Jos asukas ei jätä huoltomiehelle lappua jossa toivoo
ettei asukkaan omaa palovaroitinta viedä pois, on huoltomiehellä oikeus viedä se vanha mukanaan. No, jos minä jossain vaiheessa muutan, vien tuon huoltomiehen asentaman uuden palovaroittimen mukanani. Minun ostamani palovaroitinhan ei ollut kuin puoli vuotta vanha.
Kommentit (59)
Sanoin jo sivulla yksi, että tässä ei ole nyt kyse hinnasta vaan periaatteesta. Eipä kai sitä sitten ole helppo ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloyhtiössä (omistusasuntoja) tehdään kirjallinen ilmoitus kenellä on jo ennestään toimiva ja standardin mukainen palovaroitin ja omalla allekirjoituksellaan vakuuttaa tarkistaneensa sen. Ne joilla ei ole, saa taloyhtiön puolesta uuden. Ihan tyhmää olisi ostaa kaikille vain uudet, kun suurimmalla osalla on hyvät ennestään
Meillä laitettiin uudet vaikka joku oli laittanut jo remontissaan sähköiset keskushälyttimet ym. Koska ne uudet on taloyhtiön vastuulla ja kaikilla samanlaiset. Ei tullut yhtiölle konkurssia vaikka uudet maksoikin 32€/kpl. asennettuna.
t. hallituksen pj.
Meillä jokaiseen asuntoon tulisi 3 palovaroitinta. Olisi jo melkein 100€/asunto. Asuntoja 18. Ihan turha 1800€ kulu, kun kaikilla on toimivat palovaroittimet. En usko että kukaan joka omistusasunnossa
Teillä isot asunnot, ei meillä yksiöihin tullut kun yksi. Muihin 2 - 3 riippuen neliöistä (60 neliötä/hälytin)
Eikä nuo uskonasioita ole että onko kaikilla ollut. Nyt on kun taloyhtiö ne kaikille asensi, pieni hinta jokatapauksessa turvallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloyhtiössä (omistusasuntoja) tehdään kirjallinen ilmoitus kenellä on jo ennestään toimiva ja standardin mukainen palovaroitin ja omalla allekirjoituksellaan vakuuttaa tarkistaneensa sen. Ne joilla ei ole, saa taloyhtiön puolesta uuden. Ihan tyhmää olisi ostaa kaikille vain uudet, kun suurimmalla osalla on hyvät ennestään
Meillä laitettiin uudet vaikka joku oli laittanut jo remontissaan sähköiset keskushälyttimet ym. Koska ne uudet on taloyhtiön vastuulla ja kaikilla samanlaiset. Ei tullut yhtiölle konkurssia vaikka uudet maksoikin 32€/kpl. asennettuna.
t. hallituksen pj.
Meillä jokaiseen asuntoon tulisi 3 palovaroitinta. Olisi jo melkein 100€/asunto. Asuntoja 18. Ihan turha 1800€ kulu, kun kaikilla on toimivat palovaroittimet. En usko että kukaan joka omistusasunnossa
Omistusasunnoissakin palovaroitin kuuluu taloyhtiölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuoden alusta palovaroitin on taloyhtiön vastuulla. Siitä ei siis päätä sen enempää vuokralainen kuin vuokranantajakaan.
Ahaa, eli nyt minun kannattaa ottaa tuo toinen, siis ylimääräinen palovaroitin pois katosta, että ainakaan sitä ei minulta varasteta.
No eikö ole helpompi jättää se lappu?
Monelle se vanha varoitin on vain ongelmajätettä ja se tulee viedä erikseen keräykseen, siksi palveluna on se poisvienti.
Ei niitä viedäkään automaattisesti, tietenkin jos ei huoltomiehelle ole selvästi ilmoitettu, että haluaa sen vanhan pitää, niin on järkevää viedä ne oikenlaiseen kierrätykseen.
Terkuin taloyhtiösi hallitus
Tällaisista palveluista kannattaa mainita jokaiselle asukkaalle ja antaa heille mahdollisuus kieltäytyä siitä.
Ei pidä toimia siten, että yllärinä viedään vanhoja tavaroita pois ihmisten asunnoista.
Joku saattaa
Meillä taloyhtiö vaihdatti uudet noin vuosi sitten. En ollut jättänyt mitään pyyntöä tai lappua huoltomiehelle. Huoltomies jätti vanhan (ei ollut edes minun) palovaroittimen keittiön pöydälle. Siirsin sen kaappiin, ei ole tullut heitettyä pois, jos se on vuokranantajan omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moka on siellä taholla, joka on antanut kirjallisena ilmoituksen, että palovaroittimet tullaan vaihtamaan päivänä x. Siinä kirjelmässä olisi pitänyt kertoa selvästi, että oman/itse ostetun palovaroittimen saa pitää vain, jos asiasta ilmoittaa erikseen, mutta muussa tapauksessa vanhat varoittimet viedään kierrätykseen.
2 taloyhtiöstä sain tuollaisen kirjeen, ja molemmissa luki hyvin selkeästi että lappu näkyville jos haluaa vanhan varoittimensa pitää.
Kiva sulle. Aloittaja ei ilmeisesti ole tällaista lappua saanut. Tai ainakaan ei ole kertonut, miksi ei ole tiennyt tästä menettelystä kuin jälkikäteen.
Hyvin todennäköisesti on lapun saanut, mutta heittänyt sen "mainoksena" lukematta roskiin
Meille tuli hiljattain ilmoitus että 1.9. aletaan asentaa uusia palovaroittimia, ja siinä sanottiin nimenomaan että vanha varoitin jätetään asuntoon. Minun on kyllä jo ikivanha, joten sen puolesta ei olisi ollut väliä, mutta niin siinä paperissa sanottiin.
Vierailija kirjoitti:
AVierailija kirjoitti:
Palovaroitin maksaa kympin. Jos viet mukanasi niin vuokranantajasi pidättää takuuvuokrasta vähintään parikymppiä. Mutta saatpahan näpäyttää!
Eli sinun mielestäsi on ihan ok että huoltomies vies asukkaan toimivan palovaroittimen mukanaan? Patterineen tottakai.
Jos on vienyt, ota yhteyttä huoltoon ja pyydä palautusta!
Ei meillä (kas, roi) varoittimen asentaja edes maininnut mun omaa varoitinta. Miksi olisi sen tahtonut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuoden alusta palovaroitin on taloyhtiön vastuulla. Siitä ei siis päätä sen enempää vuokralainen kuin vuokranantajakaan.
Ahaa, eli nyt minun kannattaa ottaa tuo toinen, siis ylimääräinen palovaroitin pois katosta, että ainakaan sitä ei minulta varasteta.
Huoltomies ei voi mistään tietää kenen mikäkin palovaroitin on. Ne kuuluvat taloyhtiön vastuulle ja taloyhtiö on päättänyt ottaa huoltomiehen vaihtamaan palovaroittimet uusiin sekä jatkossa säännöllisesti joku käy kaikki taloyhtiön palovaroittimet vaihtamassa.
No, jos asinnossa on ollut tyypin sisään muuttaessa palovaroitin, olisi kannattanut kysyä huollosta kenen asentama se on. Ja jos on palovaroitin ollut, miksi on hankkinut oman ja laittanut sen kattoon?
Näyttäisi olevan eri versioita. Tulee mieleen että onkohan sääntö kovinkin tulkinnanvarainen?
Jos tyyppi muuttaa johonkin kerros- tai rivitaloon, näissä pitää olla varoittimet taloyhtiön asentamina. Sinänsä ei sillä itse ostetulla ole mitään käyttöä jatkossakaan.
Tee rikosilmoitus. Jos se oli sinun oma, niin kysymyksessä on varkaus.
Eikö ole päivämäärä tiedossa milloin käyvät talon varoittinet asentamassa? Jos on, poista itse se omasi sieltä katosta!
ELÄMÄ ON IHAN SAIRAAN VAIKEATA!
MULLAKIN ON KOKO SUOMI PERÄSSÄ ROIKKUMASSA! VEETU! M UST ALAINEN TEKEE TÖITÄ VAINOAJAPORUKKANSA KANSSA!
M UST A LAINEN KRIMINAALI!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. hallituksen pj.
Jos kaikki huolehtisivat palovaroittimistaan, tätäkään lainsäädäntöä ei olisi tarvinnut. Mutta kun ei niin ei... ja artisti maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moka on siellä taholla, joka on antanut kirjallisena ilmoituksen, että palovaroittimet tullaan vaihtamaan päivänä x. Siinä kirjelmässä olisi pitänyt kertoa selvästi, että oman/itse ostetun palovaroittimen saa pitää vain, jos asiasta ilmoittaa erikseen, mutta muussa tapauksessa vanhat varoittimet viedään kierrätykseen.
2 taloyhtiöstä sain tuollaisen kirjeen, ja molemmissa luki hyvin selkeästi että lappu näkyville jos haluaa vanhan varoittimensa pitää.
Kiva sulle. Aloittaja ei ilmeisesti ole tällaista lappua saanut. Tai ainakaan ei ole kertonut, miksi ei ole tiennyt tästä menettelystä kuin jälkikäteen.
Yllättävän moni ei lue saamiaan lappuja tai yhtiön ilmoitustaulua, saati ymmärrä lukemaansa.
Eli oli halvempi kuin halvin ja kaupan päälle boonusta.