Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailisitko miestä, joka ei pidä mitään yhteyttä lapseensa?

Vierailija
28.08.2025 |

Kyseessä siis ei mikään sellainen tilanne, että yhteydenpito olisi viranomaisten toimesta kielletty, on vaan niin hankalaa, että on jäänyt.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en

Vierailija
2/35 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsensa hylkäävä mies tai nainen on limaläjä, johon en koskisi pitkällä tikullakaan. Vain mielenvikainen ihminen pystyy hylkäämään oman lapsensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en niele mitään "exä on niin vaikea nönnönnöö" -selityksiä. Jos lastaan rakastaa, hänen elämästään ei katoa.

Vierailija
4/35 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan pitäisi. Minun ex ei pidä lapsiinsa yhteyttä kuin minimaalisesti. Aivan minimaalisesti. Olen kannustanut pitämään! Ja huolehtimaan. Mutta ei. Eli mies saattaa puhua mitä vaan eksästään. Ei kaikki eksät ole vaikeita hulluja.

Vierailija
5/35 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti. Joka tapauksessa en tapailisi miestä, jonka elämässä lapsi on vahvasti mukana.

Vierailija
6/35 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Lapsensa hylkääjä on alinta saastaa mitä löytyy. Mikään vieraannuttamislöpinä ei uppoa.

Vierailija
7/35 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan pitäisi. Minun ex ei pidä lapsiinsa yhteyttä kuin minimaalisesti. Aivan minimaalisesti. Olen kannustanut pitämään! Ja huolehtimaan. Mutta ei. Eli mies saattaa puhua mitä vaan eksästään. Ei kaikki eksät ole vaikeita hulluja.

Mikä on aivan minimaalisesti? Minkä ikäiset lapset?

Vierailija
8/35 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu syystä. Jos on esim. tullut vanhemmaksi rikoksen seurauksena (r aiskaus, petos, ehkäisyvälinepetos eli r aiskaus) niin hyväksyisin. Useimmiten näissä vaan homma menee niin päin että mies yrittää sluibata miehen vastuista ja loisia äitiydessä, loisia naisessa, jne. eli aika pieni todennäköisyys että olisi kyse tästä. 

Lisäksi se että jos onkin tullut rikoksen uhrina vanhemmaksi, niin siitä ei saa kirjoittaa paljastuskirjaa vaan mieluummin vaieta. Ei ole hyvän maun mukaista huudella ympäri kyliä lapsen elämää raskauttavia asioita, vaikka periaatteessa aihetta olisikin. Siitä vaan ei voi seurata mitään hyvää, että leimaa jonkun r aiskauslapseksi, vaikka näitäkin on. Yksityisesti voi sitten joskus omalle lähipiirilleen kertoa, mutta ei millekään random deiteille.

Vierailija
9/35 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuota eksänsä hulluksi maalaamista olen nähnyt lähinnä miehiltä, jotka ovat kirjaimellisesti tehneet eksänsä hulluiksi. Eli jos tällaista väkivaltaa eksää kohtaan ilmenee, niin hippulat vinkuen pakoon ihan lapsitilanteesta riippumatta.

Vierailija
10/35 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole varaa tavata lasta koska olen pitkäaikaistyötön eikä lapsen äiti anna minulle lapsen puhelinnumeroa.

M43

Vierailija
11/35 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakait voisin. Hänelle olisi enemmän aikaa minulle.

Vierailija
12/35 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
13/35 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakait voisin. Hänelle olisi enemmän aikaa minulle.

Hänellä

Vierailija
14/35 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en niele mitään "exä on niin vaikea nönnönnöö" -selityksiä. Jos lastaan rakastaa, hänen elämästään ei katoa.

Ja usein se "vaikeus" voi johtua myös sen miehen ongelmista. Esimerkiksi kun itse kävin töissä ja piti sopia tarkkoja kellonaikoja, jotta pystyn hoitamaan oman elämäni asiat ja velvollisuudet, mies koki tämän "alistamisena" eikä halunnut sopia. Aina piti olla useiden tuntien haitari, että hän voi säätää ja sohlata miten sattuu. Ja minä olin tässä se pahis, jota hän mustamaalasi ympäri kyliä ja tietysti huusi ja haukkui vielä päin naamaakin. No aika selvää että yhteistyö on loppu. Ja hyvä niin, mielenterveys oli todella koetuksella tämän kanssa säätäessä. Ja tiedän, että hän juoksenteli ympäri omia verkostojaan ja myös esim. minun sukulaisiani leimaamassa minua hulluksi.

Vierailija
15/35 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tapailisi tuollaista luuseria.

Vierailija
16/35 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tapauksesta. Lapsellista miestä en halua missään tapauksessa. Uusperhekuvio vain painajaisissa.

Vierailija
17/35 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Lapsensa hylkääjä on alinta saastaa mitä löytyy. Mikään vieraannuttamislöpinä ei uppoa.

Vieraannuttaminen on kyllä ihan oikea ongelma. Eräs sukulaisnainen sai exänsä savustettua ulos lapsen elämästä. Sai useammatkin uhkasakot tapaamisten estämisestä, mutta maksoi ne. Mies taisteli vuosia, mutta niiden oikeustaisteluun käytettyjen vuosien aikana lapsi kasvoi lähes aikuiseksi eikä enää halunnut isäänsä tavata. Äitinsä oli tehokkaasti aivopessyt lapsen ajattelemaan isää pahana. Yritimme tähän varovasti puuttua, sillä seurauksella, että nainen katkaisi välit perheeseemme.

Vierailija
18/35 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkä ikäinen lapsi? Alaikäinen? En tapailisi. 

Vierailija
19/35 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu syystä. Jos on esim. tullut vanhemmaksi rikoksen seurauksena (r aiskaus, petos, ehkäisyvälinepetos eli r aiskaus) niin hyväksyisin. Useimmiten näissä vaan homma menee niin päin että mies yrittää sluibata miehen vastuista ja loisia äitiydessä, loisia naisessa, jne. eli aika pieni todennäköisyys että olisi kyse tästä. 

Lisäksi se että jos onkin tullut rikoksen uhrina vanhemmaksi, niin siitä ei saa kirjoittaa paljastuskirjaa vaan mieluummin vaieta. Ei ole hyvän maun mukaista huudella ympäri kyliä lapsen elämää raskauttavia asioita, vaikka periaatteessa aihetta olisikin. Siitä vaan ei voi seurata mitään hyvää, että leimaa jonkun r aiskauslapseksi, vaikka näitäkin on. Yksityisesti voi sitten joskus omalle lähipiirilleen kertoa, mutta ei millekään random deiteille.

Ei järjen häivää! Hyväksyisit miehen joka ei pidä lapseensa yhteyttä, koska raiskasi lapsen äidin, ja lapsi syntyi tämän seurauksena? Vai mitä siis tarkoitat? Raiskaaja nyt tuskin on tosiaan lapseensa yhteydessä, mutta kuka nyt tuollaisen miehekseen huolisi?

Vierailija
20/35 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, mikä on syynä. Ei asiat ole aina mustavalkoisia.

Mutta jos syynä on se, että mies on yrittänyt yhteydenpitoa useaan otteeseen, mutta kukaan ei vastaa eikä halua tulla, niin sehän olisi ideaalitilanne.