Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumisoikeus asunnoista joukkopako!

Vierailija
28.08.2025 |

Uusien rakentamista ei enää tueta. Hallitus pitää toimintaa riskialttiina.

Kommentit (185)

Vierailija
181/185 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vuokra-asunnossa vuokralainen maksaa remontit.  "

Mihin tämä sitkeä uskomus oikein perustuu? Siis luuleeko joku oikeasti, että 30000 euron putkiremppa siirtyy muitta mutkitta vuokralaisen maksettavaksi?  Eli että entisen 800 euron vuokran sijaan maksaakin tyyliin 1200? 

Voi veljet😅

125 euroa tekee kuukautta kohti 20 vuoden laina-ajalla, joka on yleisin laina-aika.

Mistä pankista saa 30000 remppalainan 20 vuodeksi nollakorolla? :o

Vakavarainen taloyhtiö saa remonttilainan mistä tahansa pankista. Talousvaikeuksissa oleva tai halvaksi arvioitu taloyhtiö ei mistään.

Vierailija
182/185 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan mielelläni parikymmentä tuhatta euroa kynnysrahaa johon mt-väellä, juopoilla, peukkupenoilla ja piriliisoilla ei ikinä ole varaa. Omistusasunto-osakeyhtiöissä yksi takuuvuokralainen joka pitää huumekauppaa asunnossaan, pillaa samalla kaikkien ympärillä olevien asuntojen kotirauhan, siisteyden ja turvallisuuden.

Jos peukuttelija hoitaa asiansa ja viettää normielämää, voi hän toki asua.

Mutta jos rellestää lentää pihalle kotvan päästä.

Sen mitä aikaan näin kun itse olin vuokralla osaketaloissa niin se 'kotva' oli kyllä lähempänä vuosia. Itse asiassa väsyin aina ennen muuttamaan pois ennen kuin roskaväelle saatiin toimitettua edes ensimmäistä varoitusta.Sekä alkoholisteja että huumekauppiaita on ollut naapurissa, häiriöiden aste jokseenkin sama. Ei koskaan enää, muutan mielummin

Jostain syystä suomessa isännöitsijät ei suostu mitään varoituksia antamaan vuokralaisina asuville, paapotaan. Mutta annas olla jos olet omistusasuja olet isännöitsijöille ja hallituksien narsisteille vapaata riistaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/185 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusia asoja rakennetaan parhaillaan ennätysmäärä, koska asofirmat halusivat hyödyntää sen aran tuen maksimaalisesti. Seuraavia asoja sitten rakennetaan vasta kun korkotaso palaa aiemmalle nollatasolle tai uusi hallitus korjaa nykyisen hallitukset tuhot.

Minulla on jo vuoden verran ollut mietinnässä, josko heittäytyisi "asunnottomaksi" eli osoite poste restante ja kamat kesämökille. Näyttää tuo työtilanne sen verran heikolta ettei ole enää perusteita asua siellä missä työpaikkoja ennen oli.

M55

Ainakin Hesassa saa halpoja vuokra-asuntoja asuntosijoituskuplan jäljiltä. Melkeen vastikkeen hintaan.

Vierailija
184/185 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumisoikeusasumisen hinta on liian korkea ja vastikkeet nousevat kovaa vauhtia. Ja niitä rempataan yhtiön puolesta jatkuvasti. Epäilemättä remppafirmoilla on kytköksiä asumioikeusyhtiöihin.

Tätä liikaa ja liian aikaista remppaamista oon ihmetellyt? Tuttu joutuu vuodeksi evakkoon, talo rakennettu 10v. sitten, nyt isot rempat aso-talossa ja ihan turhaan.

Vierailija
185/185 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asossa saat vuokra- ja as. oy:n asumisen haitat. Ja lisää vaan rakennetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän