Sähkö 10snt keskellä yötä vaikkei ole mitään sähköpulaa?
Mistä hihasta tätä hinnoittelua nyt ravistellaan?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosi tähän asti 4,3c/kWh, ei oikeen löydy semmoista määräaikaista mistään. Sis. Marginaali ja kk-maksut.
Niinno. Keväällä voi olla toiset tunnelmat.
Kuinka niin? 2,5 vuotta ollut pörssi ja 4,5/kWh. Pörssistä pääsee nopeasti pois jos ei kiinnosta.
Mua kiinnostaa kun on niin halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostat pörssisähköä kun et ymmärrä miten se toimii?
Miksi poistatat viestini jossa kerron rehellisesti miten pörssisähkö tulee vähän sähköä käyttävälle kalliimmaksi kuin edullinen kiinteähintainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällasta se nyt vaan on. Emme mahda asialle mitään.
Kyllä nykyään aika hyvin voi. Voi ottaa kiinteän (en suosittele) tai sellaisen sähkösopparin jossa voi tehdä kiinnityksiä esimerkiksi vuosineljänneksen ajaksi (hintavahtien avulla näistä voi saada hyviä diilejä kiinni).
.ohis
Minulla on sähkölämmitteisessä talossa kiinteä soppari. Se on minusta ja monesta muusta se järkevin ratkaisu. Kesällä sähköä menee vähän, mutta juuri kylmimpiin aikoihin pörssisähkökin on kallista. Silloin ne isoimmat laskut tulee, enkä halua yllätyksiä. Itseasiassa nytkin kiinteähintainen on edullisempi, kuin pörssisähkö,vaikkei ole vielä edes lämmitys kausi
Seuraa sinä sähkönhintaa, mutta älä jokaikisessä ketjussa jaksa vängätä vastaan.
Mitä väliä sillä keskihinnalla on jos joudut käyttämään sähköä juuri niinä kalliimpina tunteina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosi tähän asti 4,3c/kWh, ei oikeen löydy semmoista määräaikaista mistään. Sis. Marginaali ja kk-maksut.
Kuinka niin? 2,5 vuotta ollut pörssi ja 4,5/kWh. Pörssistä pääsee nopeasti pois jos ei kiinnosta.
Niin mutta määristen mukaan voi olla että joskus nousee hinnat🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on liian halpaa, meitä vituttaa.
Määris
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvi on vasta tulossa. Jo nyt on helppo sanoa että pörssisähköön hirttäytyneet ovat kusessa talvella.
t. kiinteiden sopparien puhelinkauppias.
Myytkö yhä myös tietämättömille vanhuksille helvetin kallista vaihtoturvaa?
On sulla jutut.
Kiinteä on historiallisesti ollut pörssiä halvempi jos vain on osannut valita sen halvimman vaihtoehdon. Kaksi viimeistä vuotta poikkeus. Paluu vanhaan voi tosin olla taas edessä.
Vanhukset lisäksi tuppaa katselemaan lempiohjelmiaan siihen suurimpaan sähkönkulutusaikaan jolloin maksaa eniten eikä heillä vuokralla asuessa ole niin suurta sähkönkulutusta kun pannuhuoneen vesipannut puuttuu, joten pörssisähkö ei kannata.
Hönöjä kuluttajia vaan pelotellaan ottamaan kiinteä soppari pörssihintaisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Hönöjä kuluttajia vaan pelotellaan ottamaan kiinteä soppari pörssihintaisen sijaan.
HönöMääris😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääset toki pois mutta silloin kun pörssi on hinnoissaan on jo myös kiinteät nousseet ja juna kohdaltasi meni jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääset toki pois mutta silloin kun pörssi on hinnoissaan on jo myös kiinteät nousseet ja juna kohdaltasi meni jo.
Silloin siirryn puulämmitykseen. 3 vuoden polttamattomattomat puut liiterissä kun pörssi ollut niin halpaa lämmittää.
Juuri nyt, tuonti 1367MW, pörssisähkön hinta 3,3snt/kWh.
Toissapäivänä 0600 vienti lähes 1000MW, hinta 8,5snt/kWh
Joten ei se sähkö kallista ole ainakaan suoraan sen takia että sitä pitäisi tuoda. Eikä halpaa sen takia että siitä on ylituotantoa.
Pörssissä saa tuottajat tarjota kuinka halvalla pystyy.
Onko joskus ollut sähköstä pulaa? Tuskin.