Miksi AV:lla niin monilla on niin kamalan negatiivinen käsitys omistusasumisesta? 😮😮😮😮!!! Oletteko todellakin noin kateellisia???
Olen asunut myös vuokralla ja omat kokemukseni puhuvat täysin omistusasumisen puolesta.
Ensinnäkin omistusasuntotalot ovat paljon rauhallisempia kuin vuokra-alueet. Ja omistusasunnot ovat tasokkaammin tehtyjä ja varusteltuja kuin vuokrakuutiot.
Lomautuksen ja työttömyyden aikana omistusasunto on ollut siunaus, koska olen ottanut lyhennysvapaata ja maksellut sitten lainaa pois ihan omaan tahtiin. Ei ole tarvinnut elää köyhästi eikä tapella Kelan kanssa.
Nyt lainan loputtua maksan pelkän vastikkeen 211 euroa kuukaudessa ja minulla jää rahaa käytettäväksi ja sijoitettavaksi joka kuukausi yli 1000 €. Tällainen asunto vuokralla maksaisi tonnin enemmän joka kuukausi.
Asuntolainaa maksaessa varallisuuteni on noussut ja asunnon arvonnousu on vain kiihdyttänyt sitä. Vuokralaisena olisin varaton.
Jos myisin tämän ja muuttaisin pois, saisin tästä 300 000 euroa taskurahoja. Jos asuisin vuokralla, saisin vain vuokravakuuden.
Suomeksi sanottuna vuokralla asumisessa ei ole järkeä. Se on tapa pitää elämäntaso ja varallisuus alhaalla.
Kommentit (5)
Sitten palstalka on AP, joka keksii aina vaan mollaustarinoita vuokra-asumisesta. Hymiöiden kera. Toivottavasti käytät osan rahoistasi mielenterveyden hoitoon.
Sopii tiettyyn elämänvaiheeseen. Eli meille esim 25-60v. Mutta nyt haluamme olla taas vapaita kaikesta niin myymme parin vuoden päästä tämän omistusasunnon, sijoitamme rahat ja muutamme minne haluamme. Romujen raivaus ja vähentäminen on jo aloitettu pari vuotta sitten.
Huomaatko myt AP, että ei toimi aloituksesi. Liian kulunut aihe sinulta. Ensi kerralla vähemmän hymiötä, huutomerkkejä ja kyssäreitä. Ja uusi aihe. Tsemppiä.
Olen eri mieltä, vaikka olenkin aina asunut omistusasunnossa enkä muunlaiseen halua. Ensinnäkin ap on ollut hyvätuloinen, jos on yksin saanut lainan 300 000 euron asuntoon (tai mitä lie on alunperin maksanutkaan). Moni muu ei ostele noin kalliita asuntoja. Kaikissa asunnoissa ei myöskään ole noin halpaa yhtiövastiketta.
Ap kyselee ovatko muut kateellisia, vaikka luettelee oman rikkaan (provo)kuplansa asioita.
Palstalla päivystävät työttömät, tuilla elävät persaukiset. Kommentit ovat sen mukaisia.