Salatut elämät -spekulointiketju 2 (UUSI)
Edellinen keskustelu lukittu, joten tässä uusi.
Asiallista keskustelua Salatuista elämistä! Täällä voidaan puida jaksojen tapahtumia, juonten ristiriitaisuuksia, uutisia, juonipaljastuksia, pressimateriaalia, somea ynnä muuta.
Roolipelaaminen tapahtuu vanhemmassa ketjussa, jottei tämä ketju täyttyisi sillä. Kiitos, että ymmärrät. Myös sarjan kovasanainen haukkuminen ja lopetustoiveet vanhaan ketjuun:
https://www.vauva.fi/keskustelu/5356313/salatut-elamat-spekulointiketju
Muistetaan käytöstavat (ei spämmäystä, näyttelijliden haukkumista, yms) ja pidetään ketju hyvänmielen paikkana :)
Katso lähetysajat : Salatut Elämät - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (14324)
Vierailija kirjoitti:
Mulle Jutta ja Lasse kuviot ovat tylsimpiä. Varmaan koko viikko samaa juonta. Ensin Jutta nipottaa vihaisena ja Lasse ei saa suutansa auki ongelmastaan ja uusi ongelma on nurkan takana. Kuten se kun Jutta muutti Amandaan, koska Lasse ei voinut kutsua korjaaja astianpesukoneelle.
Mua Lassen ikäisenä miehenä ärsyttää se että aiemmin määrätietoinen Lasse Sievinen on nykyään yksinkertainen, änkytyävä ja sokeltava kuin lapsi. Mies 59, ei erektio ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä Inga Sulin esitti?
Karin Ekholmia
Hän ei ole enää vuosiin ollut kiinnostunut sukulaispojastaan? Suomenruotsalaisethan pitävät huolta toisistaan. Karin takaisin!
Inga Sulinhan ollut kuluneena kesänä kesäteatterissa.
Saisi tulla sarjaan takaisin. Oli ilo katsoa ammattinsa osaavaa näyttelijää. Eikös Karinilla ja Lassella ollut sutinaa.
Joo oli, mutta sais olla Mustavaaroihin, Ekholmeihin ja Gyllendorfeihin liittyviä kuvioita. Dahlian kanssa ei koskaan ollut yhteistä kohtausta sarjassa vaikka kerrottu heidän olevan perhetuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Kalle vois pakata kamansa ja muuttaa muualle. Izmo ei ikinä opi.
Kalle oli aikoinaan pitkään poissa, ennen kuin palasi. Siitä paluusta on jo kauan ja hahmo on jo sen verran kulunut ja väsynyt, että joutaisi poistua sarjasta.
Kallen tilalle voisi tulla uutena hahmona joku karski äijä, joka kävisi kaikki Pihlajakadun naiset läpi, nuoret ja vanhat, selvittäisi Pihlajakadun ongelmat ja toisi sarjaan kunnolla jännitystä ja kunnon käänteitä. Menisi koko sarjan konsepti uusiksi.
Mä olen sen verran pessimisti, etten vain usko uusien hahmojen koskaan korvaavan vanhoja. Todella harvasta uudesta olen jaksanut yksittäin kiinnostua. Siksi ajattelen, että tietyt pitkään alusta tai alkuvuosista olleille sopii paikka sarjasta. Tästä on toki eri mielipiteitä, mutta en mä varmasti jaksaisi katsoa jos Aki, Ismo, Kari, Kalle, Lasse, Salla, Sampo.. kokonaan lähtisivät. En edes pidä kaikista, mutta en pitää yllä jotain menneiden ajan tuntua. Sen sijaan jos sarja pyörisi pelkästään teinien, Iisan, Jutta, Jennan, Alissan, Kristianin, Joannan, Noelin, Danielan.. ei jaksaisi keskittyä. Vuosiin ei ole tullut mitään mega hyvää uutta hahmoa.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että koko Hugon pointti on tulla Kallen lapseksi. Jyrki saatetaan tuoda pian sarjaan tai sitten kaikki tapahtuu off-screen. Hahmo menehtyy ja Hugo menettää isänsä. Sen jälkeen pelkällä Tatun luvalla Kalle voisi halutessaan adoptoida Hugon. Koko Tatukin saatetaan heivata sen jälkeen pihalle. Tuolla juonella sen saa helposti toteutettua.
No kuule ei voi, on oltava aviossa😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että koko Hugon pointti on tulla Kallen lapseksi. Jyrki saatetaan tuoda pian sarjaan tai sitten kaikki tapahtuu off-screen. Hahmo menehtyy ja Hugo menettää isänsä. Sen jälkeen pelkällä Tatun luvalla Kalle voisi halutessaan adoptoida Hugon. Koko Tatukin saatetaan heivata sen jälkeen pihalle. Tuolla juonella sen saa helposti toteutettua.
No sori nyt etten maininnut. Ehkä sä ymmärrät ettei kaikkea tarvitse sanoa ääneen ymmärtääkseen että niin tulisi sitten olemaan joskus tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin sen olevan sanomattakin selvää. Ei kukaan tämmöistä adoptiopäätöstä lennosta tekisi. Salkkareissa hahmot ovat miljoona kertaa kihloissa ja naimisissa joten se nyt on pikkujuttu hoitaa pois päiväjärjestyksestä.
Onko Sampo mustasukkainen siitä, että Tatu on Kallen kanssa vai Kallesta joka on Tatun kanssa? Kumman valitsisi jos saisi vapaasti valita.
Kristianin näyttelijällä ilmeisesti jotain käynyt salalle, kun näytti olleen kyynärsauvan kanssa liikenteessä vaikka noin muuten ihan sulavaa kävelyä. Ei varmaan mitään isompaa.
Vierailija kirjoitti:
Kristianin näyttelijällä ilmeisesti jotain käynyt salalle, kun näytti olleen kyynärsauvan kanssa liikenteessä vaikka noin muuten ihan sulavaa kävelyä. Ei varmaan mitään isompaa.
Jalalle siis. :D Kummallinen kirjoitusvirhe hyppäsi kesken tekstin.
Ilmeisesti ensi viikolla alkaa Kertun ja Lailan ystävystyminen?
Kalle on tyhmä kun menee Tatun kuullen puhumaan Petristä. Rakastavaisten ensimmäinen riita?
Sanokaa mun sanoneen, että Sampo päätyy manipuloimaan tuota mukulaa jotenkin. Sehän tykkäsi Samposta eli "sattumalta" kadulla törmäävät ja Sampo suoltaa jotain ikävää. Sampo on just niin alhainen, että todellakin voi vetää lapset mukaan. Kaappasi aikaisemmin Tukunkin.
Onko se Luukon murha tutkinta jäissä? Luulisi Rajalan haluavan puristaa entisestään Pirittaa. Ihan outo juoni, kun Tatun piti hoitaa ettei Pirittalle tule mitään ongelmia mutta enää ei asioita näytetty. Vai poistuikohan tuo hahmo toistaiseksi kokonaan eikä siihen enää palata millään muotoa. Odotin Piritan reaktiota Aaron ampumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen sen verran pessimisti, etten vain usko uusien hahmojen koskaan korvaavan vanhoja. Todella harvasta uudesta olen jaksanut yksittäin kiinnostua. Siksi ajattelen, että tietyt pitkään alusta tai alkuvuosista olleille sopii paikka sarjasta. Tästä on toki eri mielipiteitä, mutta en mä varmasti jaksaisi katsoa jos Aki, Ismo, Kari, Kalle, Lasse, Salla, Sampo.. kokonaan lähtisivät. En edes pidä kaikista, mutta en pitää yllä jotain menneiden ajan tuntua. Sen sijaan jos sarja pyörisi pelkästään teinien, Iisan, Jutta, Jennan, Alissan, Kristianin, Joannan, Noelin, Danielan.. ei jaksaisi keskittyä. Vuosiin ei ole tullut mitään mega hyvää uutta hahmoa.
Nimenomaan sarjaa ei jaksa katsoa nykyisellään. Alkuperäiset eivät tuo enää mitään uusia kiinnostavia juonikuvioita. Kaikki on korvattavissa, mutta eivät nämä uudet ole niitä joilla alkuperäisiä tai pitkään olleita korvattaisi hyvin. Sivuhahmoja on paljon menneisyydessä jonka roolia voisi hyvin kasvattaa kuten Saga, Ansku, Ritala, Tamara. Heli Sievinen vois korvata Lassen.
Ritalasta ja Tamarasta en ollenkaan pitänyt. Mielestäni Ritala oli huonosti kirjoitettu ja huonosti näytelty hahmo. En oikein ymmärrä, miksi sitä kovasti kaivataan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa mun sanoneen, että Sampo päätyy manipuloimaan tuota mukulaa jotenkin. Sehän tykkäsi Samposta eli "sattumalta" kadulla törmäävät ja Sampo suoltaa jotain ikävää. Sampo on just niin alhainen, että todellakin voi vetää lapset mukaan. Kaappasi aikaisemmin Tukunkin.
Ja vonkasi seksiä Pepiltä, siskopuoleltaan. Kuinka sairaita nämä käsikirjoittajat on?
Vierailija kirjoitti:
Onko se Luukon murha tutkinta jäissä? Luulisi Rajalan haluavan puristaa entisestään Pirittaa. Ihan outo juoni, kun Tatun piti hoitaa ettei Pirittalle tule mitään ongelmia mutta enää ei asioita näytetty. Vai poistuikohan tuo hahmo toistaiseksi kokonaan eikä siihen enää palata millään muotoa. Odotin Piritan reaktiota Aaron ampumiseen.
Eihän kaksi poliisia ehdi hoitaa koko Helsingin caseja.
Vierailija kirjoitti:
Kuulinko väärin, sanoiko Kristian siellä kuntosalilla Alexille,että mistä sä tiedät mitä tapahtui minun ja Evan treffeillä. Piti sanoa Jenna.
En tiedä, viimeks katsonu salkkareita keväällä.
Aaro viettiin heräämöön ja sieltä samaan sänkyyn jossa kaikki rapun asukkaat maanneet. Legendaariset happiviikset nenulla. Muistatteko, kun Jere putosi ikkunasta ? Sai tökerösti kiedotun sideharso turbaanin päähänsä😁
Vierailija kirjoitti:
Aaro viettiin heräämöön ja sieltä samaan sänkyyn jossa kaikki rapun asukkaat maanneet. Legendaariset happiviikset nenulla. Muistatteko, kun Jere putosi ikkunasta ? Sai tökerösti kiedotun sideharso turbaanin päähänsä😁
Kahvilan lavasteseinä heilui ja putosi mukamas korkealta rakennuksesta. Ei ollut uskottava juttu.
Mä olin täällä väittämässä tovi sitten että salkkareiden maailmassa (ja tv-sarjoissa tai leffoissa ylipäätään) autismia tai aspergeria ei yleisesti tunnusteta olevaksi, mutta kattelin youtubesta 2011 jaksoja uudelleen niin niissähän Severillä epäillään aspergeria kun on aloittamassa koulua ja on käytöshäiriöitä ja töksäyttelyä, mutta opettelee kuitenkin autistisesti lentokone malleja kirjasta ulkoa jne. Epäilyksi taisi jäädä kuitenkin.
Eli salkkareiden maailmassa asperger on olemassa mutta muistaakseni kellään hahmolla sitä ei lopulta oo ollut. Se asian käsittelyn vaikeus on tyypillisesti se että muuten tavallisen tai sympaattisen hahmon ujoutta tai kömpelöyttä ei haluta nimetä sairaudeksi/kehityshäiriöksi, ja vielä kiusallisempaa jos kyseessä on joku rikollinen eli ne on lähes aina vaan psykopaatteja tai määrittelemättömästi sairaita. Vältetään sitä että pahiksilla ois asperger tai ees ocd tyylinen häiriö kun noi on tilastollisesti sellaisia ettei ne liity rikollisuuteen vaan on pääosin kantajalle haitallisia.