Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sienestäjät! Suppilovahveroista!

Vierailija
27.08.2025 |

Hei! 

Olin etsimässä suppilovahveroita paikasta jossa viime vuonna niitä löysin reilusti. Nyt siellä näkyi vain muutama tosi pieni, ja jätin kasvamaan vielä... Tietääkö kukaan milloin kannattaa mennä tutkimaan uudelleen? Kuinka nopeasti ne kasvavat? 

On sellaisen matkan päässä että aivan turhan vuoksi niitä sinne ei kannata mennä katselemaan. Onneksi tatteja ja kantarelleja löytyi mukaan ihan reilusti kuitenkin, mutta ne suppikset olisi niitä joita oikeasti mukaan haluaisin! 

Kiitos etukäteen kaikille tietäjille!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vasta elokuu, eikö ne tuu syys-lokakuussa?

Vierailija
2/8 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä ole suppisten paras aika, syys-lokakuulla oon isoimmat suppissaaliit keränny

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa ainakin saa odotella.

Vierailija
4/8 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suppiloita saa yleensä vielä marraskuussakin. Nyt löytyy vielä kantarelliakin hyvin.

Vierailija
5/8 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhden paikan poimii, niin koska kannattaa mennä katsomaan uudelleen? Pari päivää? Viikko? Pari viikkoa? 

-ap

Vierailija
6/8 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suppiloita saa yleensä vielä marraskuussakin. Nyt löytyy vielä kantarelliakin hyvin.

"löytyy vielä kantarelliakin hyvin"

Kuinka niin vielä.  Kerään nuita yleensä vasta metsästysreissuilla syyskuussa, loppupuolella.  (Itä-Suomesta)

Vierailija
7/8 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku toinen ei niitä löydä voit odotella ihan rauhassa, jopa viikkoja. Itse olen joskus kaivanut niitä ensilumen alta ja joskus lumettomana, leutona talvena jopa jouluviikolla. Ja hyviä ovat olleet.

Vierailija
8/8 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on vasta elokuu, eikö ne tuu syys-lokakuussa?

Viime vuonna näihin aikoihin poimin sieltä ämpärikaupalla... Siksi odotin että nytkin olisi löytynyt, mutta odotetaan sitten vielä hetki! 😊

Kiitos!

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi