Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkoti pyysi tuomaan tarralenkkarit, koska nauhalenkkarien pukeminen vie liikaa heiltä aikaa

Vierailija
27.08.2025 |

Kuulostaako teistä oudolta?

Lapsi siis 4v ja hänellä on hyvät nahkaiset Adidaksen nauhalenkkarit käytössä. Nyt kuitenkin päiväkoti vaatii ostamaan tarralenkkarit koska nuo nauhat vaikeuttavat heidän arkeaan niin paljon kun ne pitää sitoa pojalle kiinni.

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti pienillä lapsilla saatetaan myös päiväkodeissa toivoa tarrallisia vaippoja housuvaippojen sijaan koska nekin helpottavat paljon. Housuvaipoisss joudut aina riisumaan lapsen housut ja pukemaan uudestaan. Kun niitä lapsia sitten on ehkä kymmenen vaipallista niin siinäkin on iso ero.

Vierailija
82/134 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinun kakara on ainoa, jota autetaan pukemisessa, kun muut jo vetää itse vaatteet päälle? Jos on ihan Adidaksiin ollut varaa, niin varmaan on toisiinkin, jossa on tarrat 😆

Trolli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitähän niille maksetaan. Ja kalliisti. Ovat asiakaspalvelu ammatissa.

Eivät todellakaan ole asiakaspalvelu_ammatissa. Juuri tästä harhaluulosta johtuu hyvin iso osa varhaiskasvatuksen ja perusopetuksen ongelmista.

Kerrotko vähän niistä ongelmista? Ja miten tuo harhaluulo niitä aiheuttaa.

Vanhemmat kuvittelevat koulujen ja päiväkotien olevan palvelulaitoksia, jonne sanellaan ehtoja ja joista tilataan haluamansa palvelut. Näin se ei mene, vaan toimintaa ohjaa erilaiset lait, opetussuunnitelmat, yhteiset säännöt yms. 

Ne ovat palvelulaitoksia. Loppu oli taas ihme diipadaapaa..

Vierailija
84/134 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuleeko nää tantat olevansa kaupungilla töissä. Eivät ole vaan me maksetaan heidän palkat. 

Sä nyt et maksa edes sen lapses syömää ruokaa niillä roposillasi jonka kuukausittain hoitamisesta maksat.

Olipa ylimielinen vastaus. Ette tekään silti voi perseillä siellä ihan miten vaan. Esim tiuskia vanhemmalle.

Vierailija
85/134 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät todellakaan ole asiakaspalvelu_ammatissa. Juuri tästä harhaluulosta johtuu hyvin iso osa varhaiskasvatuksen ja perusopetuksen ongelmista.

Vanhemmat kuvittelevat koulujen ja päiväkotien olevan palvelulaitoksia, jonne sanellaan ehtoja ja joista tilataan haluamansa palvelut. Näin se ei mene, vaan toimintaa ohjaa erilaiset lait, opetussuunnitelmat, yhteiset säännöt yms. 

Ne ovat palvelulaitoksia. Loppu oli taas ihme diipadaapaa..

Palvelulaitos tarkoittaa yksityistä maksullista vanhainkotia. Koulusta tai päiväkodista saat juuri sen, mitä lain mukaan siellä on tarkoitus tehdä, mutta et voi vaatia lapsellesi erityiskohtelua vain huvin vuoksi tai etenkään silloin, kun sellainen on ristiriidassa esim. perusopetuslain säädösten kanssa. Eli et voi vaikkapa vaatia lapsellesi vapaapäivää aina maanantaiksi, koska on paljon harrastuksia tai mukula ei vaan halua aamulla herätä. 

Vierailija
86/134 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika!! Siihen sitomiseen menee noin kymmenen sekuntia. Tuskin siellä nyt monella on nauhakenkiä. Ja juu olen itse päiväkodissa töissä. 

Vierailija
87/134 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuleeko nää tantat olevansa kaupungilla töissä. Eivät ole vaan me maksetaan heidän palkat. 

Sä nyt et maksa edes sen lapses syömää ruokaa niillä roposillasi jonka kuukausittain hoitamisesta maksat.

Olipa ylimielinen vastaus. Ette tekään silti voi perseillä siellä ihan miten vaan. Esim tiuskia vanhemmalle.

Eikä kukaan ap:lle ole tiuskinutkaan.

Vierailija
88/134 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeelle jääneenä päiväkodin työntekijänä vain totean että kyllä ennen oli enemmän aikaa myöskin auttaa lapsia kun lapsi ryhmät olivat pienemmät ja päiväkotien tilat sellaisia että niissä oli aikaa rauhassa olla ja pukea.

Tänä päivänä samoissa eteistiloissa pukee monta ylisuurta lapsiryhmää usein yhtäaikaa ja se on todella kiireistä. Ei syy ole lapsissa, vaatteissa eikä hoitajissa.

Syy on niissä jotka ovat tämän tällaiseksi muuttaneet.

Pidin työstäni aikanaan mutta jos nyt olisin nuori, en enää hakeutuisi alalle. Muutos on niin suuri.

Vierailija
89/134 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat pal

Ja tämä liittyi nyt mihin?

Vierailija
90/134 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luutuan sun lapsella lattiaa. Sen verran ylimielinen oot. Ne mitään asiakkaista oo kuin hoidokkeja.

Kuunnelkaas tätä. Voisin uskoakin että satuttaisit lasta. Ja tällaiset hoitaa meidän lapsia. 

Vierailija
91/134 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt joidenkin vanhempien halua laittaa hankalia vaatteita lapsille. Kaikenlaisia farkkuvirityksiä, joiden nappeja ei saa itse kiinni ja aina meinaa tippua. Kengät on kanssa yksi. Jotkut hankalat Converset varsilla pujottaa ja sitoa jne. Itse aina ajattelin lasten ollessa pieniä ja päiväkodissa, että kuminauhavyötärö, kengät helpot laittaa jalkaan jne. Ihan tervettä järkeäkin jo. En halua, että lapseni ulkoilee nauhat auki tai housut roikkuen vyötäröltä, kun eihän pienellä lapsella farkut ilman kuminauhaa oikein pysy ylhäällä. En ole koskaan ollut päiväkodissa töissä, mutta olin aikanaan toisen alan opintojen puolesta kaksi päivää tutustumassa ja todellakin, uloslähtö on aikamoinen härdelli ja kaikenlainen "nakelointi" on siinä vaiheessa ihan turhaa ja hoitajien kiusaamista. Tarpeeksi hommaa, että kaikki saa vaatteet päälle ja on valmiina rivissä odottamaan hoitajaa ulkovaatteissa, jotta päästään ulos. Eikä kyse ole laiskuudesta, hiki hatussa siinä saa hoitajat touhuta. 

Vierailija
92/134 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vaikka kirjastonhoitajakaan voi käyttäytyä miten vaan.

Vierailija
93/134 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi hyvänen aika!! Siihen sitomiseen menee noin kymmenen sekuntia. Tuskin siellä nyt monella on nauhakenkiä. Ja juu olen itse päiväkodissa töissä. 

Sä oletkin hyvä työntekijä.

Vierailija
94/134 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää oikeisiin töihin

Vierailija
95/134 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo työ vielä helpommaksi.

Jännä. Helppo työ, mutta valtava pula tekijöistä. Että sinne vaan, paikkoja on auki eikä minkäänlaista koulutusta välttämättä vaadita, kun vaan saataisiin joku aikuinen sinne.

Kylläpäs vaaditaan, ei sinne noin vaan voi kävellä!

Vierailija
96/134 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt joidenkin vanhempien halua laittaa hankalia vaatteita lapsille. Kaikenlaisia farkkuvirityksiä, joiden nappeja ei saa itse kiinni ja aina meinaa tippua. Kengät on kanssa yksi. Jotkut hankalat Converset varsilla pujottaa ja sitoa jne. Itse aina ajattelin lasten ollessa pieniä ja päiväkodissa, että kuminauhavyötärö, kengät helpot laittaa jalkaan jne. Ihan tervettä järkeäkin jo. En halua, että lapseni ulkoilee nauhat auki tai housut roikkuen vyötäröltä, kun eihän pienellä lapsella farkut ilman kuminauhaa oikein pysy ylhäällä. En ole koskaan ollut päiväkodissa töissä, mutta olin aikanaan toisen alan opintojen puolesta kaksi päivää tutustumassa ja todellakin, uloslähtö on aikamoinen härdelli ja kaikenlainen "nakelointi" on siinä vaiheessa ihan turhaa ja hoitajien kiusaamista. Tarpeeksi hommaa, että kaikki saa vaatteet päälle ja on valmiina rivissä odottamaan hoitajaa ulkovaatteissa, jotta päästään ulos. Eikä kyse ole laiskuud

Ulos voi lähteä pienryhmissä porrastaen.

Vierailija
97/134 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ap:n kuvailemassa tilanteessa ole tapahtunut mitään asiatonta. On ihan perusjuttu, että päiväkoti lähettää toiveita lasten vaatteista.

Kaikilla työpaikoilla pitää käyttäytyä muita kohtaan asiallisesti, mutta ei se tee niistä asiakaspalveluammatteja. 

Vierailija
98/134 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo työ vielä helpommaksi.

Jännä. Helppo työ, mutta valtava pula tekijöistä. Että sinne vaan, paikkoja on auki eikä minkäänlaista koulutusta välttämättä vaadita, kun vaan saataisiin joku aikuinen sinne.

Kylläpäs vaaditaan, ei sinne noin vaan voi kävellä!

Rikostaustaote ja 18 vuoden ikä. Vuodenkin määräaikaisia voi saada täysin kouluttamaton pk-seudulla.

Vierailija
99/134 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat voivat esittää toiveita, mutta ei niitä ole mikään pakko noudattaa ja heidän on siitä huolimatta hilattava ahterinsa työtehtäviin.

Vierailija
100/134 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ap:n kuvailemassa tilanteessa ole tapahtunut mitään asiatonta. On ihan perusjuttu, että päiväkoti lähettää toiveita lasten vaatteista.

Kaikilla työpaikoilla pitää käyttäytyä muita kohtaan asiallisesti, mutta ei se tee niistä asiakaspalveluammatteja. 

Niinpä. Kaikkia kohtaan pitää käyttäytyä asiallisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan