Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inari Fernández, 43, tajusi avioeronsa jälkeen miksi monissa avioliitoissa on huonoa seksiä

Vierailija
28.08.2025 |

Avioero käynnistää hurjan Tinder-tykkäyksien värittämän deittailun Camillan elämässä. Hän tutustuu toinen toistaan kuumempiin miehiin, jotka herättävät naisen seksuaalisuuden henkiin ennenkokemattomalla tavalla. Löytyy niin Viikinki, Poromies, Kelkkamies kuin Prätkämieskin, se kuuluisa kaksoisliekki. Muiden muassa.

Kuten miesten lempinimistä voi päätellä, kirjan tapahtumat sijoittuvat Inarin todellisiin kotimaisemiin Lappiin: Ivaloon, Inariin, Rovaniemelle ja Sodankylään. Kuuden Lapissa asutun vuoden jälkeen Inarille oli helppo sijoittaa tapahtumat juuri sinne. Lisäksi Lapin deittailukulttuuri itsessään on asia, jonka Inari halusi kirjaan ehdottomasti mukaan.

Välimatkat ovat Lapissa niin sairaan pitkiä, että jo se tekee deittailuun oman erityispiirteensä. Toisen luokse saatetaan mennä heti ensitreffeille yökylään, sillä ajomatkaa saattaa olla jopa 500 kilometriä, Inari kertoo.

https://anna.fi/ihmiset/inari-fernandez

Kommentit (510)

Vierailija
501/510 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuon kirjan kansi on jotenkin ahdistava ja kamala. Ei todellakaan mitenkään positiivisiä seksuaalisia viboja tuova. 

Vierailija
502/510 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tuon kirjan kansi on jotenkin ahdistava ja kamala. Ei todellakaan mitenkään positiivisiä seksuaalisia viboja tuova. 

Tuolta voi katsoa kuvan:

https://gummerus.fi/products/vapaus

Onhan se vähän ahdistava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/510 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä ole mikään omaelämänkerta! Tässä on varmasti jotakin hänestäkin mutta myös muiden naisten tarinoita yhdisteltynä fiktioksi. Nainen saa kirjoittaa pullantuoksuisesta äitiydestä tulematta tuomituksi mutta ei muusta, niinkö? Kirja oli minusta herättävä ja vei mukanaan. 

Vierailija
504/510 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Someihmisille tekisi hyvää käydä tavistöissä jotteivat keskittyisi liikaa itseensä.  Yleensä ihmiset on töissä 8-17, jonka jälkeen hoitavat lapset ja kodinjutut lisäksi voi olla vielä muistisairaat vanhemmat huolehdittavina. Ei siinä paljon ehdi/haluta tindermiehiä haalia riesakseen.

Kirjan päähenkilö oli hoitanut muistisairasta anoppia mutta eihän se eron jälkeen enää hänelle kuulu ja lapsi oli muuttanut opiskelemaan. Tervetuloa tähän elämänvaiheeseen joskus itsekin. Myös itse luovutin muistisairaan anopin hyysäämisen omille pojilleen eron jälkeen ja lapset aikuisia. Ehtii kummasti tehdä muutakin kuin uhriutua omaan suorittamiseensa. 

Vierailija
505/510 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa toki kirjoittaa, mutta ihmetyttää miksi aikuinen itseään kunnioittava(?) keski-ikäinen kirjoittaa noin lapsellista tekstiä. Ois tuo ehkä 17 veenä uponnut. Kun on Reginan naisten unelmia tasoa...

Vierailija
506/510 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset varmaan ylpeitä.

Meidän Ilari tyydytti teidänkin isän.

Yllättävän monen isin haave onkin naapurin isi, jospa vain tietäisit. 

Vierailija
507/510 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samanikäinen kuin armon kirjoittelija ja kyllä mua on nuoltu jo 20 vuotta sitten. On tullut testattua kymmenien miesten taitoja siinä aaiassa eikä se ainakaan itselleni ole mitään tajunnan räjäyttävää. Jännä miten tylsää ihmisten seksielämä voi olla. Sitten keski-ikäisenä erotaan ja löydetään seksin salat :D

Näinhän se on. Suurin osa naisista ei nauti seksistä vaikka mies tekisi kaikki temput. 

Vierailija
508/510 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodankylän kansalaiskanavalla hyvä kommentti liittyen tämän päivän kiukutteluun:

Kirjallisuuden ystäviä tuntuu olevan paljon kanavalla. Se on mahtavaa. Tottakai jokainen kommentoija/peukuttaja oli lukenut IF:n kirjan.

Tässä uusi vinkki ahkerille lukijoille: 7/25 julkaistu Westin kirja, josta ei ole kovin paljoa debattia käyty.

Kyseessä naisen, etenkin saamelaisen naisen seksuaalisuus. Ote on suorastaan hirtehinen. Viittaukset nuoruuden Suviin ja perheäidin elämään Utsjoella ovat liikuttavia.

Heidi Lakkala oli arvioinut tänään LK:ssa IF:n kirjaa. IF äidin puheenvuorossa (josta on jo minut bannannut ilman että olisin sanallakaan häntä kommentoinut) tuomitsi Lapin Kansan ja etenkin otsikon muikkeli - sanan käytöstä ja I:n seuraajat tietysti tuomitsivat LK:n. Koska kunnioitan tekijänoikeuksia en liitä juttua. IF kokee arvostelun täysin vääränä. Tottakai hänen faninsa huutavat Heidiä "ristille".

Muikkeli on slangisana, jota on toki käytetty jopa Sodankylässä jo vuosikymmen sitten. Minun käsitykseni mukaan tarkoittaa nopeita "pelilikkeitä" tekevää naista.

Vierailija
509/510 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuo kirja onkin saanut paremmat pisteet storytellissä. 

Vierailija
510/510 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samanikäinen kuin armon kirjoittelija ja kyllä mua on nuoltu jo 20 vuotta sitten. On tullut testattua kymmenien miesten taitoja siinä aaiassa eikä se ainakaan itselleni ole mitään tajunnan räjäyttävää. Jännä miten tylsää ihmisten seksielämä voi olla. Sitten keski-ikäisenä erotaan ja löydetään seksin salat :D

Näinhän se on. Suurin osa naisista ei nauti seksistä vaikka mies tekisi kaikki temput. 

Mitähän sinä selität? 

Miksi on oletus että kaikki naiset nauttivat nuolemisesta? Itse kuulun niihin myös, jotka eivät siitä saa mitään. Laukean kyllä sormin, ja yhdynnässä, monessa asennossa ja monta kertaa peräkkäin. Todellakin nautin seksistä. 

Ongelmana onkin tuo, että mies "tekee kaikki temput". Eli olettaa kaikkien naisten pitävän samoista asioista ja toimivan samalla tavoin. Ikään kuin jokin kodinkone, näppäile tästä ja paina tuosta niin hurina käy. 

Se on "vain" seksiä. Se voi olla hyvää tai huonoa. Jopa mekaanista, kuten kuvasit. rakastelu on sitten aivan eri asia. Ja parasta se on vakituisessa suhteessa, jossa tuntee toisen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi