle asumismuotoa tärkeämpi asia, eikä Helsingin keskustassa ole omakotitaloja.
Minullekin sijainti on asumismuotoa tärkeämpi asia eli naapurit ja muut ihmiset mahdollisimman kaukana. Tämänhetkisessä talossa on lähin naapuri puolen kilometrin päässä.
Ilman muuta okt.
Nyt meillä on 2, Suomessa ja ulkomailla.
Muutaman vuoden sisällä tulee ongelma miettiä mitä jätämme Suomeen - kerrostalossa en halua asua hetkeäkään mutta onko tyhmää pitää rivaria varalla 11kk/v vai otammeko aina airbnb:n tai vastaavan?
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalo, pääsee helpommalla. Ei lumenluontia, ei lehtien haravointia, ei nurmikon ajoa.
Tässä kiteytyy kennostoasukkaan prioriteetit.
Pääasia ettei itse tarvitse tehdä mitään.
Pienkerrostalo, jossa suojaisa piha ja terassi.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Cheek omista juurikin Helsingin keskustasta jonkun kattohuoneiston, joka on kyllä täysin verrattavissa omakotitaloon?
Kattohuoneisto verrattavissa omakotitaloon :D
Kyllä näkee että jotkut kerrostaloasukit on täysin pihalla omakotiasumisesta.
Ei, kattohuoneisto ei ole yhtään mitenkään verrattavissa omakotitaloon, ei todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kattohuoneisto ei ole yhtään mitenkään verrattavissa omakotitaloon, ei todellakaan.
Voi se olla, jos saa veneen ja asuntovaunun helposti säilytykseen sinne kattohuoneiston välittömään läheisyyteen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se kattohuoneisto on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuisin mielummin omakotitalossa. Vaan kun sijainti on minulle asumismuotoa tärkeämpi asia, eikä Helsingin keskustassa ole omakotitaloja.
Minullekin sijainti on asumismuotoa tärkeämpi asia eli naapurit ja muut ihmiset mahdollisimman kaukana. Tämänhetkisessä talossa on lähin naapuri puolen kilometrin päässä.
Olisi karseaa asua noin. Minä tykkään, että on muita ihmisiä lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi karseaa asua noin. Minä tykkään, että on muita ihmisiä lähellä.
Minulla on lähin naapuri 800 metrin päässä ja tässä odottelen vesi kielellä että se nakkaa lusikan nurkkaan. Olen jo sen tiluksia katsellut sillä silmällä että ostan ne sitten pois.
Kaikki asumismuodot läpi käyneenä nyt näin elämäni kalkkiviivoilla kerrostalo on paras.
Kerrostaloasunnossa omistaminen ei oikein tunnu omistamiselta edes, mihin vaan tarvitaan lupa. Naapuriin voi muuttaa joku mölyäjä (näitä on hyvilläkin alueilla koska omistetun huoneiston vuokraamista ei voi rajoittaa) tai kanta-astuja yöeläjä. Kerrostalossa on kuitenkin ihanan helppoa, ja pääsee varmemmin sijainnille, josta ei tarvitse autolla lähteä joka paikkaan. Vuokralla rauhallisen kerrostalon ylimmässä kerroksessa on hyvä, pääsee lähtemään kun haluaa, jos naapuriksi tuleekin sietämätön otus. Isommissa asunnoissa vuokrat tuntuu myös olevan suhteessa edullisempia kuin pienissä.
Omakotitalossa on joskus rasittava määrä velvoitteita, mutta vapaus tehdä sen kanssa käytännössä lähes mitä haluaa, eikä inhoja seinänaapureita. Tonttinaapureista toki ei ole takeita niissäkään. Haaveilen, että kun teinit on muuttaneet omilleen, ostan/rakennutan pienen ja helppohoitoisen okt:n riittävän lähelle keskustaa. Joku 60 neliöinen riittäisi hyvin, sen nyt saa kunnossa pidettyä aina. En kaipaa niinkään tila, vaan rauhaa.
Helsingissä on kerrostaloja, joissa vastike on O euroa. Yhtiö omistaa liikehuoneistoja ja ajan mittaan hankkinut asuinhuoneistoja. Vinttitiloja myyty rakemnusfirmoille asunnoiksi rakennettavaksi. Riittää rahaa isoihinkin remontteihin. Näillä huoneistoilla on luonnoĺlusesti kovat neliöhinnat varsinkin, kun ne yleensä sijaitsevat muutenkin arvokkailla alueilla.