Jos asukas ei jätä huoltomiehelle lappua jossa toivoo
ettei asukkaan omaa palovaroitinta viedä pois, on huoltomiehellä oikeus viedä se vanha mukanaan. No, jos minä jossain vaiheessa muutan, vien tuon huoltomiehen asentaman uuden palovaroittimen mukanani. Minun ostamani palovaroitinhan ei ollut kuin puoli vuotta vanha.
Kommentit (59)
Palovaroitin maksaa kympin. Jos viet mukanasi niin vuokranantajasi pidättää takuuvuokrasta vähintään parikymppiä. Mutta saatpahan näpäyttää!
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään huoltomies saa varastaa kenenkään omaisuutta.
Kyllä vaan saa. Soitin ja kysyin asiasta niin jos asukas ei jätä lappua jossa TOIVOO että hänen omaisuuttaan, eli tässä tapauksessa palovaroitinta, viedä pois, niin huoltomies saa sen viedä mennessään ilman seuraamuksia.
Ensi vuoden alusta palovaroitin on taloyhtiön vastuulla. Siitä ei siis päätä sen enempää vuokralainen kuin vuokranantajakaan.
Vierailija kirjoitti:
Palovaroitin maksaa kympin. Jos viet mukanasi niin vuokranantajasi pidättää takuuvuokrasta vähintään parikymppiä. Mutta saatpahan näpäyttää!
Eli sinun mielestäsi on ihan ok että huoltomies vies asukkaan toimivan palovaroittimen mukanaan? Patterineen tottakai.
Osta ok-talo. Kommuuneissa on aina jotain ongelmia.
Meillä on kyllä nämä uuden lain stardardien mukaiset palovaroittimet taloyhtiön omaisuutta, ei niitä todennäköisesti tule viedä pois.
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuoden alusta palovaroitin on taloyhtiön vastuulla. Siitä ei siis päätä sen enempää vuokralainen kuin vuokranantajakaan.
Ahaa, eli nyt minun kannattaa ottaa tuo toinen, siis ylimääräinen palovaroitin pois katosta, että ainakaan sitä ei minulta varasteta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kyllä nämä uuden lain stardardien mukaiset palovaroittimet taloyhtiön omaisuutta, ei niitä todennäköisesti tule viedä pois.
Miksi sitten asukkaan oman palovaroittimen saa huoltomies viedä mukanaan ilman mitään seuraamuksia? Ja tässä ei ole nyt kysymys sen palovaroittimen hinnasta, vaan periaatteesta. Samalla systeemillähän huoltomies saa viedä mukanaan mitä tahansa muutakin asukkaan omaisuutta, jos asukas ei ole jättänyt lappua, jossa toivoo ettei hänen omaisuuttaan varastettaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, eli nyt minun kannattaa ottaa tuo toinen, siis ylimääräinen palovaroitin pois katosta, että ainakaan sitä ei minulta varasteta.
No eikö ole helpompi jättää se lappu?
Monelle se vanha varoitin on vain ongelmajätettä ja se tulee viedä erikseen keräykseen, siksi palveluna on se poisvienti.
Terkuin taloyhtiösi hallitus
Jätin kyllä lapun että voi laittaa entisen tilalle uuden. Oli laittanut entisen viereen 10cm väliä. Meillä ei kyllä huoltomies laittanut vaan joku muu hälytin firma. Tuli taloyhtiölle maksamaan 32€/hälytin.
Meidän taloyhtiössä (omistusasuntoja) tehdään kirjallinen ilmoitus kenellä on jo ennestään toimiva ja standardin mukainen palovaroitin ja omalla allekirjoituksellaan vakuuttaa tarkistaneensa sen. Ne joilla ei ole, saa taloyhtiön puolesta uuden. Ihan tyhmää olisi ostaa kaikille vain uudet, kun suurimmalla osalla on hyvät ennestään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoltomies ei voi mistään tietää kenen mikäkin palovaroitin on. Ne kuuluvat taloyhtiön vastuulle ja taloyhtiö on päättänyt ottaa huoltomiehen vaihtamaan palovaroittimet uusiin sekä jatkossa säännöllisesti joku käy kaikki taloyhtiön palovaroittimet vaihtamassa.
Ehkä se tarkisti sen iän ja totesi että kaatopaikkakamaa. Palovaroittimien turvallinen käyttöikä on 10 vuotta. Sitä vanhemmat ei välttämättä reagoi savuun riittävän ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö ole helpompi jättää se lappu?
Monelle se vanha varoitin on vain ongelmajätettä ja se tulee viedä erikseen keräykseen, siksi palveluna on se poisvienti.
Terkuin taloyhtiösi hallitus
Miksi puoli vuotta sitten ostettu, toimiva palovaroitin pitää viedä keräykseen? Ja minulle kerrottiin tästä lappusysteemistä vasta kun palovaroitin oli jo viety.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se tarkisti sen iän ja totesi että kaatopaikkakamaa. Palovaroittimien turvallinen käyttöikä on 10 vuotta. Sitä vanhemmat ei välttämättä reagoi savuun riittävän ajoissa.
Ap kertoo heti avauksensa viimeisessä vaiheessa, että palovaroitin oli puoli vuotta vanha.
Vierailija kirjoitti:
Se oli puoli vuotta sitten ostettu kaupasta. Millä laskuopilla sinä saat siitä yli 10 vuotta vanhan?
Ja kyseessä on Espoon asunnot oy:n vuokra-asunto.
Ei tietenkään huoltomies saa varastaa kenenkään omaisuutta.