Suvilla, 24, on vakava fobia, jonka takia hän välttelee miehiä Moni ei suostu ymmärtämään (il)
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/3ba48577-e84e-424d-9c4e-1b72eece6e79
Siis mitä hittoa taas. 24-vuotias nainen, ei parisuhdetta, ei kavereita, mutta vaatii kohdunpoistoa, koska "pelottaa että tulee raskaaksi". Ja samaan aikaan valitetaan ettei miehet sitoudu eikä perusteta perheitä! No ei mikään ihme jos nykyajan nuoret mimmit elää niin totaalisen hysteerisessä uhrimoodissa, että pelkkä ajatus miehestä vie traumaterapiaan.
Ja tietenkin media kaivaa tällaisen yksilön, tekee siitä jonkun uuden normaalin ja tyrkyttää meille, että kaikkien pitäisi nyt vaan "ymmärtää". Ei muuten ymmärretä. Tää kertoo enemmän siitä, millaiseksi yhteiskunta on mennyt kun nuori nainen tarvitsee luvan olla lapseton, mutta saa koko kansan myötätunnon, jos sanoo pelkäävänsä synnytystä enemmän kuin kuolemaa.
Kommentit (53)
Ihmisellä voi olla mitä erilaisimpia pelkoja. Ei niissä ole mitään kummallista. Tärkeintä on tunnistaa oma ongelmansa ja etsiä siihen apua. Ongelman pyörittely omassa mielessään johtaa sen pahenemiseen lumipallona. Seurauksena on oman elämän kaventuminen kun elämän valinnat tehdään tuon fobian tai persoonallisuusongelman rajaamilla reunaehdoilla.
Omat lapsuus oli just tuota samaa että toitotettiin miten elämä menee pilalle jos tulee raskaaksi ja on suunnilleen kuolemantuomioon verrattava tragedia jos käy vahinko. Vähintään menee elämä pilalle, ikinä ei opiskele, kukaan ei halua sinua, töistä turha unelmoida jne.
Ja nyt vieläkään yli kolmekymppisenä ei jostain syystä tee mieli lapsia.
Yhteiskunnan arvomaailma on jotenkin tosi kaksinaismoralistinen kun a) raskaaksi tulemista esitellään yksilötasolla jotenkin ruttoon sairastumiseen vertautuvana ja b) sitten itketään kun 'kukaan' ei halua lapsia.
Artikkelin nainen varmaan sisäistänyt tuon pelon ja kehittänyt sen fobiaksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä tuossa nyt ahdistaa? Hän pelkää raskautta keskimääräistä velaa enemmän, miten se on sinulta pois?
Minäkin näen painajaisia raskaudesta säännöllisesti, ja olen tosi stressaantunut jos otan pillerin vähänkin myöhässä. Raskaus tuntuisi maailmanlopulta. Kaikki eivät halua samoja asioita.
Kuvitteletko olevasi joku jumalan tiineyttämä pyhimys, vai eikö vain pysty ottamaan vastuuta haarovälin tyrkyttämisestä. Aina joku vahingossa lipsauttaa siittelemään.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä tuossa nyt ahdistaa? Hän pelkää raskautta keskimääräistä velaa enemmän, miten se on sinulta pois?
Minäkin näen painajaisia raskaudesta säännöllisesti, ja olen tosi stressaantunut jos otan pillerin vähänkin myöhässä. Raskaus tuntuisi maailmanlopulta. Kaikki eivät halua samoja asioita.
Kannattaisko pitää ne reidet kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko olevasi joku jumalan tiineyttämä pyhimys, vai eikö vain pysty ottamaan vastuuta haarovälin tyrkyttämisestä. Aina joku vahingossa lipsauttaa siittelemään.
Täh? Otan vastuun huolehtimalla ehkäisystä neuroottisen tarkasti. Hyvin on toiminut jo 16 vuoden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattais muistaa rekrytoinnissa, että moni mies ei sitoudu. Haluavat vaan pikapanoa, mutta eivät perhettä eivätkä lapsia. Miehet myös dokaavat, tupakoivat, kiroilevat paljon ja tekevät enemmän rikoksia kuin naiset!
Naiset ovat lihavampia ja saikuttavat enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kannattaisi? Seksi on mukavaa puuhaa.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhön noi lävistykset ja siilitukka toimi jo sinänsä ihan tarpeeksi hyvänä ehkäisynä...
Kun näyttää ylipainoiselta siilitukkaiselta pojalta niin ei varmaan ole ongelmana miesten liiallinen kiinnostus häntä kohtaan
Aloittajalle sen verran, että ei tää nyt oikein eroa mitenkään siitä kuinka kokoajan julkisesti valitetaan siitä miten miehet on yksin ja tehdään lehtijuttuja asiasta ja sitten koko yhteiskunnan pitäisi heitä jotenkin niin kovasti ymmärtää. Miten se on kenenkään muun ongelma jos jonkun sosiaaliset taidot on olemattomat? Pitäisikö nyt naisten juosta viihdyttämään niitä yksinäisiä miehiä jostain velvollisuuden tunteesta? Olen muuten itse mies joka osaa itse hankkia oman seuransa.
Mulle tuli oksennusta suuhun kun näin tuon akan kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Matala syntyvyys tarkoittaa, että tulevaisuudessa on liian vähän työntekijöitä maksamassa eläkkeitä. Kun maksajia on vähemmän ja eläkkeensaajia enemmän, maksut nousevat väistämättä. Ilman lapsia ei ole tekijöitä - ja ilman tekijöitä ei ole eläkkeitä.
Väestön romahdus on alkanut
Yhteiskunnat romahtaa kaaokseen. Vanhuksia ei voida hoitaa. Talous romahtaa.Vanhukset kuolee yksin vaippoihinsa. Heidät ryöstetään. Anarkia... Diktaattorit ottavat vallan
Eiköhän tekoäly ja robotit hoida lähitulevaisuudessa ne työt, tienaamisen ja jossain vaiheessa vanhusten hoitamisenkin. Ei ihmisiä enää tarvita noihin, pyramidihuijausmalli jossa aina pitää olla väestön pyramidin mallinen että homma toimii, voidaan lopettaa. Ilmastohan ei sitä kestäisi kumminkaan, eli lastentekotalkoot eivät ole ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja aiheittain hirveät traumat sinulle. Nyt Kela sitten maksaa terapiaa.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle sen verran, että ei tää nyt oikein eroa mitenkään siitä kuinka kokoajan julkisesti valitetaan siitä miten miehet on yksin ja tehdään lehtijuttuja asiasta ja sitten koko yhteiskunnan pitäisi heitä jotenkin niin kovasti ymmärtää. Miten se on kenenkään muun ongelma jos jonkun sosiaaliset taidot on olemattomat? Pitäisikö nyt naisten juosta viihdyttämään niitä yksinäisiä miehiä jostain velvollisuuden tunteesta? Olen muuten itse mies joka osaa itse hankkia oman seuransa.
Samaa mieltä että autisteille pakkoeutanasia.
Vierailija kirjoitti:
Omat lapsuus oli just tuota samaa että toitotettiin miten elämä menee pilalle jos tulee raskaaksi ja on suunnilleen kuolemantuomioon verrattava tragedia jos käy vahinko. Vähintään menee elämä pilalle, ikinä ei opiskele, kukaan ei halua sinua, töistä turha unelmoida jne.
Yhteiskunnan arvomaailma on jotenkin tosi kaksinaismoralistinen kun a) raskaaksi tulemista esitellään yksilötasolla jotenkin ruttoon sairastumiseen vertautuvana ja b) sitten itketään kun 'kukaan' ei halua lapsia.
Artikkelin nainen varmaan sisäistänyt tuon pelon ja kehittänyt sen fobiaksi asti.
Niin ja tuo on vasta se alku. Odotapa kun olet r askaana ja sinua aletaan terrorisoimaan ja r aiskaamaan, lasta kohdellaan kuin jotain elukkaa ja sinua sen elukan paskaa käytännössä. Ei todellakaan kannata tähän yhteiskuntaan synnyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä voi olla mitä erilaisimpia pelkoja. Ei niissä ole mitään kummallista. Tärkeintä on tunnistaa oma ongelmansa ja etsiä siihen apua. Ongelman pyörittely omassa mielessään johtaa sen pahenemiseen lumipallona. Seurauksena on oman elämän kaventuminen kun elämän valinnat tehdään tuon fobian tai persoonallisuusongelman rajaamilla reunaehdoilla.
Niin parempi kun eläisi laput silmillä ja toimisi kapitalistien reunaehdoilla. Vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aiheuta mitään traumoja enkä käy terapiassa. Onko sulla kaikki hyvin? Kunnon pano tekisi ehkä hyvää, mutta muista ehkäisy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja tuo on vasta se alku. Odotapa kun olet r askaana ja sinua aletaan terrorisoimaan ja r aiskaamaan, lasta kohdellaan kuin jotain elukkaa ja sinua sen elukan paskaa käytännössä. Ei todellakaan kannata tähän yhteisku
- Sinut ohjataan nyt eteenpäin -
https://www.hel.fi/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/terveydenhoito/mielen…
Tavallaan ymmärrän häntä. Mulle itselleni oli aina myös selvää, että missään nimessä en koskaan halua lapsia. Suurin syy juuri valtava raskauden ja synnytyksen kammo. Erityisesti näihin liittyvien lääketieteellisten toimenpiteiden ja oman kehon hallinnan menettämisen pelko. Myös se, että jos se lapsi olisi, en enää saisi elää kuten haluan, vaan tavallaan elämisestäni tulisi yhteiskunnan ja viranomaisten asia, koska lapselle täytyy olla tietynlaiset olot tai asiaan puututaan. En edes siis elä mitenkään kovin erikoisesti, en ole juoppo, hulttio tms, mutta jo ajatuksena se vapauden menetys ahdistaa.
Toisaalta itse en ymmärrä, miksi kohtu pitäisi poistaa. Jos ehkäisy pettää, mikä on varsin harvinaista nykyisillä menetelmillä, on abortti olemassa. Se on alkuraskaudessa vieläpä yleensä lääkkeellisesti melko helposti tehtävissä. Itse luotin nuorempana yhdistelmäehkäisypillereihin, sittemmin seksistä pidättäytymiseen jota olen tehnyt jo yli 15 vuotta. Ei tarvi poistaa kohtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aiheuta mitään traumoja enkä käy terapiassa. Onko sulla kaikki hyvin? Kunnon pano tekisi ehkä hyvää, mutta muista ehkäisy.
Kertomasi pelkotilat kuulostavat traumoilta.
New York Post:
Syntyvyys on romahtanut kaikkialla maailmassa ja vanhuksia tulee olemaan 90% väestöstä. Kaikki yhteiskunnat romahtavat. Kaaos ja sodat odottavat.
The world is running out of children as birthrates are collapsing across the globe
https://nypost.com/2024/08/31/opinion/the-world-is-running-out-of-child…