Päiväkoti pyysi tuomaan tarralenkkarit, koska nauhalenkkarien pukeminen vie liikaa heiltä aikaa
Kuulostaako teistä oudolta?
Lapsi siis 4v ja hänellä on hyvät nahkaiset Adidaksen nauhalenkkarit käytössä. Nyt kuitenkin päiväkoti vaatii ostamaan tarralenkkarit koska nuo nauhat vaikeuttavat heidän arkeaan niin paljon kun ne pitää sitoa pojalle kiinni.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kerrot nauhalenkkarit noin 12 lapsella, joista osa haluaa pissalle/kakalle tai kieltäytyä lähtemästä ulos tai karata muuten vain tai heittäytyä hankalaksi mitä tulee pukeutumiseen voi tarralenkkarit olla hoitajan onnen aihe siinä hetkessä. Ja jos ne nauhat aukeavat, lapsi kompastuu niihin ja halkaisee kallonsa keinun pystytolppaan et varmasti perustele enää siinä vaiheessa miten tärkeät ne nauhalenkkarit ovatkaan.
Onko vaikeaa tehdä yhteistyötä vai kivempaa keskittyä omaan pikku maailmaasi, jossa muun maailman homma on taipua sinun tahtoosi?En kieltäytynyt yhteistyöstä ja sanoinkin että tuodaan toki tarralenkkarit. Jäin vaan miettimään koko asiaa, en itse ole ollut koskaan päiväkodissa töissä enkä tiedä miltä asia näyttää heidän näkökulmasta. AP
Onko sinulla yhtä suuria vaikeuksia päätellä muitakin, tavallisella järjellä pääteltävissä olevia asioita?
Vai tuliko sinulle yllätyksenä, että siellä päiväkodissa on muitakin lapsia ja niitä muitakin täytyy auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kerrot nauhalenkkarit noin 12 lapsella, joista osa haluaa pissalle/kakalle tai kieltäytyä lähtemästä ulos tai karata muuten vain tai heittäytyä hankalaksi mitä tulee pukeutumiseen voi tarralenkkarit olla hoitajan onnen aihe siinä hetkessä. Ja jos ne nauhat aukeavat, lapsi kompastuu niihin ja halkaisee kallonsa keinun pystytolppaan et varmasti perustele enää siinä vaiheessa miten tärkeät ne nauhalenkkarit ovatkaan.
Onko vaikeaa tehdä yhteistyötä vai kivempaa keskittyä omaan pikku maailmaasi, jossa muun maailman homma on taipua sinun tahtoosi?En kieltäytynyt yhteistyöstä ja sanoinkin että tuodaan toki tarralenkkarit. Jäin vaan miettimään koko asiaa, en itse ole ollut koskaan päiväkodissa töissä enkä tiedä miltä asia näyttää heidän näkökulmasta. AP
Onko sinulla yhtä suuria vaikeuksia
Just tuollainen ylimielisyys. Hyh
Televisiosarjat antaa kyllä vähän erilaisen kuvan päiväkodeista.
Jos lapsi ei osaa sitoa niitä itse kiinni, niin hanki niihin joustavat kuminauhanauhat pikalukolla.
Vierailija kirjoitti:
Tarrat on inhottavia. Revin niissä aina käteni haavoille. En ymmärrä miksi niiden pitää olla niin suunnattoman teräviä!
En ostaisi uusia kenkiä tuon takia vaikka ymmärrän kyllä päiväkodin pointin. Ei ole minun asiani helpottaa hoitajien tuötä vaan päiväkodin pitää palkata lisää työntekijöitä.
Huonot tarrat. Kunnollisissa on päässä kunnon tarraton vahvike, mistä pitää kiinni kenkiä aukoessa ja kiinnilaittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän vaikka kirjastonhoitajakaan voi käyttäytyä miten vaan.
Ei tuossa ap:n kuvailemassa tilanteessa ole tapahtunut mitään asiatonta. On ihan perusjuttu, että päiväkoti lähettää toiveita lasten vaatteista.
Kaikilla työpaikoilla pitää käyttäytyä muita kohtaan asiallisesti, mutta ei se tee niistä asiakaspalveluammatteja.
Juu ei missään nimessä ole kyse siitä että päiväkodin pyyntö olisi esitetty asiattomalla tyylillä. AP
Joo jos poika ei osaa kenkiään pukea itse ne vaihtoon helpompiin
Vierailija kirjoitti:
Tarrat on inhottavia. Revin niissä aina käteni haavoille. En ymmärrä miksi niiden pitää olla niin suunnattoman teräviä!
En ostaisi uusia kenkiä tuon takia vaikka ymmärrän kyllä päiväkodin pointin. Ei ole minun asiani helpottaa hoitajien tuötä vaan päiväkodin pitää palkata lisää työntekijöitä.
Maksaako tää äippä lisää hoidosta kun vaatii erikoispalveluja
Meillä 3-vuotias pukee itse kenkänsä. Jos ne olisi nauhalliset, hän ei tietenkään onnistuisi siinä, mutta tarralliset osaa laittaa. Eli varmasti päiväkodissa halutaan kannustaa 4-vuotiaan omatoimisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän vaikka kirjastonhoitajakaan voi käyttäytyä miten vaan.
Ei tuossa ap:n kuvailemassa tilanteessa ole tapahtunut mitään asiatonta. On ihan perusjuttu, että päiväkoti lähettää toiveita lasten vaatteista.
Kaikilla työpaikoilla pitää käyttäytyä muita kohtaan asiallisesti, mutta ei se tee niistä asiakaspalveluammatteja.
Juu ei missään nimessä ole kyse siitä että päiväkodin pyyntö olisi esitetty asiattomalla tyylillä. AP
No sepä hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 3-vuotias pukee itse kenkänsä. Jos ne olisi nauhalliset, hän ei tietenkään onnistuisi siinä, mutta tarralliset osaa laittaa. Eli varmasti päiväkodissa halutaan kannustaa 4-vuotiaan omatoimisuuteen.
Juu kyllä hän saa kengät jalkaan itse mutta nauhat vaan pyytää laittamaan kiinni. Mutta mennään kenkäostoksille hakemaan tarralenkkarit. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu kyllä hän saa kengät jalkaan itse mutta nauhat vaan pyytää laittamaan kiinni. Mutta mennään kenkäostoksille hakemaan tarralenkkarit. AP
Entä, jos sulla ei olisi varaa ostaa uusia lenkkareita.
Tavalliset kengännauhat voi sitoa "pysyvästi" tuplasolmulla senverran löysälle että voi pukea nauhoja avaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonot tarrat. Kunnollisissa on päässä kunnon tarraton vahvike, mistä pitää kiinni kenkiä aukoessa ja kiinnilaittaessa.
Luultavasti. Niitä huonoja tarroja tulee vastaan liian usein.
Muistithan äänestää kokoomusta tai persuja jotta lapsesi päiväkodissa on entistä vähemmän ja kiireisempiä hoitajia sekä kunnon korotus päiväkotimaksuissa!
Olis kyllä ihan saatanasta solmia kaikkien kakaroiden kengät joka helevatan kerta ulos lähtiessä, ja ties monelta uudelleen kesken ulkoilun. Tuskin he itse osaisivat niitä sisälle tultua aukaistakaan.
Oikeasti - eiköhän siellä ole paljon muutakin tekemistä, esimerkiksi VAHTIA niitä lapsia eikä kuluttaa turhaa aikaa solmimalla loputon määrä kengännauhoja???
Sitten kun penska osaa itse solmia ne nauhana, voitte laittaa hänelle nauhakengät tarhaan ja kouluun.
Teidän lapsellenne ei ole kummassakaan paikassa henkilökohtaista palvelijaa.
Vierailija kirjoitti:
Olis kyllä ihan saatanasta solmia kaikkien kakaroiden kengät joka helevatan kerta ulos lähtiessä, ja ties monelta uudelleen kesken ulkoilun. Tuskin he itse osaisivat niitä sisälle tultua aukaistakaan.
Oikeasti - eiköhän siellä ole paljon muutakin tekemistä, esimerkiksi VAHTIA niitä lapsia eikä kuluttaa turhaa aikaa solmimalla loputon määrä kengännauhoja???
Sitten kun penska osaa itse solmia ne nauhana, voitte laittaa hänelle nauhakengät tarhaan ja kouluun.
Miksi kaikkien? Lentääkö mielikuvitus vähän. Ehkä parilla lapsella on nauhat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikkien? Lentääkö mielikuvitus vähän. Ehkä parilla lapsella on nauhat.
Niin, koska suurimmalla osalla vanhemmista on sen verran maalaisjärkeä, että oma-aloitteisesti hankkivat lapsilleen vaatteita, jotka lapsi itse osaa pukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo työ vielä helpommaksi.
Jännä. Helppo työ, mutta valtava pula tekijöistä. Että sinne vaan, paikkoja on auki eikä minkäänlaista koulutusta välttämättä vaadita, kun vaan saataisiin joku aikuinen sinne.
Naisten hommaa, joten miehet sitä ei halua tehdä. Miehet kaipaavat vaativampia hommia kuin lasten hyysääminen. Nykyään naisetkin tosiaan haluavat olla kuin miehet, joten naisten hommat jää sit tekemättä.