Miksi muutit synnyinseuduiltasi pois?
Kommentit (61)
Olen maalta. Siellä ei ole mitään ajankulua sinkulle ja työmahdollisuuksiakaan ei juuri ole. Jos olisi elämäntoveri, voisin ehkä asuakin siellä, ainakin jonkun aikaa. En kauheasti tykkää siitä, jos kaikki tuntevat toisensa tai aina on samat naamat vastassa, kun lähtee kotoa. Jopa nykyisessä pikkukaupugissa tuppaa niin olemaan. Hyvistä naapurisuhteista olen kyllä aina tykännyt, jollaisia maalla paljon on, ja kaupungin kerrostalossakin asuessa jotain aina turisen tuttujen naamojen kanssa.
Jos jotain kaipaan, niin maaseutumaisemaa ja sen rauhaa. Ja ihmisiä, jotka ovat mitä ovat, ei ole esim. pukeutumisen kanssa niin tarkkaa. Joskus halusin pukea kumisaappaat jalkaani sadesäällä kaupungissa, jossa nyt asun ja se herätti heti ihmetystä torilla. 😂
Liian vähän töitä, liikaa l e s t o j a.
Vierailija kirjoitti:
Muutin pikkukaupungista miljoonakaupunkiin ulkomaille, koska pikkukaupungissa oli elämä harmaata ja tylsää ja ei juurikaan mahdollisuuksia.
Todellako? Kumminkin sieltä ei-harmaasta ja ei-tylsästä tulet ajankuluksesi jonnekin suomalaiselle vauvapalstalle kirjoittamaan? 😳
Toisekseen, yleensä ei ulkomailta kyllä pääse suomalaisille foorumeille kirjoittamaan eli mahdoitko päästellä luikuriakin.
Koska siellä ei ollut vttu mitään. Ei työpaikkoja ei mitään. Ja sisäsiittoisuus. Itse en ollut sukua kenellekään.
Ei minulta kysytty haluanko muuttaa. Olin vajaa kolmevuotias.
Vantaalta Helsinkiin, noh koska Vantaa 😆
Kouvola. Ei liene tarvitse selittää.
Rautjärvellä ei ollut oikein opiskelumahdollisuuksia tai töitä.Muutin jo 16 vuotiaana pk-seudulle opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani asuvat kotiseudullani. En halua asua samalla paikkakunnalla heidän kanssaan.
Minua taas harmittaa, etten asu samalla paikkakunnalla. Se olisi helpompaa vanhempien vanhetessa ja autottomana. Joskus nuorempana ajattelin samoin kuin sinä, pelkäsin, että vanhemmat olisivat jatkuvasti omassa huushollissani kylässä ja kyläämässä. Nykyään ajattelen eri tavalla. Yksin kun asuu keski-iässä, niin vanhemmistakin tulee taas läheisempiä.
En ole itse päättänyt sitä vaan minut vietiin 5 kk iässä toiseen maahan asti josta sitten taas vanhemman päätöksestä muutimme taas toiseen maahan ollessani 5v jonne olen kotiutunut ja jäänyt asumaan enkä ole sen koommin enää muuttanut kuin yhden kaupungin sisällä.
Vierailija kirjoitti:
mikähän on kotipaikkakunta. itsellä koulupaikkakuntani. on muutettu ennen ja jälkeen. itsekin seurustelun ja opiskelun kautta ulkomaille ja siellä edelleen.
Tässä ei kysytty kotipaikkakuntaa vaan syntymäpaikkakuntaa. Ne ovat kaksi aivan eri asiaa, ymmärtänet kyllä, jos olet oikeasti lukutaitoinen
Vierailija kirjoitti:
Kouvola. Ei liene tarvitse selittää.
Tuo kirjoitetaan ei tarvinne selittää, ei noin kuin sinä kirjoitat. Ymmärrän kyllä muuten sinua täysin.
Se oli sellainen alle 1000 asukkaan kyläpahanen, josta loppuivat palvelut eikä koulutus- tai työmahdollisuuksia.
Tunkkainen pikkukaupunki jossa ankeat opiskelu- ja työnäkymät lukiota pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Ahdasmielinen ilmapiiri, vähän työmahdollisuuksia
Takaisin vain kotikuntaan täältä viemästä työt ja asunnot ja ruuhkauttamasta paikkoja.
Samanlaisia tunkijoita kuin muualta tulleet.
Kaikki heti takaisin - se on käsky!
Siellä asuu vittumaisia ja perusnegatiivisia valittajia.
Muutin pikkukaupungista Helsinkiin opiskelemaan ja valmistuttuani karistin Suomen pölyt jaloistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin pikkukaupungista miljoonakaupunkiin ulkomaille, koska pikkukaupungissa oli elämä harmaata ja tylsää ja ei juurikaan mahdollisuuksia.
Todellako? Kumminkin sieltä ei-harmaasta ja ei-tylsästä tulet ajankuluksesi jonnekin suomalaiselle vauvapalstalle kirjoittamaan? 😳
Toisekseen, yleensä ei ulkomailta kyllä pääse suomalaisille foorumeille kirjoittamaan eli mahdoitko päästellä luikuriaki
Miten niin ei pääse? Ja miksei voisi kuluttaa aikaansa kirjoittelemalla välillä suomeksi?
Kysyy toinen ulkosuomalainen.
Ei ole oman alan töitä