Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muutit synnyinseuduiltasi pois?

Vierailija
28.08.2025 |

Saa kertoa avoimesti.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttanut, minut vietiin pois kun olin vasta taapero.

Vierailija
42/61 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska siellä ei ollut vttu mitään. Ei työpaikkoja ei mitään. Ja sisäsiittoisuus. Itse en ollut sukua kenellekään.

Et edes vanhemmillesi? Mistä putkahdit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulukiusatut luuserit muuttavat pois synnyinseudultaan

vahvat Alfat jää

Vierailija
44/61 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdoin pois pikkukylästä, jonka koulussa minun kiusaajani isä oli aikoinaan kiusannut minun isääni. En halunnut samaa omille lapsilleni.

Vierailija
45/61 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutin pikkukaupungista miljoonakaupunkiin ulkomaille, koska pikkukaupungissa oli elämä harmaata ja tylsää ja ei juurikaan mahdollisuuksia.

Todellako? Kumminkin sieltä ei-harmaasta ja ei-tylsästä tulet ajankuluksesi jonnekin suomalaiselle vauvapalstalle kirjoittamaan? 😳

Toisekseen, yleensä ei ulkomailta kyllä pääse suomalaisille foorumeille kirjoittamaan eli mahdoitko päästellä luikuriakin.

Niin no kyllä täälläkin vietän hiljaisia hetkiä kotosalla ja välillä vauvapalstailenkin, kyllä miljoonakaupungeissakin vietetään välillä arkista elämää vaikka vastapainoksi onkin sitten enemmän tekemistä silloin kun sitä haluaa. Olen silti suomalainen vaikka asunkin maan ulkopuolella ja lapsuuden perhe asuu Suomessa. Miksi ihmeestä olet saanut käsityksen, että ulkomaalaiset eivät pääse suomalaisille foorumeille, en minä sentään Pohjois-Koreaan muuttanut... Ja miksi ihmeessä valehtelesin tuommoista? Ihmiset muuttaa ulkomaille harva se päivä, ei tuossakaan mitään kummallista ole.

Vierailija
46/61 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska siellä ei ollut vttu mitään. Ei työpaikkoja ei mitään. Ja sisäsiittoisuus. Itse en ollut sukua kenellekään.

Et edes vanhemmillesi? Mistä putkahdit?

No heh heh. Tietysti nyt omalle perheelle. Mutta sopeutuminen on vaikeaa, jos olet muualta tullut pieneen tuppukyläån. Niin se vain on..

Vierailija
47/61 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muuttanut, synnyinsairaala näkyy olohuoneen ikkunasta :)

Vierailija
48/61 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti ensin opiskelemaan ja siitä töihin. Tuo on ihan päivän selvää. Yliopistoja on harvassa.

Vierailija
49/61 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalle muutti liikaa monenmoista väkeä ja paikka tuli levottomaksi. Myös ikäviä muistoja kouluajoilta. Siirryin naapurikuntaan ja täällä pysyn.

Vierailija
50/61 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Helsinki on yksi paskaläpi. Liian pieni oikeaksi kaupungiksi ja liian suuri viehättäväksi pikkukyläksi. Maalla on mukavampaa.

Piti sitten monen ihmisen kotiseutua tulla nimeltä haukkumaan.

Yllättävän monta vastausta ehtikin tulla ennen ensimmäistä Helsinki-vihaajaa.

Vierailija
51/61 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole itse päättänyt sitä vaan minut vietiin 5 kk iässä toiseen maahan asti josta sitten taas vanhemman päätöksestä muutimme taas toiseen maahan ollessani 5v jonne olen kotiutunut ja jäänyt asumaan enkä ole sen koommin enää muuttanut kuin yhden kaupungin sisällä.

Mitwn pidt yllä suomen kieltä ja mitä kieltä käytät eniten?

Vierailija
52/61 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiin pakoon lestadiolaisia ja kepujuntteja.

unnes löysin itseni muutamaa vuotta myöhemmin vielä ahdasmielisemmästä lestakylästä, jossa asun yhä 30 v myöhemmin... Enkä ole viihtynyt, ei varmaan tarvitsisi edes mainita. Miehen perässä muutin.

Vierailija
53/61 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiin pakoon lestadiolaisia ja kepujuntteja.

unnes löysin itseni muutamaa vuotta myöhemmin vielä ahdasmielisemmästä lestakylästä, jossa asun yhä 30 v myöhemmin... Enkä ole viihtynyt, ei varmaan tarvitsisi edes mainita. Miehen perässä muutin.

Miksi?! Jo se, että on kotoisin Pohjois-Pohjanmaalta, on mulle aivan valtava turnoff. Ihan jo kaverisuhteissa.

Vierailija
54/61 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole itse päättänyt sitä vaan minut vietiin 5 kk iässä toiseen maahan asti josta sitten taas vanhemman päätöksestä muutimme taas toiseen maahan ollessani 5v jonne olen kotiutunut ja jäänyt asumaan enkä ole sen koommin enää muuttanut kuin yhden kaupungin sisällä.

Mitwn pidt yllä suomen kieltä ja mitä kieltä käytät eniten?

Asun Suomessa ja käytän suomea

Vierailija
55/61 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipaikkakunnallani työllistyy lähinnä kaupan kassaksi. Ei taida yhtäkään oman akateemisen ammattialani edustajaa löytyä sieltä. Lisäksi porukka on ahdasmielistä ja alkoholia käytetään runsaasti.

Vierailija
56/61 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti pakotti. Olin vielä teini.

Onneksi pakotti, se pieni kotikylä on yhä nykyään ahdasmielisiä ihmisiä täynnä. 

Vierailija
57/61 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Eirasta Tukholmaan. Syy ei ollut työperäinen vaan ihan 'yksityisasiat'. Vaarini on asunut Tukholmassa jo 1930-luvun puolivälistä joten minä olin enemmän tukholmalainen kuin monet ruotsalaiset.

Vierailija
58/61 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Helsinkiin opiskelemaan ja jäin tänne. Viihdyn ja pärjään täällä paremmin kuin synnyinseudullani, jota en ollut valinnut itse. Nyt en ole käynyt siellä 20 vuoteen.

Vierailija
59/61 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muuttanut. 

Vierailija
60/61 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutin pikkukaupungista miljoonakaupunkiin ulkomaille, koska pikkukaupungissa oli elämä harmaata ja tylsää ja ei juurikaan mahdollisuuksia.

Todellako? Kumminkin sieltä ei-harmaasta ja ei-tylsästä tulet ajankuluksesi jonnekin suomalaiselle vauvapalstalle kirjoittamaan? 😳

Toisekseen, yleensä ei ulkomailta kyllä pääse suomalaisille foorumeille kirjoittamaan eli mahdoitko päästellä luikuriakin.

Mitähän sinäkin horiset? Miksei pääsisi ulkomailta kirjoittamaan suomalaisille foorumeille? Kuka kieltää ja estää? Kirjoitan itse Italiasta tällä hetkellä. Mutta palstan kysymykseen: muutin Turusta Stuttgartiin (etelä-Saksa) kun 1970-luvullakaan ei vielä saanut kunnollisia töitä vaikka satoja tuhansia olikin jo muuttanut Ruotsiin ja Ruotsi ei minua silloin viehättänyt ollenkaan. Muutin Stuttgartiin kun sain hyvän työpaikan sieltä ja siellä työrupeama tuli tehtyä. Nyt eläkkeellä Italiassa jo 15 vuotta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi