Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko juoda vaikka tietty antibiootti SAATTAA aiheuttaa antabusreaktion?

Vierailija
22.11.2024 |

Kuinka todennäköistä se on että se iskee päälle? Mitä voi pahimmassa tapauksessa käydä jos juon ja se sattuu tapahtumaan? En pysty olla ilman alkoholia... 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuolla

Vierailija
2/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omapahan on asiasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi juoda. Korkeintaan tulee krapula herkemmin

Vierailija
4/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin kyllä vaikka AAkokoukseen tai hoitoon jos pääsee, ei vttu mitä elämää tuollainen edes on

Vierailija
5/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja et pysty lääkityksellä ja luultavasti sairaana olemaan juomatta. Tiedät varmaan mitä tuo tarkoitta?

Vierailija
6/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin kyllä vaikka AAkokoukseen tai hoitoon jos pääsee, ei vttu mitä elämää tuollainen edes on

Mä taas oon usein oikeasti ajatellu kuinka ihmiset jaksaa olla selvinpäin...

Vierailija
7/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antabuksen yhteydessä alkoholin nauttimisesta tulee yleensä huono olo. Eli jos haluat huonon olon itsellesi, niin annan mennä vaan.

Suosittelen pidättäytymistä.

Vierailija
8/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä antibiootti aiheuttaa antabusteaktion? Lääkärit kieltävät kännäämästä, ettei unohtaisi syödä lääkkeitä tai oksentaisi niitä.

Vierailija
9/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas oon usein oikeasti ajatellu kuinka ihmiset jaksaa olla selvinpäin...

Jatkuvasti juominen romuttaa elämän.

Vierailija
10/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antabuksen yhteydessä alkoholin nauttimisesta tulee yleensä huono olo. Eli jos haluat huonon olon itsellesi, niin annan mennä vaan.

Suosittelen pidättäytymistä.

Anna mennä vaan, jos et ilman pysty olemaan. Mutta kärsi sitten nahoissasi, älä mene minnekään päivystykseen vinkumaan oloasi. Siellä on niitä, jotka eivät ole tahallaan oloaan pahentaneet. 

Vierailija
11/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräiden antibioottien kanssa alkoholi tulee jättää kokonaan väliin. Tällaisia antibiootteja ovat esimerkiksi hammas, virtsatie- ja sienitulehdusten hoi- dossa käytettävät metronidatsoli-valmisteet. Nämä voivat alkoholin kanssa aiheuttaa antabus-reaktion.

Vierailija
12/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuolla

Ei kuole kuin kylähullut.

Vierailija
13/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä antibiootti aiheuttaa antabusteaktion? Lääkärit kieltävät kännäämästä, ettei unohtaisi syödä lääkkeitä tai oksentaisi niitä.

Esim nitrofurantoiini, tinidatsoli, metronidatsoli, kloramfenikoli, griseofulviini ja kefamandoli aiheuttavat antabudreaktion. 

ja vaikka antabusreaktio yleensä on vain ns hyvin huono olo, se huono olo sisältää verenpaineen nousua ja sydämen rytmihaasteita/lisälyöntejä ja siihen voi näiden komplikaatioiden takia myös ku olla. En siksi itse lähtisi sillä leikkimään.

Vierailija
14/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat oksennella loppuillan, niin siitä vaan. Hanki apua tuohon ongelmaasi, jos et pysty edes yhden hikisen lääkekuurin ajan olla juomatta. Katkolle siitä.

Vierailija
15/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim nitrofurantoiini, tinidatsoli, metronidatsoli, kloramfenikoli, griseofulviini ja kefamandoli aiheuttavat antabudreaktion. 

ja vaikka antabusreaktio yleensä on vain ns hyvin huono olo, se huono olo sisältää verenpaineen nousua ja sydämen rytmihaasteita/lisälyöntejä ja siihen voi näiden komplikaatioiden takia myös ku olla. En siksi itse lähtisi sillä leikkimään.

Mä olen saanut niin pahan antabusreaktion juoppoaikoinani että suorastaan toivoin kuolevani. Sydän hakkasi _voimalla_ ihan mieletöntä tahtia, iho kutisi ja siinä oli punaisia läiskiä, outo, ällö maku suussa ja päätä särki. Ja kesti tuntikausia.

Vierailija
16/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli ennen kaikkea surullinen aloitus. 

Vierailija
17/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metronidatsoli niminen lääkeaine

Vierailija
18/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat oksennella loppuillan, niin siitä vaan. Hanki apua tuohon ongelmaasi, jos et pysty edes yhden hikisen lääkekuurin ajan olla juomatta. Katkolle siitä.

Ku sinne pääsisi

Vierailija
19/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se biletys on muutenkin terveenä paljon hauskempaa, lepää ja syö lääkkeet, älä nauti alkoholia.

Vierailija
20/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit, mutta älä sitten itke kun joudut vatsahuuhteluun.