Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikea tilanne parisuhteessa

Vierailija
27.08.2025 |

Meillä on tosi pitkä yhdessä olo taustalla. Nyt mies ilmoitti, ettei hän rakasta enää ja haluaa erota, ei halua edes yrittää parantaa välejä. Tuosta on nyt vähän yli viikko. Minä päätin, että minä voin kuitenkin vaikuttaa omaan käytökseeni. Olen kohdellut miestä hyvin, sanonut rakastavani ja halannut paljon. Nyt sanoi, että häntä ahdistaa, että odotan nopeita tuloksia (en odota nopeaa muutosta). Ei ala perumaan eropuheita tms. mutta sanoi, että tässähän minä edelleen olen enkä ole tehnyt mitään eron eteen. Käytiin myös yhdessä pitkällä metsäkävelyllä ja retkellä. Ollaan myös menossa kahdestaan mökille yöksi viikonloppuna. Koitan panostaa mukavaan yhdessä oloon, vaikka takaraivossa jyskyttääkin todellisuus. Ollaan myös aloitettu parisuhdeterapia. Sanoi, että hän tuntee syyllisyyttä tilanteesta ja koittaa puskea avoimin mielin eroajatuksia pois päästä. Auttakaa! Meillä ei ole yhtään riitaisat välit.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun roikut. Oma valinta.

Vierailija
82/92 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi roikut hänessä jos hän on jo sanonut ettei halua olla sinun kanssasi enää?

Jos mies haluaa erota, niin tottakai mies jättää erohakemuksen vireille.  Passiivisuus viittaa siihen, että mies vasta harkitsee eroa.

Tottakai. Terveisin, pikkuvanha

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syynä on se, että hänen mukaan rakkaus on loppunut. Minun osalta se ei ole loppunut.

Arvostaisin todella paljon, jos törkykommentit voisi jättää kokonaan kirjoittamatta. Muutenkin olo niin pirstaleina. 

ap

Sun pitää päästää nyt irti.

Muutat pois. Jos jäät roikkumaan ja vannomaan rakkauttasi, niin teet sen miehen tangon yli. Et ollenkaan kuuntele häntä, vaan jyrätä ylitseen.

Et anna hänelle tilaa itse päättää vaan yrität tavaivutella häntä sinun tahtoosi.

Jos oikeasti rakastat, niin annat tilaa.

Jos hänen mielensä muuttuu, niin hän itse sen kokee.

Muuta pois.

Rikki? Tietenkin, kun on tärkeä ihminen.

Muuta pois ja snna toisen ihmisen itse muodostaa

Salli mun nauraa!

Käskystä? Vauva-palstan mielipiteellä?😂😂

Ota nyt pikkusen iisimmin.

Luepa uudelleen kirjoitus, jota kommentoin. Kirjoitettu aivan kuin hänellä nyt olisi oikeus päättää mitä ap tekee 😂😂 naurettavaa ja lapsellista. Jos haluaa neuvoa, voi neuvoa. Tuolla tavalla haukkuminen ja määräily on asiatonta. 

Tai siis taisikin olla sinun kirjoituksesi...

Vierailija
84/92 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko ihmiset todella muka noin tuuliviirejä että sanovat rakkauden kuolleen ja sitten toteavat, että sepäs olikin masennusta, ei sittenkään? Itse kyllä oletan että ihmiset sanovat, mitä tarkoittavat, ja sitten toteuttavat sen. Jos ei ole varma, miksi sanoa mitään?

Et ilmeisesti ole sairastanut masennusta, ahdistusta tms? Tiedätkö, ihmiset voivat siinä tilassa yrittää jopa itsem urhaa. Ja jälkeenpäin olla onnellisia etteivät onnistuneet. Se ei ole ihmisen normaalitila, eikä silloin kyetä ajattelemaan selkeästi.

Jos ahdistaa, voi yrittää tehdä mitä vaan että ahdistus helpottaisi. Tietämättä mistä ahdistus johtuu ja mikä siihen oikeasti auttaa.

Vierailija
85/92 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan palstallakin jatkuvasti näitä "en rakasta enää puolisoa hän on vain kuin tärkeä ystävä" jne itkemisiä. Kun ei ymmärretä, että pitkässä suhteessa rakkaus muuttaa muotoaan, eikä se ole sellaista ilotulitusta ikuisesti. Ja sitten ollaan eroamassa. 

Apn miehellä voi olla ihan tästä kyse.

Vierailija
86/92 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan palstallakin jatkuvasti näitä "en rakasta enää puolisoa hän on vain kuin tärkeä ystävä" jne itkemisiä. Kun ei ymmärretä, että pitkässä suhteessa rakkaus muuttaa muotoaan, eikä se ole sellaista ilotulitusta ikuisesti. Ja sitten ollaan eroamassa. 

Apn miehellä voi olla ihan tästä kyse.

Ei toimivassa hyvässä ja rakkauteen perustuvassa suhteessa ne tunteet muutu vain kaverillisiksi vaikka miten ilotulitus tasaantuu. Eihän se nyt herranen aika tasaannu vain ystävyydeksi eikä sen kuulukaan tasaantua! Lämmin ja ihanalta tuntuva ilotulitus jatkuu, mutta tasaisempana.

Tietenkin silloin halutaan erota kun on yhdessä väärän kanssa ja suhde on huono. Huonolla tässä yhteydessä tarkoitetaan myös tuollaista kaveruuteen laimennutta kämppistelyä ja suhdetta mikä ei oikein tunnu enää miltään. Kyllä siitä saa erota ja kannattaakin. Voi löytää sen jonka kanssa synkkaa niin ettei rakkaus ja rakastuminen lopu. Kun eihän se romanttisessa rakkaudessa muuta muotoaan ihan muuksi tasaantumisessakaan. Ne ihan samat tunteet pysyy, mutta rakkaassa ei vain olla niin kiinni enää eikä jatkuvasti koe tarvetta siihen. Silti lämpöiset vahvat tunteet roihuaa. Ne sen romanttisen suhteen koko ydin ja hyvänä ja kasassa pitävä voima juuri on. Kun sitä ei ole, suhde alkaa kuolla omaan mahdottomuuteensa. Eihän kukaan kutsu vihamiestäänkään ystäväksi ja halua olla ystävä. Miksi siis kaveriaankaan tulisi pitää läheisimpänä rakastajanakaan vielä senkin jälkeen kun on todennut ettei homma toimi tunnetasolla. 

Vierailija
87/92 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi roikut hänessä jos hän on jo sanonut ettei halua olla sinun kanssasi enää?

Jos mies haluaa erota, niin tottakai mies jättää erohakemuksen vireille.  Passiivisuus viittaa siihen, että mies vasta harkitsee eroa.

Passiivisuus viittaa siihen että mies pelkää millaisen shown, itkulla manipuloinnin, anelun ja syyllistyskampjan Ap järjestää. Ap tuskin tekisi niin tahallaan, mutta jättäjään se silti voi tehota niin ettei hän uskalla erota.

Vierailija
88/92 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on siitä jännä, että se tulee ja menee. Ihmisen elämä on kuitenkin rajallinen. Jos teillä on ollut hyvä suhde, niin mies todennäköisesti kuitenkin on edelleen sitoutunut sinuun ap. Ainakin alitajunnassaan. Voiko jatkoa seurata, riippuu niin monesta eri asiasta. Yleensä väliin tulee vähintään jonkin aikainen ero-vaihe.

Vierailija
89/92 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tilanteessa tapahtunut muutoksia puoleen tai toiseen, ap? Toiko viikonloppu mökillä mitään selvyyttä, ja auttaako pariterapia?

Vierailija
90/92 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
91/92 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vahva veikkaus sille, että miehellä on toinen nainen.

Vierailija
92/92 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin vahva veikkaus sille, että miehellä on toinen nainen.

Sama veikkaus täällä, käytös viittaa siihen.