Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inari Fernández, 43, tajusi avioeronsa jälkeen miksi monissa avioliitoissa on huonoa seksiä

Vierailija
28.08.2025 |

Avioero käynnistää hurjan Tinder-tykkäyksien värittämän deittailun Camillan elämässä. Hän tutustuu toinen toistaan kuumempiin miehiin, jotka herättävät naisen seksuaalisuuden henkiin ennenkokemattomalla tavalla. Löytyy niin Viikinki, Poromies, Kelkkamies kuin Prätkämieskin, se kuuluisa kaksoisliekki. Muiden muassa.

Kuten miesten lempinimistä voi päätellä, kirjan tapahtumat sijoittuvat Inarin todellisiin kotimaisemiin Lappiin: Ivaloon, Inariin, Rovaniemelle ja Sodankylään. Kuuden Lapissa asutun vuoden jälkeen Inarille oli helppo sijoittaa tapahtumat juuri sinne. Lisäksi Lapin deittailukulttuuri itsessään on asia, jonka Inari halusi kirjaan ehdottomasti mukaan.

Välimatkat ovat Lapissa niin sairaan pitkiä, että jo se tekee deittailuun oman erityispiirteensä. Toisen luokse saatetaan mennä heti ensitreffeille yökylään, sillä ajomatkaa saattaa olla jopa 500 kilometriä, Inari kertoo.

https://anna.fi/ihmiset/inari-fernandez

Kommentit (478)

Vierailija
461/478 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellisen ihmisen lapsellinen teos. Myötähäpeä.

Vierailija
462/478 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Someihmisille tekisi hyvää käydä tavistöissä jotteivat keskittyisi liikaa itseensä.  Yleensä ihmiset on töissä 8-17, jonka jälkeen hoitavat lapset ja kodinjutut lisäksi voi olla vielä muistisairaat vanhemmat huolehdittavina. Ei siinä paljon ehdi/haluta tindermiehiä haalia riesakseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/478 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kirja oli ihan hassu. Aviomies oli se joka yritti kaikin tavoin pitää liekkiä yllä ja vaimoa vaan ahdisto kaikki yritykset. Sitten erottiin, liityttiin tinderiin ja sen jälkeen naista kävi panemassa joku tyyppi joka oli oppinsa ottanut pirnoleffoista. Varmasti aviomies myös olis suostunut suihinottoon ym. leikkeihin.

Ehkä ratkaisuna olisi ollut miehen syrjähypyt ja maksulliset naiset.

En edes ymmärrä missä vaiheessa tuo nainen koki olevansa vapaa kun ihastuu kaiken maailman juopporenttuihin ja hyppää samantien sänkyyn kun mies sormensa työntää aukkoihin.

Vaikuttaa enemmän holtittomalta ikäkriisiltä koko kirja

Vierailija
464/478 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kirja oli ihan hassu. Aviomies oli se joka yritti kaikin tavoin pitää liekkiä yllä ja vaimoa vaan ahdisto kaikki yritykset. Sitten erottiin, liityttiin tinderiin ja sen jälkeen naista kävi panemassa joku tyyppi joka oli oppinsa ottanut pirnoleffoista. Varmasti aviomies myös olis suostunut suihinottoon ym. leikkeihin.

En edes ymmärrä missä vaiheessa tuo nainen koki olevansa vapaa kun ihastuu kaiken maailman juopporenttuihin ja hyppää samantien sänkyyn kun mies sormensa työntää aukkoihin.

Ei siinä tosiaan "vapaus" toteudu, kun itketään miesten perään, tai suostui olemaan miehelle vain seksiävarten. Enemmän tuo kuulostaa siltä, että on todella heikko itsetunto ja hukassa itsensä kanssa. 

Toisella tapaamisella Viikingin kanssa Camilla sanoo olevansa kokeneempi kuin viikinki. Kokoajan hänestä puhutaan kuin olisi joku seksin ylipapitar. Hassua kokemusta, muutama mies, jotka nekin kohtelevat huonosti, seksi on samaa nuolemista ja sormettamista kokoajan ja sitten on ne yhdet seksibileet.

Päähenkilö vaikuttaa enemmänkin läheisriippuvaiselta rassukalta, kuin vapaalla ja "kohtuvoimansa" löytäneeltä naiselta. 

Hämmentävä teos kaiken kaikkiaan. En tiedä, missä on ne ainekset oikein trilogiaan.

Myötähäpeä on se tunne, minkä tämä kirja jättää.

Vierailija
465/478 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettinyt kirjan kirjoittamista erään vaikean suhteeni pohjalta. Ei mitään seksihurjastelua vaan omia ajatuksia ja tunteita sekä todellisia ja fiktiivisiä tapahtumia. Sitä ahdistusta, surua yms. mitä vaikea suhde tuo. 

Tätä ketjua lukiessa olen kuitenkin alkanut epäröidä. En halua oman kirjan kohdalla tällaista hyökytystä kirjaa ja mua kohtaan. Kirja olisi mun tunteiden purkamista. Olen ollut todella syvissä vesissä ajatusteni kanssa enkä kaipaa siihen päälle vielä sitä, että mun tunteita alettaisiin vähättelemään, pilkkaamaan jne. 

Inarin kirjaa en ole lukenut tai kuunnellut ja tuskin niin teenkään, joten en osaa sanoa minkälaista kieltä hän käyttää. Joistakin viesteistä tässä ketjussa kuitenkin selviää, että tekstinsä on lapsellista ja teinimäistä. Teksti kuulemma kaukana laadukkaasta. 

Pitää muuttaa omaa mielipidettä, että en aio lukea kirjaa. Tämän ketjun myötä kiinnostus kasvoi sen verran, että otin Bookbeatin ilmaisen kokeilun ja koitan lukea Inarin kirjan. :D Saa nähdä kuinka pitkälle jaksan lukea koska ei vaikuta kovin lupaavalta kyllä kun lukee tämän ketjun kommentteja ja Bookbeatin arvosteluja.

Vierailija
466/478 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettinyt kirjan kirjoittamista erään vaikean suhteeni pohjalta. Ei mitään seksihurjastelua vaan omia ajatuksia ja tunteita sekä todellisia ja fiktiivisiä tapahtumia. Sitä ahdistusta, surua yms. mitä vaikea suhde tuo. 

Tätä ketjua lukiessa olen kuitenkin alkanut epäröidä. En halua oman kirjan kohdalla tällaista hyökytystä kirjaa ja mua kohtaan. Kirja olisi mun tunteiden purkamista. Olen ollut todella syvissä vesissä ajatusteni kanssa enkä kaipaa siihen päälle vielä sitä, että mun tunteita alettaisiin vähättelemään, pilkkaamaan jne. 

Inarin kirjaa en ole lukenut tai kuunnellut ja tuskin niin teenkään, joten en osaa sanoa minkälaista kieltä hän käyttää. Joistakin viesteistä tässä ketjussa kuitenkin selviää, että tekstinsä on lapsellista ja teinimäistä. Teksti kuulemma kaukana laadukkaasta. 

Pitää muuttaa omaa mielipidet

Ainakin näet, miten kirjaa EI pidä kirjoittaa. 

Vierailija
467/478 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaikka kirjan tapahtumat ja henkilöt ovat fiktiivisiä"

Niin. Tosielämässä mies ei välttämättä ole tarinoiden kaltainen? Tulee arki.

Vierailija
468/478 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastikko tätä on markkinoitu sanoin "miesten olisi hyvä lukea tämä kirja". Toivottavasti yksikään mies ei tätä lue. Päähenkilö on ongelmakimppu, ja seksi on kamalaa. Tuskin nuo kuvaukset jokaisen naisen haaveita on, ei minun ainakaan. -ja saan mieheltäni paljon parempaa seksiä, kuin kirjassa kerrottu. Minun mielestäni siis. 

Jos kirjassa on kuvattu "vapaus" mietityttää todella, mitä se aiempi elämä ja niin kamala parisuhde on mukamas ollut. Se, kuinka Camillan perhe puhui, että miksi hän jätti hyvän miehen, vaikuttaa olevan suoraan Inarin omasta elämästä. 

Vierailija
469/478 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lukenut elämäni aikana paljon kirjoja, joten tiedän kyllä minkälainen on hyvä kirja. 

Olen nyt päässyt siihen kohtaan missä Camilla alkaa käymään läpi miehiä jotka laittaneet tykkäyksen Tinderissä. Kirjassa on joitakin kohta mitkä tökkii. Esim. se kun naisporukalla puhuvat kuka on ollut paras nuolija ja sen muka näkee miehestä jolla on iso kulli. No kyllä mekin voidaan kavereiden kanssa jotakin puhua seksistä, mutta ei kyllä tuolla tavalla härskisti. Yksi kaveri on sellainen jonka kanssa enemmän näistä jutellaan, mutta ei me nyt kaikkea toiselle kerrota. 

Sitten se on, että kyse Inarista ja sitten puhutaan kadulla kävelemisestä. Asun itse pienellä paikkakunnalla eikä täällä kyllä mistään kaduista puhuta. Ei täällä ole katuja. 

Suuresti ihmetyttää myös ne uikkarit mekot alla. Siis uikkarit?! Kuka hitto laittaa baariin mekon alle uikkarit eikä jotakin bodya? Uikkarit ei ole mitkään mukavat pidettävät vaatteiden alla, ainakaan mun mielestä.

Suurin ihmetyksen aihe on, että 40v nainen eikä ole saanut suuseksiä koskaan?! Sitten vielä pohtii, että josko ei ollut muotia silloin kun oli nuori. Siis mitä hittoa?! Mä aloin seurustella ensimmäisen kerran vuonna -97 ja silloin oli myös seksiä ensimmäisen kerran. Mulla ikää vähän alle 17v ja mies jonkun verran vanhempi. Kyllä mä suuseksiä sain ja olen saanut sitä useammalta mieheltä. Jotkut miehet ovat suorastaan innoissaan kun pääsevät nuolemaan. Kyllä pitää olla paskaa tuuria naisella, jos ei muka kukaan ole nuollut tuohon ikään mennessä.

Vierailija
470/478 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, missä on ne ainekset oikein trilogiaan.

Siis onko ollut jossakin puhetta jatko-osista vai mitä tarkoitat? Inarilla muka niin paljon kokemuksia, että riittäisi kolmeen kirjaan? Samoja seksijaarituksia?

Vierailija
471/478 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä taas jonkun tubettajan yleistää näitä omakohtaisia ongelmia. Mikä ihmeen seksihäpeä Suomessa vuonna 2025?? :D Ilmeisesti Inarilla itsellään ollut jotain tabuja sängyssä ja nyt kirjoittaa opaskirjan muille. Voi hyvänen aika taas. Taas keksitty pyörä uudestaan.

Espanjalaiset miehet on rankattu vuosi toisensa jälkeen maailman parhaimmiksi rakastajiksi. Ottavat naiset huomioon kaikessa ja ovat hyvin seksuaalisia miehiä. Epäilen, että tässä suhteessa ongelma on ollut Inarin päässä. No, Estebanille löytynee ottajansa myös Lapissa, toivon ainakin.

N46 naimisissa espanjalaisen kanssa jo 20v

Riippuu varmaan taustoista. Oma ex mies kenen kanssa olin naimisissa 10 vuotta, ja yhdessä 15, oli neitsyt kun tapasimme 1( 1990 vuosikymmenen lopussa)  Perheensä oli hyvin katolilainen. Kotikylässään ei esim kondom

Kannattaa lukea Kaisa Beltranin kirja Kadonneet tytöt. Kertoo Espanjan ihmiskaupasta.

Vierailija
472/478 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossakin viestissä joku kirjoitti, että naiset eron jälkeen voimaantuu yms. No en mä ainakaan. Mies jätti mut ja mä muserruin aivan täysin. En ole vieläkään kunnossa enkä tiedän tulenko enää koskaan kuntoon. Trauma jäi erosta.

Vierailija
473/478 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanikäinen kuin armon kirjoittelija ja kyllä mua on nuoltu jo 20 vuotta sitten. On tullut testattua kymmenien miesten taitoja siinä aaiassa eikä se ainakaan itselleni ole mitään tajunnan räjäyttävää. Jännä miten tylsää ihmisten seksielämä voi olla. Sitten keski-ikäisenä erotaan ja löydetään seksin salat :D

Vierailija
474/478 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lukenut elämäni aikana paljon kirjoja, joten tiedän kyllä minkälainen on hyvä kirja. 

Olen nyt päässyt siihen kohtaan missä Camilla alkaa käymään läpi miehiä jotka laittaneet tykkäyksen Tinderissä. Kirjassa on joitakin kohta mitkä tökkii. Esim. se kun naisporukalla puhuvat kuka on ollut paras nuolija ja sen muka näkee miehestä jolla on iso kulli. No kyllä mekin voidaan kavereiden kanssa jotakin puhua seksistä, mutta ei kyllä tuolla tavalla härskisti. Yksi kaveri on sellainen jonka kanssa enemmän näistä jutellaan, mutta ei me nyt kaikkea toiselle kerrota. 

Sitten se on, että kyse Inarista ja sitten puhutaan kadulla kävelemisestä. Asun itse pienellä paikkakunnalla eikä täällä kyllä mistään kaduista puhuta. Ei täällä ole katuja. 

Suuresti ihmetyttää myös ne uikkarit mekot alla. Siis uikkarit?! Kuka h

Eipä kaikki suuseksistä välitä. Itsekään en sitä harrasta.

Vierailija
475/478 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuresti ihmetyttää

Ei toki välitä, mutta aika kummallista jos muutamaan mieheen ei mahdu edes yhtä sellaista joka antaisi suuseksiä.

Vierailija
476/478 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain joskus ollut aviomies, joka ei suostu suihinottoon?

Vierailija
477/478 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ehkä ratkaisuna olisi ollut miehen syrjähypyt ja maksulliset naiset."

Miksei se, että kertoo miehelleen minkälaista seksiä haluaa?

Vierailija
478/478 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, missä on ne ainekset oikein trilogiaan.

Siis onko ollut jossakin puhetta jatko-osista vai mitä tarkoitat? Inarilla muka niin paljon kokemuksia, että riittäisi kolmeen kirjaan? Samoja seksijaarituksia?

Minustakin jossain lehtijutussa oli, että tämä teos aloittaa trilogian. Olihan myös fifty shades trilogia. Eiköhän tässä ole nyt kyse rahastuksesta. Seksi, alapääjutut ja panojutut myy. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän