Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on lapsi sitten tulossa, mutta miten sovitan elämäntilanteeseen? Olen työtön, mutta teen tosi epäsäännöllisin ajoin keikkoja

Vierailija
27.08.2025 |

Saan työmarkkinatukea, asumistukea ja perustoimeentulotukea. Lisäksi päälle teen pimeää keikkaa, koska ilman niitä ei yksinkertaisesti pärjää. Keikat saattavat olla klo 12 päivällä, klo 18 illalla tai klo 24 yöllä. Kestoltaan 3-6h.

Vauvaa ei tietenkään voi jättää yksin, joten mikä neuvoksi? Keikoilla on pakko käydä. Työtön ei vissiin saa hoitopaikkaakaan päiväksi, että jos silloin yrittäisi käydä.

Mitä oikein teen? Lapsi adoptioon vai?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abortti. Ihan selvää tuossa tilanteessa. Tämä yhteiskunta ei kaipaa yhtään uutta kelaelättiä.

Miten miehelle tehdään abortti? 

Sille ap:n panolle tietenkin, daiju.

Vierailija
42/49 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pimeä työntekijä ei saa noihin kellonaikoihin päivähoitopaikkaa.

Palkkaa pimeä lastenvahti.

Ei ole varaa palkata sellaista + keikat tulevat tunnin varoajalla esim. klo 22 illalla arkena

ap

Jos oot se osapuoli joka on raskaana niin silloin voi työnteko käydä vaikeaksi. Mutta muuten tuossa ei ole mitään ongelmia. Yksi aikuinen siellä kotona riittää lasta hoitamaan. Eikä pimeistä töistä kannata mainita missään neuvoloissa tai virastoissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sun tartte muuta kuin maksaa elarit lapsen äidille. Kukaan ei sinulle tule lasta jättämään. 

Olen työtön ja saan perustoimeentulotukea...Ollaan jo sovittu etukäteen että nainen ei merkkaa ketään isäksi, eli "tuntematon"...Mun tilanteen takia.

ap

Kela maksaa sun elarit täysin kun oot varaton. Lapsella on oikeus isään. Olette molemmat liian vastuuttomia huolehtimaan lapsesta....

Eikö siitä kerry sitten velkaa joka pitää maksaa jos töihin pääsee? Aikamoinen kannustinloukku syntyy...

Vierailija
44/49 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abortti. Ihan selvää tuossa tilanteessa. Tämä yhteiskunta ei kaipaa yhtään uutta kelaelättiä.

Miten miehelle tehdään abortti? 

Sille ap:n panolle tietenkin, daiju.

Miksi sen pitäisi abortti tehdä? Kokopäivätyössä käyvä nainen, joten varmasti pärjää ilman ap:n panostakin. 

Vierailija
45/49 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sun tartte muuta kuin maksaa elarit lapsen äidille. Kukaan ei sinulle tule lasta jättämään. 

Olen työtön ja saan perustoimeentulotukea...Ollaan jo sovittu etukäteen että nainen ei merkkaa ketään isäksi, eli "tuntematon"...Mun tilanteen takia.

ap

Kela maksaa sun elarit täysin kun oot varaton. Lapsella on oikeus isään. Olette molemmat liian vastuuttomia huolehtimaan lapsesta....

Eikö siitä kerry sitten velkaa joka pitää maksaa jos töihin pääsee? Aikamoinen kannustinloukku syntyy...

Elatusvelka syntyy, kun elatusapua maksavan vanhemman on laiminlyönyt elatusapujen maksua. 

Vierailija
46/49 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Elatusvelka syntyy, kun elatusapua maksavan vanhemman on laiminlyönyt elatusapujen maksua. 

Kun työllistyt, sinun on ilmoitettava työtulosi Kelaan ja lastenvalvojalle, joka on vahvistanut elatussopimuksen tai elatusavun. Kela voi periä maksamattoman elatusavun suoraan elatusvelvolliselta, ja elatusvelvollisen työtulot vaikuttavat siihen, maksaako hän itse elatusavun vai maksaako Kela elatustukea. Kun työtuloja on, sinun tulee itse maksaa elatusapu sopimuksen mukaisesti, tai jos et pysty täysin maksamaan, Kela voi maksaa elatustukea osittain. 

Vierailija
47/49 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Elatusvelka syntyy, kun elatusapua maksavan vanhemman on laiminlyönyt elatusapujen maksua

Miten sit koskaan kannattaa mennä töihin jos tulee velkaa? Muutenkin pienet tulot 

Vierailija
48/49 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit miettinyt sitä ennenkö levitit pillusi typerä akka.

Vierailija
49/49 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit miettinyt sitä ennenkö levitit pillusi typerä akka.

Olen mies...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä